Kaip numato penktadienį priimtos Seimo statuto pataisos, kiekvienam Seimo nariui įsteigiamos 3 Seimo nario politinio (asmeninio) pasitikėjimo valstybės tarnautojo pareigybės. Seimo nario pasirinkimu gali būti steigiamos Seimo nario patarėjo ir (ar) Seimo nario padėjėjo pareigybės.

Priėmus Statuto pataisas nebelieka Seimo nario padėjėjo-sekretoriaus pareigybės, nes atsisakyta pareigybės požymio „sekretorius“.

Statute taip pat įteisinta, kad Seimo nario politinio (asmeninio) pasitikėjimo valstybės tarnautojas darbą organizuoja ir darbo laiką skirsto suderinęs su Seimo nariu, neviršydamas jo pareigybei nustatytos darbo laiko normos ir laikydamasis maksimalaus darbo laiko ir minimalaus poilsio laiko reikalavimų.

Už Statuto pataisas penktadienį balsavo 81 Seimo narys, niekas nebuvo prieš, susilaikė 3 parlamentarai. Jos įsigalios šių metų birželio 1 d.

Šiuo metu Seimo statutas numato vienos rūšies Seimo nario politinio (asmeninio) pasitikėjimo valstybės tarnautojo pareigybę - Seimo nario padėjėjas-sekretorius.

Seimo statute nebuvo nuostatos, reglamentuojančios Seimo nario padėjėjo-sekretoriaus darbo organizavimą ir darbo laiko skirstymą. Seimo nario padėjėjui-sekretoriui taikoma darbo laiko norma proporcingai esamam pareigybės krūviui. Esant tokiam reguliavimui, Seimo kanceliarijoje yra nustatoma Seimo narių padėjėjų-sekretorių darbo laiko pradžia ir pabaiga, kuri ne visada sutampa su jų faktiniu darbo laiku.

Seimo statute taip pat numatyta, kad Seimo narys savo darbo laiką tarp Seimo, komitetų, komisijų ir kt. posėdžių planuoja savarankiškai, Seimo nario politinio (asmeninio) pasitikėjimo valstybės tarnautojai padeda Seimo nariui vykdyti parlamentinę veiklą.

Pernai gruodžio 18 d. Seimas priėmė Valstybės tarnybos įstatymo pataisas, kuriomis įteisino Seimo nario patarėjo pareigybę.