Viešasis konkursas „Dėl priverstinai policijos sulaikytų transporto priemonių transportavimo ir saugojimo paslaugų pirkimo“ buvo paskelbtas dar pernai. Jau tuomet konkurse panorusios dalyvauti bendrovės kreipėsi į teismą dėl įtartinų konkurso sąlygų. Kilo abejonių, kad konkurso sąlygos specialiai paruoštos vienai bendrovei – UAB „Šančių autoservisui“ ir Ko.

Beveik metus trukusių teisminių procesų metu buvo stengtasi įrodyti, jog konkurso sąlygose skelbiamas kainos apskaičiavimo mechanizmas konkursą laimėjusiai įmonei leis paslaugos kainą reguliuoti savo nuožiūra, o techniniai reikalavimai iškelti būsimam paslaugos tiekėjui neužtikrins prievolės teikti kokybiškas ir saugias transportavimo paslaugas.

Tačiau teismai buvo pralaimėti, o sutartis pasirašyta su jau minėta įmone UAB „Šančių autoservisas“ ir Ko.

Sutapimas ar ne, bet „Šančių autoservise“ vienu iš vadovų dirba ir neseniai į pensiją išėjęs policininkas - šiuo metu direktoriaus komercijai pareigas eina Algirdas Juškevičius, kuris visai neseniai pasitraukė iš Kauno policijos struktūros, kur buvo viešosios policijos Eismo priežiūros tarnybos tyrėjas. DELFI žiniomis, artimų giminaičių "Šančių autoserviso" vadovai turi ir Mokesčių inspekcijoje.

Apgaudinėjo policiją ir vėl laimėjo konkursą?

UAB „Šančių autoservisas“ turi sutartį su policija, pagal kurią remontuoja policijos automobilius.

Tačiau aiškėja, kad po tarnybinių automobilių remonto darbų policijai galėjo būti pateiktos išpūstos sąskaitos. UAB „Šančių autoservisas“ iš Kauno policijos apgaule galimai gavo 120 tūkst. Lt. Tai DELFI patvirtino bylą tiriantis prokuroras Marius Venslovas. Prokuroro teigimu, šiuo metu aiškinamasi, ar galimai išpūstos sąskaitos nebuvo apmokamos ir su aukštų Kauno policijos pareigūnų žinia. Sunku patikėti, bet jau prasidėjus ikiteisminiui tyrimui sutartis su „Šančių autoservisu“ vėl buvo pratęsta.

Paskelbus konkursą dėl mašinų nutempimo prie UAB „Šančių autoservisas“ pavadinimo atsirado žodelis „Ko“. Yra įregistruoti du juridiniai asmenys - UAB „Šančių autoservisas“ ir Ko bei UAB „Šančių autoservisas“. Tačiau abi įmonės registruotos tuo pačiu adresu, o joms vadovauja – tas pats vadovas.

„Ikiteisminis tyrimas įstatymiškai nesustabdo jų galimybės dalyvauti konkurse. Dabar negaliu pasakyti visų tyrimo detalių. Tyrimas yra pradėtas ir yra kai kurių abejonių. Bet kol kas tyrimas nėra užbaigtas ir kaltė nėra nustatyta. Iš esmės jie įstatymiškai turėjo teisę dalyvauti. Mes negalėjome jų pašalinti, nes vyksta tyrimas“, - DELFI aiškino Kauno policijos vadovas Algirdas Kaminskas.

„Yra pradėtas ikiteisminis tyrimas ir Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnyba (FNTT) jį atlieka. Aš negaliu komentuoti to, ką ne mes tiriame. Reikia derinti su prokuratūra, kad pateikti atsakymus. Mes pradėjome tyrimą ir išreiškėme, kad yra tam tikri požymiai ir reikia nustatyti aplinkybes“, - DELFI sakė Darius Žukauskas, Kauno policijos vadovo pavaduotojas.

Tiesa, A. Kaminskas pripažino, kad žvelgiant į konkurso rezultatus galima įžvelgti tam tikrų abejonių.

„Kad pradėtas ikiteisminis tyrimas žiūrint iš moralinės pusės yra taip (keista – DELFI). Bet nebuvo teisinio pagrindo juos pašalinti. Bet šiuo atveju ne Kaminskas priėmė sprendimą, o tiesiog yra sudaryta komisija, vertinamos visos aplinkybės ir komisija man siūlo pasirašyti ar nepasirašyti. Jei yra kažkokių nusiskundimų turi būti atskirų atvejų nagrinėjimai“, - DELFI sakė Kauno policijos vadovas.

Visgi pažvelgus į Lietuvos respublikos Viešųjų pirkimų įstatymą aiškėja, kad Kauno policija turėjo svertus juridiškai išbraukti „Šančių autoservisą“ ir Ko iš konkurso dalyvių, tačiau to nebuvo padaryta.

Po konflikto kreipėsi į STT

Rugsėjo pabaigoje Kauno senamiestyje kilo gana konfliktinė situacija, kuomet vieną išvažiavimą iš kiemo užstatė automobilis „VW Passat“ su automatine pavarų dėže. Tokiu atveju reikalingas specialus kranas, kuris užkelia mašiną ant platformos. Tačiau konkurso laimėtojas į įvykio vietą atsiuntė paprastą vilkiką.

Tvarkingai pastatyta mašina esanti prieš „Passatą“ buvo tiesiog patraukta į priekį, kad vilkikas galėtų ant platformos užtraukti ne vietoje paliktą automobilį.

„Sąlygose yra numatyta, kaip tempti, su kuo tempti. Kitaip jie net negalėtų dalyvauti konkurse. Jei neturima technikos, kuri užtikrina saugų automobilio transportavimą tai visiškai negalima dalyvauti. Aš pasakysiu taip: sąlygos yra labai labai griežtos ir, sakykime taip - turėdamas eilinius ratelius ten nepraeitum. Jeigu iš tikrųjų bus nustatyta, kad yra pažeidimai ir pažeidžiamos konkurso sąlygos reikia grįžti prie sutarties, ją peržiūrėti ir galbūt net panaikinti“, - situaciją komentavo laikinosios sostinės policijos vadovas.

„VW Passat“ savininkai tikina, kad po tokio tempimo automatinėje pavarų dėžėje atsirado defektas.

„Šančių autoservisas“ ir Ko vadovas Arvydas Barvainis tikino, kad minėta situacija yra konkurentų provokacija, o „velkant automobilį su automatine pavarų dėže jos tiesiog neįmanoma sugadinti“.

DELFI A. Barvainis teigė, kad dėl situacijos jis jau kreipėsi į Specialiųjų tyrimų tarnybą (STT).

Visgi paklaustas, kodėl į įvykio vietą nebuvo atsiųsta reikiama technika A. Barvainis neigė, kad tokios jo vadovaujama įmonė tiesiog neturi.

„Šiuo metu vilkikas su kranu dažomas“, - tikino A. Barvainis.

„Iš tiesų mes žinome, kas čia skundžiasi. Tai tie, kurie pralaimėjo visus teismus. Bet prie ko čia mes? Mes eiliniai konkurso dalyviai“, - pridūrė „Šančių autoservisas“ ir Ko vadovas.

Paslaugos kaina – paslaptis

Pagal pasirašytą sutartį „Šančių autoservisas“ ir Ko nutempti automobilį privalo už 242 Lt, o viena para saugojimo aikštelėje kainuoja 20 Lt.

Pasak A. Barvainio, nors konkursas baigėsi tai yra konfidencialūs duomenys. Tokiu būdu, už paslaugą iš eilinio žmogaus paprašyta suma gali būti kur kas didesnė. Toks atvejis nutiko ir minėto incidento metu, kai pažeidėjas gavo sąskaitą viršijančią 400 Lt.

Tačiau A. Barvainis teigė, kad „Šančių autoservisas“ ir Ko turi teisę reikalauti papildomų mokesčių.

„Už papildomus darbus mes privalome nustatyti papildomą mokestį. Konkurso sąlygose taip yra parašyta: papildomi darbai yra apmokami. Mes turime teisę reikalauti atlyginti žalą iš trečiųjų asmenų. Viskas sąlygose yra ir tai nėra nieko nuostabaus“, - DELFI aiškino „Šančių autoservisas“ ir Ko vadovas.

Pasak A. Barvainio, „Šančių autoservisas“ ir Ko, kaip konkurso laimėtojai, įsipareigojo atlikti eilę nemokamų darbų, tačiau į tai niekas nekreipia dėmesio.

„Mes darome krūvą nemokamų paslaugų ir apie tai niekas nekalba. (...). Tai yra tikrai problema. Komplekte gaunu krūvą nemokamų darbų“, - sakė A. Barvainis.

Sutartis su „Šančių autoservisas“ ir Ko buvo pasirašyta trejiems metams – iki 2014 metų rugsėjo 20 dienos.