Nuo praėjusio pavasario bendrovė "Smiltynės perkėla" keleivius ir transporto priemones per Kuršių marias kelia nemokamai. Tokios prieštaringai vertinamos įstatymo pataisos, priimtos Seimo, pernai valstybės biudžetui kainavo apie 11 milijonų litų. Tai beveik penkiais milijonais litų daugiau nei planuota iš anksto.

Vyriausybės strateginio planavimo komitetas jau pritarė sprendimui grįžti prie mokamos kėlimo per marias tvarkos. Kelių direkcijai pavesta paruošti įstatymo pataisą, kurią dar turės patvirtinti ir Seimas bei Vyriausybė. Planuojama, jog lengvojo automobilio perkėlimas į abi puses kainuotų apie 20 litų. Smiltynės gyventojai, neringiškiai bei specialusis transportas būtų keliami nemokamai.

Bendrovės "Smiltynės perkėla" direktorius Algimantas Žukauskas Eltos korespondentui sakė, jog tokį siūlymą jis palaikąs ir nesibaiminąs, kad dėl to sumažės keleivių srautas į Kuršių neriją. Anot jo, mokestis nebus didelis, tad kelionės atsisakys nebent jaunimas, anksčiau važiuodavęs tik pasilinksminti.

Direktoriaus manymu, besikeliančių gali sumažėti daugiausiai 30-40 procentų, nes ir pernai ratuotiems poilsiautojams teko mokėti panašaus dydžio rinkliavą, taikytą už įvažiavimą į Smiltynę, ir tai jų neatbaidė. Neatlygintinai keltais tada buvo perkelta daugiau nei pusė milijono automobilių, maždaug dvigubai daugiau nei ankstesniais metais.

Tuo tarpu eilėje prie kelto laukę kalbinti vairuotojai grįžimą prie mokamos tvarkos vertino įvairiai. Vieni sakė palaiką sprendimą apmokestinti automobilių perkėlimą, kiti tvirtino sumokantys pakankamai mokesčių, kad galėtų keltis nemokamai.

Jei perkėlimas per marias vis dėlto bus apmokestintas, bendrovė "Smiltynės perkėla" per metus tikisi uždirbti apie 8 milijonus litų. Už šias lėšas planuojama įsigyti naują, modernų keltą, automatizuoti transporto ir keleivių bilietų apskaitą.