Remigijus Ačas
© ELTA
Patarėjo teigimu, šiuo metu Kalvarijos poste Lietuvos pusėje dirba 25 muitininkai, o lenkų yra tik 13-14. "Mes draugiškai bandysim kalbėtis, kad būtų padaryta viskas, kad Lietuvos vežėjai jaustų kuo mažesnį diskomfortą pasienyje", - sakė R.Ačas.

Pasak R.Ačo, ieškoti būdų, kaip priversti lenkų pareigūnus padidinti muitininkų etatus, iš pradžių bandys prezidento patarėjas užsienio politikos klausimais Alvydas Medalinskas kartu su Užsienio reikalų ministerija ir Lenkijos puse.

"Jei Užsienio reikalų ministerija su lenkų puse nesuras kalbos, pagalbą yra pažadėjęs prezidentas Rolandas Paksas, kuris šiuo klausimu kalbėsis su Lenkijos prezidentu", - sakė R.Ačas.

Po balandžio 11-18 dienomis VSAT atlikto pasienio procedūrų trukmės matavimų pasienyje su Lenkija esančiame Kalvarijos pasienio kontrolės punkte, paaiškėjo, kad iš Lietuvos išvykstančių automobilių patikrinimas ilgai neužtrunka, tačiau įvažiuojantys į Lenkiją vairuotojai dirbtinai verčiami laukti - automobilius lenkų pareigūnai tikrina grupėmis po 40-50 mašinų.

Be to, įvažiavę į Lietuvą krovininių automobilių vairuotojai po patikros dar apie pusvalandį užtrunka tvarkydamiesi savo reikalus - keičia valiutą, apsilanko kavinėje. Tai viena iš priežasčių punkte eilėms susidaryti.

Kalvarijos punktas tyrimui pasirinktas neatsitiktinai - per šį punktą, vienintelius Lietuvos krovinių sausumos keliu gabenimo vartus, į Lenkiją ir Vakarų Europą šiuo metu taip pat vyksta ne tik Lietuvos, bet ir Latvijos, Estijos, kitų šalių vežėjai.

Dėl susidarančių krovininių automobilių eilių Kalvarijos punktas Lietuvos pasienyje yra problematiškiausias. Vidutiniškai per parą per Kalvariją į Lenkiją išvyksta 704 krovininiai automobiliai, iš Lenkijos atvyksta maždaug 1004 automobiliai.

Pastebėta, kad išvykstančių automobilių srautas padidėja artėjant poilsio dienoms. Tuomet eilėje ir stovėjimo aikštelėje prie Kalvarijos punkto susikaupia maždaug 400 transporto priemonių, kurių vairuotojams išvykimo tenka laukti iki 15 valandų.

Atlikus skaičiavimus, nustatyta, kad išvykstantys iš Lietuvos krovininiai automobiliai Kalvarijos punkte vidutiniškai užtrunka pustrečios valandos. Automobiliui įvažiavus į punkto teritoriją, transporto priemonė pasveriama ir apžiūrima, muitinės tikrinimo procedūros pradedamos po 20 minučių.

Vieno iš Lietuvos išvykstančio krovininio automobilio patikra vidutiniškai užtrunka apie 13 minučių, iš kurių vidutiniškai 3 minutes tikrinimo procedūras atlieka pasieniečiai, 6 minutes - muitinės pareigūnai, po 2 minutes - atitinkamai veterinarijos ir fitosanitarijos tarnybų pareigūnai. Ilgiausiai užtrukusi vieno išvykstančio iš Lietuvos automobilio patikra užsitęsė maždaug 30 minučių.

Tuo tarpu iš Lenkijos atvykstančios transporto priemonės Kalvarijoje užtrukdavo vidutiniškai 1 val. 9 min. Įvažiuojančio automobilio patikros procedūras vidutiniškai 3 minutes vykdė Lietuvos pasieniečiai, 10 minučių - muitininkai, apie 20 minučių užtrukdavo dokumentų įforminimas pas muitinės tarpininkus, vidutiniškai 18 minučių užtrukdavo laikinųjų valstybinių numerių išdavimas, apie 13 minučių - veterinarinis tikrinimas, 5 minutes - fitosanitarijos tarnybos patikra.

Šiuo metu projektinis Kalvarijų punkto pralaidumas tėra 400 krovininių automobilių viena kryptimi, tuo tarpu atliktas tyrimas parodė, jų per šį punktą į Lenkiją kasdien išvyksta dvigubai daugiau.

Atsižvelgdama į tyrimo rezultatus, VSAT parengė siūlymų paketą dėl visų Kalvarijos punkte veikiančių tarnybų darbo technologijos tobulinimo. VSAT su tyrimo rezultatais ketina supažindinti Lenkijos pareigūnus ir prašyti jų paspartinti pasienio procedūras.

BNS
Naujienų agentūros BNS informaciją skelbti, cituoti ar kitaip atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "BNS" sutikimo neleidžiama.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Top naujienos

Pranašauja pieno krizę: kaip keisis kainos (1)

Pieno žaliavos kainoms drastiškai pajudėjus žemyn, pradėta nuogąstauti, kad tai gali būti...

Planas, kaip sustabdyti emigraciją: kai atmetė, išvyko dar pusė milijono (6)

Nors turėjome realią galimybę sustabdyti emigraciją prieš išsiplečiant jos mastams, ją...

Trimečio mama nebeištvėrė: tai kam aš moku sveikatos draudimą? (332)

Prireikė gydytojo oftalmologo konsultacijos? Geriau iš anksto apsilankykite Valstybinės ligonių...

Orai: sausas ir šaltas periodas baigsis – vyraus krituliai (17)

Artimiausiomis dienomis temperatūra jau kils aukščiau. Dangų niaukstys debesys, kasdien...

Tėvai – priblokšti: Vilniaus vaikų darželio direktorė elgėsi lyg monstrė (170)

Vaikų darželio direktorė, smurtavusi prieš penkiametį auklėtinį, sulaukė atpildo – Vilniaus...

Savo auklėtinių nebeatpažįstantis Jasikevičius: esame kovotojų komanda, bet Bamberge to nebuvo (29)

Eurolygos 18-ame ture Kauno „Žalgiris“ buvo priverstas Bamberge pripažinti „Brose“...

Dešimtasis Dakaro etapas: Vanagas finišą pasiekė vos su 3 ratais (186)

Po neplanuotos pertraukos, kai dėl prasto oro buvo atšauktas devintasis etapas, jubiliejiniame...

R.I.T.A. Už lėšas skurdo kaime mažinimui – odiniai diržai ir piniginės (209)

Absoliuti dauguma Seimo narių išlaidas viešosios informacijos rengėjams galėtų pakeisti...

Prašo emigrantų pagalbos: vieno ieškomiausių žudikų iš Kauno pėdsakai – D. Britanijoje (70)

Daugiau kaip dvylika metų nuo Lietuvos teisėsaugos besislapstantis ir net į ieškomiausių...

Keisčiausi pigių butų skelbimai Lietuvoje: nuo neprašyto kambarioko iki dviejų sodybų dovanų (7)

Besidairantieji pigaus būsto, skelbimų portaluose gali išvysti ir kiek keistokų pasiūlymų, kurie...