Valstybės įmonė „Oro navigacija“ BNS nurodė, kad Rusijos lėktuvai negavo leidimo „apeiti pavojingų meteorologinių reiškinių židinį iš Regiono skrydžių valdymo centro įeinant į Lietuvos oro erdvę virš Lietuvos teritorinių vandenų“.

Tuo metu Rusijos gynybos ministerijos atstovai pirmadienio vakarą nurodė, jog toks leidimas buvo gautas ir Lietuvos priekaištus pavadino politizuotais. Anot ministerijos, Rusijos orlaivių ekipažas žodžiu susisiekė su oro erdvės kontrolės centru Vilniuje.

„Gavę atitinkamą Lietuvos pusės leidimą, orlaiviai trumpam nukrypo nuo maršruto ir, apskrieję pavojingą zoną, iš karto grįžo į pagrindinį maršrutą“, – sakė ministerijos atstovas, kurį citavo Rusijos naujienų agentūra „Interfax“.

„Oro navigacija“ pranešė, kad praėjusio šeštadienio vakarą iš pagrindinės Rusijos dalies į Karaliaučių skridę šeši transporto orlaiviai „Il-76“ skrydžio metu palaikė ryšį su įmonės skrydžių centru. Jie buvo pateikę skrydžių planus ir įjungę automatinius atsakiklius.

Anot valstybės įmonės, skrydžių kryptį dėl nepalankių oro sąlygų keitė keturi transporto orlaiviai, iš jų du kirto Lietuvos oro erdvę.

Incidentas ties Kuršių nerija įvyko Rusijoje ir Baltarusijoje šiuo metu vykstant karinėms pratyboms „Zapad“.

Dėl oro erdvės pažeidimo Rusijos ambasadoriui Lietuvoje Aleksandrui Udalcovui įteikta nota.