Į „Delfi“ redakciją atskirai kreipėsi dvi šio nemalonaus įvykio dalyvės, kurios pasidalino, kokį netikėtumą teko patirti Southend oro uoste. Pasak jų, negalėjo atgal į tėvynę išskristi apie 50 žmonių, mat „Ryanair“ savaip interpretavo Lietuvos Vyriausybės nutarimus.

„Šeštadienį turėjau išvykti iš Londono į Vilnių ir tai turėjo būti skrydis, kuris buvo atšauktas gruodžio 26 d. Deja, avykus į oro uostą buvo pasakyta, kad skristi nebus galima, kadangi „Ryanair“ įvedė naują tvarką, jog skristi galima tik turint neigiamą (privatų!) COVID-19 testą.

Dieną prieš skrydį patikrinau internetiniame puslapyje ir jokio pranešimo dėl privalomo testo nebuvo. El. paštu taip pat negavau jokio pranešimo. Taigi, iš maždaug 50 keleivių, buvusių oro uoste, tik keturi įlipo į lėktuvą, o visi kito turėjo grįžti“, – pasakojo viena iš keleivių.

Ji taip pat nurodė, kad dėl iškilusios situacijos skambino „Ryanair“ klientų aptarnavimo linijai, kurie atsakė, kad tokios taisyklės negirdėjo, jog Lietuvos valdžia leido skristi ir atlikti testą nusileidus Lietuvoje.

„Mus sulaikė oro uoste ir neleido skristi. Visiškas aplaidumas, kuris kainuoja daugybę pinigų ir „Ryanair“ visiškai nerūpi jų klientai. Vienas vaikinas oro uoste neturėjo kur eiti – niekas nepadėjo surasti viešbučio, tikriausiai jis turėjo nakvoti gatvėje, mat iš oro uosto irgi buvo išvarytas.

Susisiekus su klientų aptarnavimo specialistu internetu nesulaukėme jokios pagalbos – nei atsiprašymo, nei pasiūlymo padėti sumokėti už viešbutį, nes Anglijoje jie brangūs, nei paaiškinimo, ką daryti toliau. Dešimt dienų laukti Londono viešbučiuose po ir taip užsitęsusio vizito verčia grimzti į skolas.“

Moters teigimu, specialistas tik paaiškino, kad reikės rašyti skundą ir bus nuspręsta, ar tai „Ryanair“ klaida, ar ne, o kol kas jie neprivalo klientais pasirūpinti

„O dar įdomiau, kad vėliau paskambinus „Ryanair“, jie vėl tvirtino, kad neigiamo testo rezultato skristi „tikrai nereikia“.

Kita moteris papasakojo, kad išskristi tą sausio 2 d. turėjo jos tėvai, bet jiems irgi neleido to padaryti dėl esą neatliktų COVID-19 testų. Tačiau tai pavyko padaryti po kelių dienų su tomis pačiomis „Ryanair“ linijomis, tik iš kito oro uosto, kur tokių testų iš anksto jau nereikėjo.

Leido grįžti, bet sugriežtino taisykles

Primename, kad nuo 2020 metų gruodžio 31 d. 24.00 val. nebebuvo pratęsiami keleivinių skrydžių ribojimai iš Jungtinės Karalystės, bet įsigaliojo griežtesnės saviizoliacijos sąlygos atvykusiems.

Kaip nurodė Susisiekimo ministerija, atvykstantys į Lietuvą privalo turėti ne vėliau nei prieš 48 valandas gautą neigiamą COVID-19 testo rezultatą arba privalomai atlikti tokį testą Lietuvoje.

„Nepaisant turimo testo rezultato, visiems asmenims, atvykusiems į Lietuvą iš JK privaloma 10-ies dienų izoliacija. Izoliacijos taisyklės negalioja keliaujantiems tranzitu ir ekipažų bei įgulų nariams, kurie dirba ir vykdo tarptautinius komercinius vežimus“, – buvo teigiama pranešime spaudai.

Taip pat nurodyta, kad visi iš Jungtinės Karalystės arba kitų šalių į Lietuvą atskrendantys asmenys privalo užsiregistruoti specialioje NVSC svetainėje ir gauti registraciją patvirtinantį QR kodą.

„Šį kodą privaloma pateikti įlipant į lėktuvą kartu su oro transporto bilietu ir asmens dokumentu. NVSC gautą informaciją apie izoliacijos vietą per 24 valandas perduos atitinkamai savivaldybei ir policijai.“

„Delfi“ bandė susisiekti su „Ryanair“ atstovais spaudai dėl galimai suklaidintų ir neparvykusių kelių dešimčių keleivių ir klausė, kodėl galėjo susidaryti tokia nemaloni situacija, tačiau atėjusiame automatiniame atsakyme buvo parašyta, jog šie darbuotojai atostogauja iki sausio 4 d. Taip pat paprašyta palaukti, kol jie sugrįš.