aA
Seimo narys „valstietis“ Dainius Kepenis savo parengtose sveikatinimo gairėse kalba apie nemokamą viešąjį transportą, kuris užtikrintų mažesnę oro taršą. Tuo metu Vilniaus miesto savivaldybė sako, kad, atsiradus nemokamam viešajam transportui, suprastėtų jo kokybė.
Algimantas Kirkutis, Zenonas Streikus, Dainius Kepenis
© DELFI / Andrius Ufartas

D. Kepenis Eltai sakė, kad jo Sveikatos tausojimo ir stiprinimo gairėse nėra pateikta konkrečių skaičiavimų, nes tam nebuvo paruošta lėšų, vis dėlto tos gairės „nėra paimtos iš lubų“.

„Kai (Sveikatos tausojimo ir stiprinimo. - ELTA) gairės bus priimtos, tada iš karto kai kurios ministerijos, mokslo įstaigos galės pradėt skaičiuoti ir tada pasakys - verta, ar ne. Kurti darbo grupę dabar nebuvo įmanoma, nes niekas nepasiruošęs tokių pinigų, bet jei priimsime, tada susitarsime, kokia tvarka mes jas įgyvendinsime“, - sakė parlamentaras.

Tačiau jis akcentavo, kad iškart visoje šalyje viešasis transportas netaps nemokamu.

„Galbūt ne iš karto, ne visoje Lietuvoje. Gal atsiras miestas, kuris pradės tą daryti, po to kitas, trečias ir supras, kad taip ir į darbą greičiau pateksime, ir mažiau spūsčių bus, oras bus švaresnis“, - sakė D. Kepenis.

Pasak jo, nemokamas viešasis transportas visų problemų neišspręs, bet bendrame komplekse jis padarys savo „puikų darbą“.

Tuo metu Vilniaus miesto savivaldybė atsakymuose Eltai sakė, kad Talino, kuriame gyventojai viešuoju transporto naudojasi nemokamai, praktika rodo, jog tokia iniciatyva mieste paskatino registruotis socialiai remtinus asmenis, o švarą ir tvarką transporto priemonėse užtikrinti tapo žymiai svarbiau.

„Pagrindinis nemokamo viešojo transporto minusas - gerokai prastesnė kokybė. Tuo metu Europoje atliekami viešojo transporto tyrimai rodo, kad maršrutų dažnio padidinimas ir transporto patogumas yra kur kas svarbesnis veiksnys pritraukiant naujų klientų nei kaina“, - nurodo Vilniaus miesto savivaldybė.

Pasak savivaldybės, atlikta Vilniaus miesto įmonių darbuotojų apklausa parodė, kad vilniečius dažniau naudotis viešuoju transportu labiausiai paskatintų viešojo transporto greičio padidinimas, darbdavio skatinimo priemonės (pavyzdžiui, įvairios lengvatos į darbą atvykusiems viešuoju transportu) bei parko atnaujinimas.

Tačiau tik 3 proc. apklaustųjų nurodė, kad kainos sumažinimas juos paskatintų dažniau naudotis viešuoju transportu.

Be to, nemokamas viešasis transportas Vilniaus savivaldybei, pagal atsakymus, kainuotų papildomus 34 mln. eurų.

„Vilniaus miesto viešojo transporto sąnaudos per metus siekia 64,5 mln. eurų. Iš keleivių surenkamos pajamos padengia 52 proc. visų sąnaudų. Likusią dalį kompensuoja savivaldybė iš savo biudžeto.

Taigi, jeigu Vilniuje viešasis transportas būtų nemokamas, savivaldybei prie dabar mokamų kompensacijų reikėtų padengti ir minimus 52 proc., kurie sudaro 34 mln. eurų sumą“, - sako savivaldybė.

Šiuo metu Lietuvoje nemokamu viešuoju transportu Skuode gali naudotis tiek vietiniai, tiek atvykėliai.

Ši lengvata taip pat užtikrinta ir kai kuriuose Prancūzijos, Čekijos, Švedijos, Norvegijos, taip pat keliose dešimtyse Lenkijos miestų.

Be raštiško ELTA sutikimo šios naujienos tekstą kopijuoti draudžiama.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Top naujienos

Kai kurioms Lietuvos ligoninėms – neišvengiami pokyčiai: likimą pasirinkti galės pačios (23)

Pasirodė sąrašas 15 ligoninių, kurios turėtų būti arba uždarytos, arba pertvarkytos. Pasak...

Įsivaikinusi moteris: tiesa, kad vaikas auga ne biologinėje šeimoje, turi savo kainą (7)

Daugelis žmonių turi stiprų poreikį tėvystei, tačiau nepavykus natūraliu keliu susilaukti...

Arūnas Milašius. Dar kartą apie sugedusį lėktuvą (185)

Kaip sakė vienas iš jau legenda tapusių mūsų politikų, „valstybė truputį nepavyko“ ir,...

10 vaikų auginanti Eglė atvirai apie visuomenės požiūrį, akyse ištirpstantį maistą (20)

„Negaliu pasakyti, kad tai dovana – paklausta, apie įsimintiniausią Kalėdų dovaną ,...

Vytautas Landsbergis. Lapkričio 21-osios cirkas (89)

Dar viena demokratijų kapituliacija, jeigu Interpolas bus pavestas Rusijos vadovavimui ir...

Įstabios Atėnų architektūros galite nebespėti išvysti: diržų veržimosi politika verčia ją niekais

Sunku patikėti, bet Atėnuose sunaikinta per 80 procentų visų XIX ir XX amžiaus pastatų. Laiko...

Biuro darbuotojai dalinasi visais rūpesčiais: vedžioja, šeria ir prižiūri kolegų šunis

Tam, kad galėtų į darbą pradėti vestis augintinius, komunikacijos paslaugų agentūros „ Fabula...

Perspėja apie sudėtingas eismo sąlygas: šiąnakt plikledis ir lijundra (9)

Antradienio naktį Lietuvoje eismo sąlygas sunkins plikledis ir lijundra, įspėja kelininkai .

Žiniasklaida: Interpolui vadovauti bus paskirtas Putino statytinis Prokopčiukas kalba apie grėsmę tarptautinės teisės pamatams (195)

Britų valstybės pareigūnai mano, kad jau ateinantį trečiadienį buvęs Rusijos Vidaus reikalų...

Aušra Maldeikienė ir Gitanas Nausėda turėjo ką pasakyti vienas kitam: jūs „durninate“ tautą (374)

Pirmadienio LNK laidoje „Yra, kaip yra“ 17 val. 35 min - pirmoji kandidatų į Lietuvos...