NSGK pirmininkas atkreipia dėmesį, kad šiuo atveju netgi nebuvo pažeisti jokie Europos Sąjungoje galiojantys reglamentai. Vis dėlto L. Kasčiūnas ragina imtis prevencinių priemonių, kad ateityje panašios situacijos nesikartotų.

„Istorija įdomi, tai panašu labiau ne į karinę provokaciją, tai daugiau galbūt tokia pusiau kriminalinė istorija, bet ne saugumo prasme“, – po vykusio NSGK posėdžio, kuriame buvo aptartas skrydis, žurnalistams teigė L. Kasčiūnas.

Vis tik, L. Kasčiūnas atkreipia dėmesį, kad šioje situacija, remiantis Europos Sąjungos teisiniu reguliavimu, lėktuvą valdęs asmuo nepažeidė įstatymų.

„Tokia situacija, kokia atsitiko, ir tam tikras netgi teisinis reguliavimas, kuris dabar yra mūsų valstybėje, susijęs su europiniais reglamentais, sudaro tokią pilką zoną, kai gali būti vykdomi tokie skrydžiai ir gali kažkada tapti netgi provokacija. Tai šis lėktuvas neturėjo pateikti nei skrydžio plano, galėjo neatsakyti, atsakiklis galėjo būti išjungtas ir netgi nesinaudoti radijo ryšiu. Pagal europinį reglamentą šiandien tai nėra joks pažeidimas“, – komentavo L. Kasčiūnas.

Jo teigimu, siekiant ateityje išvengti analogiškų situacijų, vertėtų sumažinti nevaldomą oro erdvę bei įpareigoti skrendančius asmenis iš anksto įregistruoti savo skrydį.

„Variantai, ką galime daryti, tai mažinti nevaldomą oro erdvę ir plėsti valdomą oro erdvę, kur atsiranda visi kontrolės algoritmai: skrydžio planas, radijo ryšys, būtinas atsakiklis, o jei to nepadarai – sankcijos, nuobaudos ir panašiai“, – kalbėjo NSGK pirmininkas.

„Kai sumažintume tą nevaldomą skrydžio erdvę, galima būtų dar tuose nevaldomuose likučiuose įvesti aiškų algoritmą, kuris galiojo iki 2014 metų, kad tiesiog užpildoma minimali paraiška internetu arba skambučiu į oro pajėgas, kad aš, toks ir toks, su tokiu registracijos orlaiviuku iš čia kylu ir skrendu ten ir ten. Ir tada oro pajėgoms yra ramu, kad yra registruotas skrydis“, – pridūrė jis.

Policijos atstovas: pasakyti, ar skrydis buvo vykdomas kriminaliniais tikslais, kol kas anksti

Lietuvos kriminalinės policijos biuro viršininko pavaduotojas Saulius Briginas paneigė viešojoje erdvėje sklandžiusią informaciją, esą orlaivis buvo pavogtas. Anot S. Brigino, jis buvo parduotas ir, pagal pirminius duomenis, juo skrido pirkėjai. Vis dėlto, pažymi jis, orlaivis neturėjo skrydžio leidimo, todėl ketinama atlikti detalesnę šio įvykio analizę.

„Vis dar atliekamas šio įvykio aplinkybių tikslinimas ir vertinimas, renkami visi duomenys. Artimiausiu laiku bus priimtas sprendimas, ar bus pradėtas oficialus ikiteisminis tyrimas, ar visa medžiaga bus perduota kompetentingoms institucijoms dėl administracinio nusižengimo padarymo – tai skrydžio taisyklių pažeidimo“, – teigė jis.

Kol kas, anot S. Brigino, matomas aiškus administracinis nusižengimas.

„Tikrai matome labai aiškius administracinės atsakomybės požymius, skrydžių taisyklių pažeidimus. Kaip žinote iš viešosios erdvės, orlaivis neturėjo skrydžio leidimo ir apskritai negalėjo vykdyti skrydžio“, – komentavo jis, kartu pridurdamas, kad ketinama analizuoti, ar skrydis negalėjo būti vykdomas ir kriminaliniais tikslais.

„Kol kas anksti atsakyti, ar vis dėlto išliks tai, kad orlaivis negalėjo apskritai vykdyti skrydžio ir tokiu būdu skrido į paskirties šalį pas būsimus pirkėjus, ar vis dėlto čia bus kažkas daugiau su kriminaliniais tikslais“, – pridūrė jis.