Kariuomenės vado generolo majoro Arvydo Pociaus trečiadienio darbotvarkėje buvo numatytas Goro provincijos atkūrimo grupės (PAG) devintosios pamainos karių sutikimas Rukloje. Tačiau ceremonija motorizuotosios pėstininkų brigados „Geležinis Vilkas“ rikiuotės aikštėje atidėta kitai dienai, mat dar ne visi tarptautinę misiją Afganistane baigę kariai grįžo į Lietuvą.

Kaip DELFI sakė Jungtinio štabo atstovė spaudai Kristina Chlynova, lėktuvas su maždaug 50 žmonių Šiaulių kariniame aerodrome Zokniuose turėjo nusileisti trečiadienį maždaug vidurdienį, vėliau atskridimo laikas paankstintas. Tačiau kadangi lėktuvas užtruko Vokietijoje, kariai galiausiai parskrido trečiadienio vakarą.

Neoficialiomis žiniomis, ši grupė turėjo parvykti prieš porą dienų. „Rytoj jau turėčiau įkvėpti Lietuvos oro“, - sekmadienį džiaugėsi vienas karys, sėdėdamas prie kompiuterio Manaso oro pajėgų bazėje netoli Biškeko, Kirgizijos sostinės. Tačiau skrydis buvo atidėtas.

Krašto apsaugos ministerijos tinklalapyje paskelbta žinia, kad pirmadienį Zokniuose nusileido NATO sunkiojo transporto lėktuvas C-17 „Boeing Globemaster III“ su kroviniu – Lietuvos karių technika ir ekipuote, įaudrino komentatorius. Jie piktinosi, kad krovinys parskraidinamas anksčiau už žmones, kad grupė karių mėnesį „bastosi po Afganistaną ir kaimynines šalis“, atlikdami antrą misiją – klajoklių. „Gaila, kad mūsų šalis turi pinigų misijoms, bet ne karių parvežimui iš ten“, - ironizavo vienas komentatorius. „Sunkiausias uždavinys tarptautinėje misijoje - sugrįžti namo“, - antrino kitas.

Anot Jungtinio štabo, PAG-9 kariai į Lietuvą turėjo sugrįžti iki lapkričio 25 d. Didžioji jų dalis buvo parskraidinti būtent tą dieną. Likusieji – apie 50 žmonių, Čagčaraną palikę lapkričio 11 d., maždaug trims savaitėms įstrigo Herate, į Vakarus nuo Goro esančios provincijos sostinėje. Vėliau jie buvo perskraidinti į Manaso bazę.

Jungtinio štabo teigimu, karių pamainų rotacijos paprastai užtrunka ilgiau nei planuojama dėl kelių priežasčių. Iš operacijos rajono Lietuvos kariai skraidinami kariniais lėktuvais, vėliau jie turi persėsti į civilinius orlaivius. Juos į ir iš Afganistano nemokamai skraidina JAV kariuomenės lėktuvai, atsižvelgdami į savo pajėgų poreikius, todėl orlaiviai dažnai būna užimti „Turime būti dėkingi, kad mūsų karius skraidina nemokamai. Bazėje Manase jų išlaikymas mums nieko nekainuoja“, - pažymėjo K. Chlynova.

Užsitęsus kelionei namo, Lietuva kariams moka priedą prie atlyginimo. Vienas žmogus valstybei kainuoja vidutiniškai 250 Lt per parą.

Skrydžių laikui įtakos esą turi ir saugumo situacija konkrečiame rajone, ir oro sąlygos, rudenį Afganistane gerokai pablogėjančios.

Mūsų šalis yra įsigijusi tris orlaivius „Spartan“, kurie kartais gabena iki keliolikos karių ir krovinį į Afganistaną. Tačiau jie gali skristi tik nedidelius atstumus ir nėra pritaikyti gabenti didelį būrį karių. Jie esą daugiau naudojami vietiniams skrydžiams Afganistane.