aA
Po apsižodžiavimo viešojoje erdvėje Lietuvos valstiečių ir žaliųjų sąjungos (LVŽS) pirmininkas Ramūnas Karbauskis ir buvęs susisiekimo ministras Rokas Masiulis kritiką vienas kitam bėrė tiesioginiame eteryje.
Rokas Masiulis ir Ramūnas Karbauskis
Rokas Masiulis ir Ramūnas Karbauskis
© DELFI

Žinių radijo laidoje „Dienos klausimas“ R. Karbauskis ir R. Masiulis kalbėjo apie tai, kaip šalyje sekėsi asfaltuoti žvyrkelius. Tai yra vienas iš esminių priekaištų, kuriuos buvusiam ministrui dabar vardija valdantieji ir dėl to giria dabartinį ministrą Jaroslavą Narkevičių.

Valstiečių lyderis tikino, kad eidamas susisiekimo ministro pareigas, buvęs ministerijos vadovas mažai domėjosi tuo, kaip šalyje sekasi asfaltuoti žvyrkelius. Tuo metu R. Masiulis – visai kitos nuomonės.

R. Karbauskis laidoje tikino, kad buvęs ministras per mažai dėmesio skirdavo žvyrkelių asfaltavimui šalyje.

„Paklausiau Kelių valdybos vadovo, kaip dažnai buvęs ministras Rokas Masiulis klausdavo apie padėtį su žvyrkelių asfaltavimu. Ir man buvo atsakyta, kad kas tris mėnesius. Paklausiau, kaip dažnai klausia dabartinis ministras – gavau atsakymą, kad kas savaitę. 12 kartų dažniau dabartinis ministras domisi padėtimi, kaip vyksta pinigų panaudojimas, kiek kelių yra išasfaltuota. (…) Kai pašneki su rajonų merais, beveik visuose rajonuose situacija, kur turėjo būti išasfaltuoti žvyrkeliai 2017 metais, dabar dar nėra tai padaryta. Atsilikimas kilometrais yra didžiulis, lėšų panaudojimas yra įstrigęs, padėtis dabar sparčiai gerėja, tai reikia pripažinti“, – Žinių radijo eteryje sakė R. Karbauskis.

„Naujasis ministras kibo į darbus taip, kaip reikėjo ankstesnei valdžiai daryti, bet buvo taip, kaip buvo“, – apgailestavo valstiečių lyderis.

Saulius Skvernelis, Ramūnas Karbauskis
Saulius Skvernelis, Ramūnas Karbauskis
© DELFI / Domantas Pipas

R. Masiulis teigė, kad, jei vadovai dirba gerai, jų kas savaitę apie rezultatus klausti nereikia.

„Tai pirmiausia dėl to domėjimosi, jeigu turi patikimus vadovus ir jie gerai dirba, nereikia kas savaitę jiems skambinėti, čia yra jau tiesioginis kišimasis į darbą, jei vadovas tik ataskaitas darys, tai darbo nepadarys“, – sakė buvęs susisiekimo ministras.

Seimo narys R. Karbauskis pateikė konkrečių skaičių.

„Gruodžio 18 dienos duomenimis nėra panaudota 122 milijonai eurų, kurie turėjo būti panaudoti jau 2017, 2018 ir 2019 metais. (…) Tai yra faktas. 122 milijonai netapo keliais, tai kokie geri vadovai“, – ankstesnį R. Masiulio teiginį neigė R. Karbauskis.

R. Masiulis tikino, kad valstiečių lyderio turimi skaičiai realybės neatitinka.

„Reikėtų patikrinti skaičius ponui Karbauskiui, kuriuos pateikė Kelių direkcija, nes 16 dienos duomenimis buvo 35 milijonai eurų panaudoti Kelių direkcijai, 11 milijonų eurų savivaldybėse. Tai ne 122 milijonai, ne 160 milijonų eurų, ką girdėjome. Iki šios dienos plauks sąskaitos, jos bus apmokėtos, tikimasi, kad dar 10 milijonų sumažės. Kažkas duoda jums skirtingus skaičius, pone Karbauski“, – teigė buvęs susisiekimo ministras.

„Gerbiamas, Rokai. Mes remiamės Finansų ministerijos duomenimis, kuriuos mes gauname pastoviai ir jie pateikia tokius, kokie jie iš tikrųjų ir yra. Mes labai stebėjomės duomenimis, kuriuos pateikė Kelių valdyba, nes jie neatitinka Finansų ministerijos duomenų. Ir šiuo atveju niekaip negalima pasitikėti Kelių valdybos duomenimis kadangi pinigus šioje valstybėje valdo Finansų ministerija“, – sakė valstiečių lyderis.

Laidos vedėjas, žurnalistas Aurimas Perednis laidoje buvusio ministro klausė, ar tiesa tai, ką sako kelininkai. Jie žurnalistui leido suprasti, kad visi atsilikimai pradėjo didėti, kai R. Masiulis pradėjo „purtyti“ kelininkus, tikrinti kelių kokybę. R. Masiulis tai neigė.

Rokas Masiulis
Rokas Masiulis
© DELFI / Karolina Pansevič

„Įvertinkime tokį faktą – 2018 metais irgi buvo kaltinimas, kad nebuvo įsisavinti 80 milijonų. Tais metais Kelių direkcija skelbė konkursus ir per juos pavyko sumažinti kainas, nusiderėti iš viso 70 milijonų eurų. Ar jie gerai darė, ar blogai? Be abejo, kad gerai, jie kovojo dėl tų pinigų. Bet iš karto tuos 70 milijonų panaudoti projektams ir išleisti neįmanoma, jie persikelia į kitus metus“, – apie skirtas lėšas žvyrkelių asfaltavimui kalbėjo R. Masiulis.

Jis pridūrė, kad Kelių direkcijoje darbai galėjo strigti, nes buvo keičiama daug darbuotojų.

„Ir pavyzdžiui, žvyrkelių programa, tai tokios intensyvios programos istorijoje iš viso nebuvo. (…) Apimtys didžiulė, pertvarka didžiulė, atsirado ir planavimas 10 metų į priekį. Buvo sudėlioti visi projektai, kur galima buvo pamatyti, kuriais metais, kuris projektas bus padarytas“, – kalbėjo buvęs ministras.

Valstiečių vadovas R. Karbauskis ir tam turėjo atsaką. Tikino, kad R. Masiulio vadovaujama ministerija nevaldė procesų.

„Mes paprašėme Kelių valdybos, kad visuomenei būtų paskelbti žemėlapiai, kokie keliai turėjo būti asfaltuoti, kas padaryta, kas ne. Aš kiek žinau Šiaulių apskritį, tai ten iš viso beveik niekas nėra padaryta. Šitoje situacijoje galima kalbėti apie sprendimus jungti kai kurias valstybines įmones į vieną. Mes turime visiškai neigiamą efektą to jungimo, nei kad buvo pristatomas prieš porą metų ministro R. Masiulio. (…) Problema yra procesų valdymas. Ir mes supratome vieną – politinė valdžia, ministerija proceso nevaldė, tik kas ketvirtį domėjosi padėtimi. Man atrodo, kad mes dažniau klausdavome, kaip vyksta programa“, – tvirtino R. Karbauskis.

R. Masiulis tvirtino, kad niekas nežino, kiek iš tikrųjų jis pats procesais domėjosi privačiai.

„Jūs nežinote, kiek aš bendraudavau su Kelių direkcija, tai viena yra formalus bendravimas, visai kita – neformalus. Ir reikalauti kas savaitę ataskaitų yra tikrai perteklinis“, – sakė jis.

Buvęs ministras tvirtino, kad tokio didelio atsilikimo, kokį įvardijo R. Karbauskis nėra.

„Tokių didelių atsilikimų nėra. Bet pavyzdžiui 2018 metais buvo konkursas 50 kilometrų žvyrkelio asfaltavimui laimėjo įmonė „Kamesta“. Vasarą ji pasakė, kad ji projektų nedarys, tai kas čia kaltas?. Tai yra gyvas procesas“, – Žinių radijo laidoje „Dienos klausimas“ sakė buvęs susisiekimo ministras R. Masiulis.

DELFI primena, kad ketvirtadienį R. Masiulis tvirtino, kad valstiečių lyderio Ramūno Karbauskio jam reiškiamais kaltinimais tiesiog siekiama pridengti esamus skandalus kelių sektoriuje.

Žinių radijas
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(109 žmonės įvertino)
4.3486

Top naujienos

Aplankė vieną uždariausių pasaulio valstybių: pažįstamiems buvo sunku patikėti, kad ten keliauju (85)

„Welcome to Arabia! “, – karts nuo karto išgirstu iš nuoširdžiai besišypsančių...

Tikra legenda, kuri aikštėje lietuvius skriaudė, o už jos ribų – glostė laida „Krepšinio zona“

2020-ieji krepšinio pasauliui prasidėjo tiesiog tragiškai: po ilgamečio NBA komisaro Davido Sterno...

Darželyje sriuba apsipylusi trimetė patyrė antro laipsnio nudegimą: mama netiki darželio direktorės versija (268)

Į darželį trimetę dukrą nuvedusi mama nė neįtarė, kad po kelių valandų su ja dėl patirto...

Giedrius Drukteinis

Du būdai, kaip mums atsikratyti nepakantumo svetimam turtui ir sėkmei (1)

Kai išmintingi žmonės pradeda kalbėti apie Lietuvos visuomenės problemas, greitai galima...

Stilistė papasakojo, į ką reikia atsižvelgti renkantis džinsus: viena detalė gali sugadinti visą įvaizdį (17)

Jei paprašytume jūsų įvardinti pagrindinį spintos drabužį, kas tai būtų? Mes nemirktelėję...

Lietuvis sukūrė už širdies griebiantį vaizdo klipą apie Bryantą (60)

Lietuvis Giedrius Šiškovas , interneto platybėse žinomas „Gidranity“ pseudonimu, sukūrė už...

Kameros įamžino neįtikėtiną vairuotojų žioplumą: situacijos primena veiksmo filmus (2)

Pašalinė veika prie vairo ir išsiblaškymas neretai vairuotojams sukelia nemažai streso, kai...

Kas bus kitaip kitą dieną po „Brexit“? (96)

Penktadienio vidurnaktį – praėjus 1 317 dienų po to, kai britų rinkėjai nusprendė išstoti...

Dėl koronaviruso žarstosi sąmokslo teorijomis: mistiniais skaičiais dalijasi tūkstančiai (130)

Milijonai užsikrėtusių, per šimtą tūkstančių žuvusiųjų. Tokia „statistika iš patikimų...