aA
Tramvajus, nemokamos transporto stovėjimo aikštelės, nemokamas viešasis transportas, išmanioji eismo sistema – šias ir kitas priemones, kurios padėtų išspręsti spūsčių problemą Vilniuje, vardija kandidatai į sostinės merus.
© DELFI montažas

Ketvirtadienio vakarą Martyno Mažvydo bibliotekoje surengta kandidatų į Vilniaus merus diskusija „Vizijos Vilniaus ateičiai“, kurios metu savo idėjas sostinei pristatė dabartinis Vilniaus meras Remigijus Šimašius, buvęs sostinės meras Artūras Zuokas, liberalas Martynas Nagevičius, konservatorius Dainius Kreivys, rinkimų komiteto „Piliečių jėga ir teisingumas“ atstovas Ramojus Girinskas.

Dabartinis sostinės meras R. Šimašius, pristatydamas savo idėjas, svarbiausiomis įvardijo siekius gerinti švietimo kokybę Vilniuje, atnaujinti miegamųjų rajonų infrastruktūrą.

„Miegamieji rajonai yra dar nykoki ir jie vis dar yra miegamieji rajonai, o aš sieksiu juos paversti gyvenamaisiais rajonais“, – pažymėjo R. Šimašius.

Jis taip pat tvirtino sieksiantis modernizuoti ir atnaujinti stoties rajoną ir gerinti viešojo transporto kokybę.

R. Girinskas teigė, kad tapęs Vilniaus meru daugiausiai dėmesio skirtų jaunoms šeimoms, transporto, eismo situacijos sostinėje gerinimui ir miestiečių aprūpinimas geriamuoju vandeniu.

„Mūsų idėja – skirti kiekvienam namų ūkiui po 2 kubinius metrus geriamojo vandens nemokamai“, – komentavo R. Girinskas.

Konservatorius D. Kreivys teigė, kad koncentruotųsi į infrastruktūros plėtrą, mažintų transporto spūstis, siektų sveikatos apsaugos kokybės gerinimo.

„Vilnius turi tapti aukštųjų technologijų centru“, – dar vieną prioritetą įvardijo D. Kreivys.

Liberalų sąjūdžio narys M. Nagevičius aiškino Vilnių įsivaizduojantis, kaip tolerantišką, multikultūrinį miestą.

„Vilnius yra multikultūrinis, tolerantiškas, ekologiškas miestas, talentų traukos centras. Gedimino pradėtas darbas traukti talentus turėtų būti pratęstas“, – komentavo kandidatas į Vilniaus merus.

A. Zuokas akcentavo, kad vadovaudamas miestui daugiausiai dėmesio skirtų susisiekimo sistemos tobulinimui, švietimo, ugdymo kokybės gerinimui.

„Vilniaus mieste iš 155 mokyklų pusėje jų ugdymo kokybė yra žemesnė negu Lietuvos vidurkis“, – perspėjo A. Zuokas.

Susisiekimo problemas siūlo spręsti naujomis transporto priemonėmis

Spūsčių problema ir susisiekimo Vilniuje gerinimas tapo viena svarbiausių diskusijos temų.

„Didžiausia problema yra tai, kad kamščių, piko metu viename kvadratiniame metre Vilniuje stovi septyni vilniečiai“, – atkreipė dėmesį konservatorių kandidatas į merus D. Kreivys.

Jis tikino, kad spūstis sostinėje sumažintų tramvajaus sistema.

„Tyrimai rodo, kad 20 procentų automobiliu važiuojančių piliečių perlipa į tramvajų. [...] Modernus tramvajus yra geriausia išeitis“, – pažymėjo D. Kreivys.

Tiesa, konservatoriaus manymu, ar Vilniuje reikalingas tramvajus, turėtų nuspręsti patys vilniečiai, balsuodami dėl šios idėjos. D. Kreivys, pasitelkdamas užsienio miestų patirtį, svarstė, kad tramvajaus sistemos įdiegimas Vilniuje kainuotų apie 16 mln. Eur.

Nepartinis kandidatas į sostinės merus R. Girinskas teigė manantis, kad tramvajus yra pasenusi idėja. Jis

„Mūsų siūlymas yra „monoreilas“, tai yra traukinys, pakabintas virš kelio. Tai yra visiškai naujas dalykas, kuris nereikalauja papildomos vietos kelyje, tai yra ekologiškas, greitas transportas“, – savo idėją spūsčių problemai Vilniuje spręsti pasiūlė R. Girinskas.

Be to, jo manymu, Vilniuje eismą reikėtų reguliuoti išmaniąja sistema, tai yra, esant reikalui, keistų eismo kryptis, nukreipti srautus į kitas gatves ir pan.

R. Šimašius teigė, kad susisiekimo problemas Vilniuje reikėtų spręsti, pradedant nuo elementarių žingsnių.

„Pradėsiu nuo archajiškos formos, tai yra ėjimas pėsčiomis. [...] Iki 2 kilometrų žmonės vaikšto pėsčiomis. Vilniuje žmonės tai nueina trumpesnį atstumą, nes susiduria su nepatogiomis sankryžomis, su estakadomis, žiedais. Reikėtų siekti, kad žmonės iš taško A į tašką B ateitų greičiau“, – pažymėjo Vilniaus meras.

Jis tvirtino, kad iš esmės reikėtų siekti, kad viešojo transporto kokybės gerinimu, kad vilniečiai ir miesto svečiai galėtų prioritetą skirti viešajam transportui arba tiesiog keliavimui pėsčiomis, dviračiais.

A. Zuokas tvirtino neatsisakantis minties Vilniuje įgyvendinti nemokamo viešojo transporto idėją. Tiesa, jis teigė, kad reikėtų skatinti ir kitas spūsčių mažinimo priemones – nemokamų transporto stovėjimo aikštelių įrengimą, automobilių dalijimosi paslaugas, dviračių trasų plėtrą.

Liberalas M. Nagevičius, kalbėdamas apie susisiekimo gerinimą sostinėje, teigė, kad viskas priklausytų nuo investuotojų.

„Jeigu atsiras investuotojas, kuris norės investuoti į metro ar tramvajų, tai tikrai galima tai daryti“, – teigė M. Nagevičius.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Top naujienos

Landsbergis: Lietuva prarado Meką taip ir nesupratusi, ką iš tikrųjų turėjo (263)

Trečiadienį mirė vienas garsiausių lietuvių kilmės kino menininkų Jonas Mekas . Jam buvo 96-eri.

Andrius Užkalnis. Išaiškėjo, ką Užkalnis iš tikrųjų veikia JAV ir ką liepia dirbti jums (213)

Pamatėte nuotrauką ir žinote, kodėl iš tikrųjų taip ilgai ir dažnai būnu Amerikoje....

Rusija viešai pademonstravo raketą, galinčią sužlugdyti ginkluotės sutartį su JAV (203)

Rusija trečiadienį pademonstravo raketų sistemą, anot Vašingtono, pažeidžiančią svarbą...

Sielos išsivystymas liks

V. V. L.: Atsimenu gražius tavo tekstus iš dienoraščio, kai maždaug 1950-ais metais rašei, kad...

Dainiaus Sinkevičiaus filmo „Pravieniškių mafija“ premjera (70)

Visą Lietuvą sudrebinusios ir kalėjimų sistemos tamsiąją pusę atskleidusios ir jau betseleriu...

Kelionės tikslas – Jordanija: turistų neišlepinti vietiniai atostogas paverčia tobulomis (59)

Prieš pradėdamas norėčiau įspėti – jei Jūs esate poilsį paplūdimyje mėgstantis turistas,...

Karbauskis nori pertvarkų partijoje: jau žino, kokių žmonių nebeliktų (111)

Artėjant Lietuvos valstiečių ir žaliųjų sąjungos ( LVŽS ) suvažiavimui, į partijos narius...

Įtampa Vilniaus daugiabutyje: kaimynui pradėjus remontą – pradėjo griūti visas namas (191)

Nenori susipykti su kaimynu, nepradėk remonto, – sako žmonės. Vieno Vilniaus daugiabučio...

Rusijos grėsmių akivaizdoje – svarbus iššūkis Lietuvai: ekspertai įvardijo, koks žingsnis būtų pražūtingas (600)

Kas turi dar įvykti, kad lietuviai nebesiilgėtų Sovietų Sąjungos? Kuri šalis mums atrodo pati...

Iš „Eurovizijos“ atrankų pasitraukusiam Sashai Song gresia tūkstantinė bauda papildyta dainininko komentaru (29)

Trečiadienio vakarą LRT televizijoje filmuojant dar vieną „Eurovizijos“ atrankų laidą...