Vertinant šios apklausos rezultatus, būtina suvokti, kad vienos ar kitos struktūros įvardijimas kaip įtakingiausios nebūtinai rodo realiai didžiausią įtaką. Gali būti, kad, tarkime, penktoje ir septintoje pozicijoje esančios grupės susivieniję kokiam nors konkrečiam tikslui konkrečioje situacijoje gali būti įtakingesnės už lyderę, kuri sieks savo tikslų viena. Kitaip tariant, padėtis keičiasi dinamiškai.









Kurią žiniasklaidos, verslo, politikos jėgą laikote įtakingiausia Lietuvoje?

N%
UAB „Maxima LT“ (buvusi „VP Market“)18718,6
Socialdemokratų partija15215,1
Nacionalinis radijas ir televizija (LRT)10310,2
„Lietuvos ryto“ grupė (dienraštis „Lietuvos rytas“, interneto dienraštis lrytas.lt, dienraštis „Panevėžio rytas“, televizija „5 kanalas“ ir t. t.)999,9
AB „Mažeikių nafta“737,3
„Respublikos“ leidinių grupė (dienraštis „Respublika“, dienraštis „Vakaro žinios“, dienraštis „Vakarų ekspresas“, dienraštis „Šiaulių kraštas“ ir t. t.)424,2
TV3 ir „Tango“ televizija414,1
Tėvynės sąjunga (konservatoriai)393,9
Darbo partija383,8
AB „Lietuvos energija“333,3
Koncernas „Achemos grupė“252,5
„Tvarka ir teisingumas“ (liberalai demokratai)242,4
„MG Baltic“ žiniasklaidos grupė (televizijos: LNK, TV1, interneto dienraštis alfa.lt ir t. t.)161,6
UAB „Rubicon group“111,1
Naujoji sąjunga (socialliberalai)111,1
AB „Lietuvos dujos“101
UAB „Dujotekana“101
Interneto dienraštis delfi.lt80,8
Valstiečių liaudininkų sąjunga80,8
UAB „Lukoil Baltija“60,6
Liberalų ir centro sąjunga50,5
„Achemos“ žiniasklaidos grupė (dienraštis „Lietuvos žinios“, Baltijos televizija, radijo stotys: „Radiocentras“, „Russkoje radijo Baltija“ ir t. t.)40,4
„Senukų“ prekybos centro grupė40,4
AB „Žemaitijos pienas“40,4
UAB „Lietuva Statoil“20,2
UAB „Vilniaus energija“20,2
AB „Litagros grupė“20,2
Liberalų sąjūdis20,2
„Hermis Capital“ žiniasklaidos grupė (dienraščiai: „Vilniaus diena“, „Kauno diena“, „Klaipėda“ ir t. t.)10,1%
AB „Lietuvos geležinkeliai“10,1%
UAB „Sanitex“10,1%
UAB „Omnitel“10,1%
Koncernas „MG Baltic“10,1%
Lietuvos telekomo įmonių grupė10,1%
AB „Lifosa“10,1%
„Pieno žvaigždžių“ grupė10,1%
Kita verslo grupė10,1%
Neatsakė353,5%
Iš viso1005100%

Šaltinis – VALSTYBĖS ir „Vilmorus“ duomenys

Kaip skelbia žurnalas „Valstybė“, „Maxima“ apskritai yra labai įtakinga jėga Lietuvoje, tačiau tai, kad net penkiolika apklausoje paminėtų jėgų surinko daugiau nei vieną procentą, rodo, jog egzistuoja demokratinei valstybei būtinas jėgų pasiskirstymas.

Pirmajame šešetuke trys pozicijos skirtos žiniasklaidai. Tai patvirtina, kad ji tebėra labai įtakinga.

Šaltinis
Žurnalas „Valstybė“
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją