Į Seimą kandidatuojanti moteris taip pat yra ir aktyvi visuomenininkė – savanoriškais, visuomeniniais pagrindais dirba nevyriausybinėje organizacijoje Kalvarijoje (Asociacija „Skambėjimas), subūrė ir vadovauja skirtingų kartų chorui „Sonantem“, 8 metus savanoriavo emocinės paramos tarnyboje „Jaunimo linija“, taip pat dalyvauja jaunimo politikoje.

Vis dėlto jos veikla patiko ne visiems ir per pastarąsias savaites jai teko atlaikyti nemažai smūgių. Tuo ji pasidalino ir savo feisbuko paskyroje:

„Prieš dvejus metus su „Nepatogus Kinas / Inconvenient Films“ apvažiavom 5 miestus su dokumentiniu filmu ir diskusijomis apie diskriminaciją darbe. Ačiū Jūratė Juškaitė už tą turą ir kvietimą jame dalyvauti. Galiu pasidžiaugti, kad savo nuostabioj mokykloj niekada neturėjau jokių panašių patirčių apie kurias pasakojau šio filmo diskusijose. Visgi saugi aplinka nėra visur ir visiems“, – rašė kandidatė į Seimą.

Ji papasakojo, kad šiomis savaitėmis gavo didelę dozę neapykantos įvairiomis formomis.

„Ar tikrai dėl video? Ar tikrai dėl to, kad esu tikinti ar dėl to, kas esu? Atsakymas paprastas ir stulbina – daug žmonių nešiojasi nepagrįstas baimes ir neapykantą, net tada, kai dangstosi Šventais Raštais ar „tradicijomis“. Ir tai paliečia ne tik mane, bet ir mano artimą aplinką“, – piktinosi ji.

Laisvės partijos narė teigė, kad prieš savaitę, rinkimų dieną, turėjo du išpuolius ir du kartus kvietė policiją.

„Dienos metu, per choro repeticiją į Sinagogą įsiveržė neblaivūs jaunuoliai. Parėkalojo „Sveika Marija malonės pilnoji“ ir išėjo. Juokinga niekam nebuvo. Nors pagalvoju, kad faina, jog maldų tekstus atsimena. Vėliau prasiėjo kumščiais per organizacijos langus vėlai vakare, rėkdami, kai buvome viduje. Vėlgi – smagu nebuvo. Bet stiklai liko vietoj, tai čia prie tų gerų žinių, kad stiklint naujai langų nereikėjo.

Nu ačiū policijos pareigūnas, kurie turi kantrybės ginti, saugoti, padėti. Bet ir patys sako, kad įrankių, kurie veiktų panašaus pobūdžio veikėjus nedaug“.

Vis dėlto ją labiausiai nuvylė, kad bažnyčios durys, kurioje kurį laiką grojo vargonais, durys jai po pasirodžiusio rinkiminio klipo buvo uždarytos.

„Sekmadienis. Ir šiandien yra ta Šventa diena, kai mielai gročiau Mišiose. Spėkit kodėl negroju? Nes daug piktų liežuvių užatakavo kunigą. Ne vietinių. O tų, kurie toli, bet galvoja, kad yra Dievai.

Na finale noriu dėkoti Nepatogaus kino festivaliui ir kitiems filmų, meno kūrėjams, kurie kalbėdami menu šviečia. Mokytojams, kurie mato visas spalvas, vaikus ir nepalieka nieko paraštėse. Draugams ir kolegoms su kuriais saugu. Savo šeimai, kuri yra didžiausias mano ramstis.“

Savo poziciją feisbuke išsakė ir Laisvės partijos pirmininkė Aušrinė Armonaitė, kuri pabrežė, kad Bažnyčia Laisvės partijai niekada nebuvo ir nebus taikinys.

Aušrinė Armonaitė

„Tai bendruomenė, kuri telkia, vienas kitą palaiko, suteikia ramybę, padeda tiems, kuriems to reikia. Sąžinės laisvė yra svarbi vertybė, kurią reikia saugoti. Tačiau dalies Katalikų Bažnyčios atstovų reakcija į Laisvės partiją, jos gerą pasirodymą rinkimuose ir idėjas, nuvilia.“

„Šiandien bernardinai.lt mačiau tekstą apie tai, kaip tikintieji neva tai dabar turės nepritarti mūsų „destrukcinėms idėjoms“, bet ir sugebėti „neprarasti meilės siūlančiam jas žmogui“. Kaip tai bus nelengva užduotis. Koks užsidarymas ir atmetimas! Suprask, kad tarp Laisvės partijos rinkėjų, narių ir lyderių nėra tikinčiųjų, kad tikintieji negali mąstyti liberaliai ir globaliai.

Šiandien pasirodė taip pat dar viena labai liūdna naujiena. Mūsų vienmandatininkė iš Kalvarijos Ausma Sakalauskaitė, kuri neslepia savo homoseksualumo, ir iki šiol sėkmingai grojo vargonais Šventežerio bažnyčios mišiose, yra klebono nebepageidaujama. Toks sprendimas priimtas po jos rinkiminio video klipo. Kitaip tariant, žmogui dėl jo asmeninio gyvenimo ir politinių pažiūrų nebeatsirado vietos bendruomenėje, kuri pati iš savęs turėtų skelbti atvirumą“,– teigė ji.

Kunigas: turėjau ją atleisti

Šventežerio parapijos klebonas kun. Egidijus Juravičius „Delfi“ juokavo, kad dėl šios situacijos jam turbūt jau reiktų surengti spaudos konferenciją Vilniuje, kuriame jau ir seniai lankėsi.

„Kai priėmiau ją groti vargonais, nežinojau jos lytinės orientacijos, tačiau vėliau man viena parapijietė prasitarė, kad internete yra tokia informacija. Kai suvedžiau straipsnius, tada ir sužinojau. Kadangi ji man čia „jokių propagandų“ nedarė, gražiai grojo, renginius organizuodavo, viskas buvo gerai“.

Kunigas teigė, kad nesutarimų jokių nebuvo, bet teko atleisti, nes parapijiečiai pradėjo piktintis.

„Jie man sakė, „kad jau nusigyvenote, klebone, jeigu negalite normalios vargonininkė susiieškoti“. Be to, labai paprasta, aš kažkada Lenkijoje studijavau teisę ir ten iškilo kažkoks teisinis nesutarimas. Visi pradėjo ginčytis – vieni sakė taip, kiti – kitaip, o dėstytojas mums ir sakė, „ko jūs čia ginčijatės. Pasiimkite Konstituciją ir pasiskaitykite“. Taip pat ir katalikams – pasiimkite Katekizmą ir pasiskaitykite“.

E. Jurevičius „Delfi“ pacitavo katekizmo dalį, kurioje pasisakoma prieš homoseksualius santykius ir nurodė, kad svarbu ne koks žmogus yra, bet ar imasi tam tikrų veiksmų. Jeigu taip, teigė jis, tuomet tai bažnyčios požiūriu yra laikoma iškrypimu.

„Bažnyčia tokių santuokų nepripažįsta ir ji tokį iškrypimą nori įteisinti įstatymiškai – susituokti su savo partnere. Bažnyčios darbuotojams kartelė yra keliama aukščiau, nes jeigu aš parsivesčiau sugyventinę į kleboniją ir žmonėms sakyčiau, kad čia viskas gerai, aišku, žmonės sakytų, jog jiems nereikia tokio kunigo. Katalikas turi būti ne tik krikštytas, bet ir gyventi pagal bažnyčios mokymą.“.

Jis taip pat nurodė, kad atgal dirbti vargonininke A. Sakalauskaitės nebepriims.