aA
Lietuvos institucijų įpareigojimas perkelti rusiškas televizijas dėl jų pažeidimų į mokamą programų paketą neprieštarauja Europos Sąjungos (ES) teisei, teigia Vyriausybei teisines išvadas rengiantis departamentas.
Vladimiras Putinas televizijoje
© AFP/Scanpix

Europos teisės departamentas siūlo Vyriausybei pritarti tokiai pozicijai, ji bus siunčiama ES Teisingumo Teismui.

Šis teismas savo ruožtu vertina Vilniaus apygardos administracinio teismo (VAAT) kreipimąsi jo nagrinėjamoje „Baltic Media Alliance“ byloje. –Rusiškas televizijas valdanti žiniasklaidos grupė prašo Lietuvos teismo pripažinti, kad Lietuvos radijo ir televizijos komisijos (LRTK) 2015-ųjų įpareigojimas Lietuvos operatoriams perkelti kanalą „RTR Planeta“ į mokamus paketus prieštarauja ES teisei.

VAAT klausia ES teismo, ar europinei teisei neprieštarauja Visuomenės informavimo įstatymo nuostatos, kurios ir leido komisijai priimti tokį sprendimą.

Europos teisės departamento parengtoje išvadoje pabrėžiama, kad ES Audiovizualinės žiniasklaidos paslaugų direktyva apibrėžia tik tuos atvejus, kai šalis narė siekia ne riboti, o stabdyti programos transliavimą ar retransliavimą. Tuo metu „priemonės, kitokiu būdu ribojančios programų priėmimo laisvę ir jų perdavimą“, anot Lietuvos teisininkų, gali būti taikomos remiantis valstybės narės nacionaline teise, šiuo atveju – Visuomenės informavimo įstatymu.

Šis įstatymas numato, kad ribojimai, t. y. įpareigojimas perkelti programą į mokamą paketą, gali būti taikomi nesilaikant direktyvoje numatytos sudėtingos informavimo ir derinimo procedūros.

LRTK praėjusią savaitę dėl pasikartojančių pažeidimų nusprendė įpareigoti transliuotojus Lietuvoje metus nerodyti „RTR Planeta“. Lietuvos transliuotojai dar 2015-aisiais buvo įpareigoti perkelti „RTR Planeta“ į mokamų programų paketą, tačiau po Europos Komisijos signalų, kad gali būti pažeista ES teisė, LRTK ribojimą atšaukė.

Anksčiau draudimai retransliuoti taikyti ir kitiems rusiškiems kanalams. Didžiojoje Britanijoje registruota „Baltic Media Alliance“ valdo kanalus „Pirmasis Baltijos kanalas“ (PBK), „Pirmasis Baltijos muzikinis kanalas“, „REN TV“, „NTV Mir“, „Karuselė“ ir kitus.

BNS
It is prohibited to copy and republish the text of this publication without a written permission from UAB „BNS“.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Top naujienos

Naujo verslo centro statybų užkulisiai primena mafijos klestėjimo laikus (35)

Naujo verslo centro Žvėryne statybose dirbę verslininkai jo rangovą „ Nobus LT “ kaltina...

Ką pasitraukęs iš Seimo veikė Mindaugas Bastys: ryšiai veda į dabar jau svetimos partijos viršūnę (93)

Zanavykų apygardoje renkant naują Seimo narį, Lietuvos socialdemokratų partijoje ( LSDP )...

Propagandos mašina atvyko į Daniją: platinami mitai apie gyvūnų viešnamius (75)

Danija – Hanso Christiano Anderseno pasakų šalis. Klestinti ir pažangi socialinės gerovės...

Orai: visą savaitę Lietuvą merks lietus (11)

Pirmadienio naktį lietūs toliau merks Lietuvą, pietrytiniame šalies pakraštyje vietomis lis...

Popiežius Pranciškus atvyko į Latviją (18)

Popiežius Pranciškus pirmadienį atvyko į Latviją, kur susitiks su valdžios atstovais ir...

Utopija ar ateitis: Lietuvos miestai be nuosavų automobilių (2)

Miesto tarša ir automobiliais perkrautu centru besirūpinantys savivaldos ir valdžios atstovai...

Druskos sunaudojate daugiau, nei manote: Unikausko patarimai, kaip kovoti su druskos pertekliumi (22)

Kai prarandame saiką, net medžiagos, kurios būtinos mūsų organizmui, tampa jį žalojančiu...

Pirmadienio ryte – kamščiai Vilniaus gatvėse (3)

Pirmadienio rytas Vilniuje į darbą skubančius įkalino spūstyse.

Rusijos strateginėje zonoje atsivėrė pavojingas kelias (80)

Prieš porą savaičių, kai dangus buvo ganėtinai saulėtas, o oro sąlygos buvo santykinai...

Iš CSKA – į „Žalgirį“: Westermannas grįžta į Kauną Leo komentaras (49)

Kauno „Žalgiris“ surado ilgai ieškotą patikimą atakų organizatorių. Į Kauną po sezono...