„Ilgokai svarsčiau, ar verta dalytis šia istorija, nes mano atveju ji jau nieko nepakeis... Bet vis lindo į galvą mintis, jog ji gali pakeisti kitus atvejus, gali pakeisti kitų žmonių būtį, gali pakeisti žmogiškumo sampratą ten, kur be jo pati profesija atrodo neįsivaizduojama, gali pakeisti požiūrį į žmogų ten, kur jis ir šiaip jaučiasi silpnas ir pažeidžiamas...“, – istoriją pradėjo ji.

Moteris pasakojo, kad istorija bus apie Respublikinę Panevėžio ligoninę, kurioje tris savaites iki mirties gydėsi a. a. jos mama.

„Likus kelioms dienoms iki išrašymo iš ligoninės, paprašau, kad padarytų COVID testą, nes turėjome tęsti gydymą kitoje gydymo įstaigoje – testas teigiamas, virusas užpuolė ligoninėje. Mama skubiai perkeliama į COVID skyrių, telefonu palaikau ryšį su ja.

Mama skundžiasi, jog ant jos piktai rėkia slaugė. Paprašius padėti nueiti į tualetą, išgirsta riksmą, jog yra apgavikė ir melagė, kai labai norės, pati nueis. Veiksmas vyksta kovo 11-ąją. Raminu mamą, jog tuoj paskambinsiu į ligoninę, pasikalbėsiu su gydytoja ir viskas bus gerai...“

Pasak jos, ji visą dieną skambino įvairiais oficialiai nurodytais numeriais – niekas neatsiliepė, todėl mama problemą išsprendė pati – sumokėjo už pagalbą nueiti į tualetą.

„Įdomu, kiek kainavo ši kelionė?.. Į palatą pikta slaugė užsuka kartą per pusdienį, vakarienei atneša makaronų, bet ničnieko atsigerti – nei vandens, nei arbatos... Mamos vanduo kažkur sumestas tarp daiktų, kuriuos greituoju būdu kartu su ja perkėlė iš kardiologinio į COVID skyrių. Pati susirasti vandens ji neturi jėgų...

Moteris, visą gyvenimą nelepinta aplinkybių, nebijojusi vargų ir skausmų, man tyliai sako – čia kaip koncentracijos stovykloje... Tuo metu man atrodo, jog tuoj viską sutvarkysiu, tuoj paskambinsiu, parašysiu ir viskas bus gerai... Bet telefonu niekas neatsiliepia, ligoninės vadovui rašau per Messenger, bet jis žinutės dar ir dabar neperskaitė, Sveikatos apsaugos ministrui Arūnui Dulkiui rašyti nedrįstu, suprantu, jog jis turi svarbesnių klausimų nei mano serganti mama Panevėžio ligoninėje... Apima beviltiškumo jausmas.“

Jau kitą dieną, prisiminė vilnietė, prisiskambinus į ligoninę ir bandant išspręsti klausimą, kad būtų išrašyti vaistai, kaskart atsiliepdavo piktas rėkiantis balsas, jog netrukdytų, atstotų, čia ne jų problemos.

„Prašau pagarbos ir ramesnio bendravimo, bet nesėkmingai. Prašau ligoninės vadovo mobiliojo telefono numerio. Išgirstu klausimą – internetą turit? Meluoju, kad neturiu. Atsako, jog kai turėsiu, tada ir susirasiu... Susirasiu kabinetinį stacionarų telefono numerį, kuriuo niekas neatsilieps, nes juk penktadienio vakaras, savaitgalis...

Mama šeštadienį mirė. Ne dėl to, jog žmogiškumo ligoninėje trūko, ne dėl to, jog buvo aprėkta... Tikrai nekaltinu dėl mirties... Bet kaltinu dėl žmogiškumo stokos. Kaltinu dėl nepagarbos. Kaltinu dėl smurto, kuris nebuvo fizinis.“

Pasak moters, privatus verslas įrašo pokalbius su klientais, pacientais, kad galėtų užtikrinti pokalbio kokybę.

„Privatus verslas matuoja NPS ir taip rūpinasi klientų, pacientų aptarnavimo kokybe. Privatus verslas turi aptarnavimo standartus, kurie reikalauja iš darbuotojų tam tikros aptarnavimo, konsultavimo, bendravimo kokybės.

Gal ir valstybinės institucijos tą turėtų daryti?.. Juk bent jau pagarbos esame verti kiekvienas iš mūsų! Ir tie, kurie sveiki, ir tie, kur serga... Tai tik viena maža istorija, kurioje neabejotinai daug subjektyvumo, nes ji – apie mano a. a. mamą... Bet tame skyriuje daug kažkieno tėvų, vaikų, artimųjų, kurie patyrė tai vakar, patiria tai šiandien, bet galbūt gali to nepatirti rytoj?!..“

Inicijuotas neplaninis šio atvejo tyrimas

Respublikinės Panevėžio ligoninės komunikacijos specialistas Vytautas Riaubiškis atsiųstame komentare „Delfi“ komentavo, kad ligoninės kolektyvas labai apgailestauja dėl moters mamos mirties.

„Suprantame velionės artimųjų nuoskaudą dėl šios nemalonios situacijos. Kuomet sprendžiami žmogaus sveikatos ir gyvybės klausimai, o, ypač artimųjų, visada tai labai jautru, skaudu, liūdna...

Informuojame Jus, kad Respublikinės Panevėžio ligoninės administracija nėra gavusi jokio žodinio ar rašytinio nusiskundimo dėl minėto atvejo, kurį savo laiške, išplatintame „Facebooko“ paskyroje, aprašo dukra ir įvardija tai kaip neetišką ligoninės darbuotojų bendravimą su pacientu ir jo artimaisiais. Neturėdami tikslesnių duomenų pateikti kokių nors paaiškinimų šiuo klausimu negalime.

Sutinkame, kad, jei viskas vyko taip, kaip rašoma, ir išplatintame laiške yra tiesa, tuomet labai apgailestaujame dėl tokių ligoninės darbuotojų veiksmų ir nuoširdžiai atsiprašome visų velionės artimųjų.

Sakome vienareikšmiškai – tokio elgesio su pacientais ir jų artimaisiais ligoninės administracija niekada netoleravo ir netoleruos.

Savo ruožtu prašome visų žmonių raštu ar žodžiu kreiptis į ligoninės administraciją, jei manote, kad su pacientais ar jų artimaisiais ligoninės personalas elgiasi neetiškai ir nepagarbiai. Respublikinės Panevėžio ligoninės administracija užtikrina, kad, turėdama šiuos duomenis, nedelsdama pradės neplaninį vidinį auditą, siekdama objektyviai išsiaiškinti visas aplinkybes. Nustačius ligoninės darbuotojų netinkamo elgesio su pacientu ar jo artimuoju faktą, bus reaguojama pagal galiojančias LR teisines normas.

Suprantame, kad kiekvienas panašus atvejis yra labai svarbus visiems – pacientams, jų artimiesiems, ligoninei, todėl išsamus jo išsiaiškinimas ir objektyvių išvadų paskelbimas turi būti neatidėliotinas. Respublikinės Panevėžio ligoninės administracija savo iniciatyva jau pradėjo neplaninį šio atvejo tyrimą ir, gavusi audito išvadas, priims atitinkamus sprendimus“, – teigiama raštu pateiktame atsakyme.

Šaltinis
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (662)