aA
Mokytojams, visuomeninio transporto vairuotojams ir galbūt kitų profesijų atstovams, nuolat darbe patiriantiems stresą, reikėtų leisti į pensiją išeiti anksčiau. Tokios nuomonės laikosi šį klausimą vėl keliančios profsąjungos tuo metu Socialinės apsaugos ir darbo ministerija netaria griežto „ne“ ir tvirtina, kad šiuo metu rengiama socialinio draudimo sistemos pertvarka, po kurios ir paaiškės, kas ir kada išeis į pensiją.
© DELFI (A.Didžgalvio nuotr.)

„Mes kalbame apie vairuotojus, mokytojus ir tuos, kurie dirba stresinėse situacijose ir jų darbo sąlygos neleidžia jiems sulaukti pensinio amžiaus darbo vietoje. Pavyzdžiui, turbūt nė vienas lakūnas nesulaukia pensijos savo darbo vietoje ir yra nemažai jų, išmestų į gatvę. Tuo metu vairuotojų sveikatą tikrina šeimos gydytojai, kurių šie prisiprašo parašyti, kad sveikata gera ir gauna pažymą, kad yra sveikas. Problema yra labai aštri ir turi būti kažkaip sprendžiama“, – DELFI sakė profesinės sąjungos „Solidarumo“ teisininkas Petras Grėbliauskas.

Pensijos ankstinimas kai kurioms profesijoms buvo svarstomas Trišalės tarybos Darbuotojų saugos ir sveikatos komisijoje, diskusijas dar ketinama pratęsti gruodžio viduryje.

Tačiau jau dabar profsąjungos supranta, kad greičiausiai į šiuos pageidavimus atsižvelgta nebus ir siūlo kompromisą – turint tam tikrą stažą atskirų profesijų atstovus perkelti į kitas pareigas toje pačioje įmonėje.

„Yra mažai prognozių, kad sutrumpins jiems pensinį amžių, bet galbūt bus taip, kad šie žmonės sulaukę tam tikro amžiaus nebeprivalės dirbti to darbo, tačiau turės būti perkeltas į kitą darbą su tokio paties atlyginimo garantija. Pavyzdžiui, mokytojas arba vairuotojas, turintis tam tikrą stažą, sulaukęs 50 metų turėtų būti perkeltas į kitą darbo vietą arba būtų išleidžiamas į išankstinę pensiją“, – kalbėjo P. Grėbliauskas.

Kolegai pritaria ir „Vilniaus troleibusų“ darbuotojų profesinės sąjungos pirmininkė Danuta Iljina, manantis, kad visuomeninio transporto vairuotojus į pensiją reikėtų išleisti nuo 55 metų, o turint 25 metų vairavimo stažą reikėtų darbuotoją perkelti į kitą poziciją toje pačioje bendrovėje.

„Mano surinkti duomenys rodo, kad pas mus iš esmės sveikų darbuotojų nėra ir susirgimai nepagydomi, daugiau nei trečdalis serga judamojo aparato ligomis. Vairuotojų sveikatai kenkia nuolatinė vibracija, kratymas. Aš su pavydu klausiausi kaip mano kolegė iš Italijos pasakojo, kad jie pritaiko ergonomines sėdynes vyrams ir moterims, pažiūrėkite, kokius troleibusus vairuoja mūsų vairuotojai“, – kalbėjo ji.

Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos atsakyme DELFI tvirtinama, kad šiuo metu kaip tik svarstoma
socialinio draudimo pensijų sistemos pertvarkos koncepcija, kurioje numatoma sukurti ir profesinių pensijų sistemą. Profesinės pensijos priklausytų nuo darbdavio sumokamų mokesčių specialiam draudimui ir jos išmokėjimo laikas būtų sutartinis dalykas.

„Tokiu būdu profesijų, kurių atstovai dėl objektyvių priežasčių negali dirbti iki nustatyto senatvės pensijos amžiaus, senatvės pensijos amžiaus mažinimo klausimas turėtų būti sprendžiamas įgyvendinant šią koncepciją ir rengiant atitinkamus teisės aktus“, – rašoma atsakyme.

DELFI primena, kad Vyriausybė yra pateikusi siūlymą palaipsniui vėlinti pensinį amžių, kad galiausiai žmonės į pensiją išeitų 65-erių. Tačiau klausimo svarstymas strigo Seime ir prie jo grįžti ketinama pavasarį.

Šiuo metu moterys Lietuvoje į pensiją išeina 60 metų, o vyrai – 62,5 metų.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Top naujienos

Po Vokietiją sukrėtusio nužudymo garsus žurnalistas cituoja Landsbergio perspėjimus (86)

Tragiška vyriškio, praėjusį savaitgalį mėginusio sudrausminti Augsburgo aikštėje...

Lietuviai pasidalijo išradingais būdais, kaip be vargo papildomai užsidirbti apvalią sumą (27)

Sėdint namie ant sofos ir galvojant, kaip užsidirbti papildomą šimtą ar du, nieko neįvyks. Tai...

Prasidės tikrieji žiemos nemalonumai: lietus maišysis su sniegu, stiprės vėjas (3)

Po gana intensyvių nakties kritulių, sekmadienio dieną, pradedat pietvakariniais rajonais,...

Iškart po katastrofos į salą atskridęs pilotas – apie siaubingas scenas: nuo gelbėjamų žmonių kūnų krito oda (54)

Komercinio sraigtasparnio pilotas, vadovavęs komandai, išsiveržus Baltosios salos ugnikalniui...

Kalinio įžūlumui nebuvo ribų: vieniems siūlė darbą, kitiems – vibratorius ir automobilius (40)

Tuo metu, kai Pravieniškių pataisos namų ir už jų veiklą atsakingo Kalėjimų departamento...

Indų ploviklis ar indaplovė? Specialistas atskleidė, kaip plauti indus, kad sau nepakenktume (39)

Yra paskaičiuota, kad, pavyzdžiui, lūpų dažų per gyvenimą kiekviena moteris suvalgo apie 20 kg....

Įvertino Lietuvos ekonomiką: į Disneilendą galite nebevažiuoti (163)

Kol pasaulio ekonomika banguoja tarsi linksmieji kalneliai, o euro zonos ekonomikos augimas...

Vilniuje per avariją „Mercedes-Benz“ lūžo dalimis (146)

Šeštadienio vakarą Vilniuje „ Mercedes Benz“ automobilio nesuvaldęs vairuotojas taip...

Rekordinį „Šok su žvaigžde“ vakarą netikėtai paliko vieni iš šou lyderių: paaiškėjo, kas kovos finale (96)

Artėjant „ Šok su žvaigžde “ finalui šokių projekte buvo vis labiau jaučiamas jaudulys ir...

Lietuvė su dukra apsilankė pas Kalėdų Senelį Laplandijoje: pasakė, kada geriausia važiuoti ir kiek grynųjų teks išleisti (23)

Bene didžiausia daugelio vaikų svajonių – susitikti su tikruoju Kalėdų Seneliu. Tinklaraščio...