Jos tėčio Adolfo Mačiulio kūnas, pirminiais duomenimis, yra nuskendusiame lėktuve.

Kitas pilotas – Alvydas Selmistraitis nerastas iki šiol. „Yra tik du variantai – arba jis nepaliko savo draugo ir yra nuskendusiame lėktuve, o jei sugebėjo iš jo išlipti, tai, mokslininkų skaičiavimu, jūra jo kūną turėtų išplauti į krantą Rygos įlankoje“, – realybei į akis žvelgė B. Mačiulytė.

Todėl ir ji, ir kiti pilotų artimieji kasdien laukia žinių, kaip ir kada bus iškeltas lėktuvas.

Susisiekimo ministerija jau paskelbė, jog tokiems darbams pasirinkta viena olandų kompanija. „Pati jau susisiekiau su tos kompanijos atstovais. Mano pirmas klausimas buvo, ar galima apžiūrėti lėktuvo vidų jo neiškėlus iš jūros. Atsakymas vienareikšmiškas – ne.

Baltijos jūra yra labai nedėkinga, nes šalta. Jei narai nusileistų į 124 metrų gylį, kuriame yra lėktuvas, jiems saugiai iškilti į paviršių, kad nesusidarytų dekompresija, liaudiškai tariant, nesprogtų plaučiai, reikėtų 8 valandų.

Tiek laiko išbūti Baltijos jūroje yra neįmanoma, nesvarbu, kokį hidrokostiumą vilkėsi“, – teigė B. Mačiulytė.

Todėl olandai jai paaiškino, jog pirmiausia nuleis įrangą, nuskenuos lėktuvą 3D formatu, o tai suteiks daugiau informacijos apie jį.

„Tada bus aišku, ar bus galima lėktuvą pakelti į tokį aukštį jūroje, kad jį jau galėtų pasiekti narai. Labai tikiuosi, kad šią savaitę visos šios aplinkybės paaiškės. Mums labai svarbu kuo greičiau gauti tėčio palaikus, kad jį tinkamai palaidotume. Gal pakėlus lėktuvą ir jį apžiūrėjus, bus rastas ir antras pilotas, nes jo šeima yra absoliučioje nežinioje“, – kalbėjo pašnekovė.

Ji tvirtino nematanti prasmės, jog būtų iškeltas pats lėktuvas. „Aišku, gal jis ir reikalingas tyrimui, tačiau kol kas manau, kad informacijos iš jo bus mažai. Visą gyvenimą mus kankins klausimas: kas atsitiko? Ir manau, kad atsakymo niekada nesužinosime“, – liūdnai reziumavo B. Mačiulytė.