aA
Penktadienio naktį į Lietuvą dalyvauti kitą savaitę vyksiančiose tarptautinėse pratybose Baltijos jūroje „BALTRON SQUADEX II-16 plaukęs Vokietijos karinių jūrų pajėgų laivas FGS WEILHEIM, koordinuojat Lietuvos kariuomenė karinių jūrų pajėgų Jūrų gelbėjimo koordinavimo centrui, išgelbėjo į audrą patekusius lenkų jachtos keleivius, praneša Krašto apsaugos ministerija (KAM).
Pirmas iš kairės – jachtos MAUS kapitonas Tomasz Kubacki, antras iš dešinės – laivo FGS WEILHEIM  vadas kapitonas leitenantas Martin Klaus (Vyr. srž. A. Vitkausko nuotr.)
Pirmas iš kairės – jachtos MAUS kapitonas Tomasz Kubacki, antras iš dešinės – laivo FGS WEILHEIM vadas kapitonas leitenantas Martin Klaus (Vyr. srž. A. Vitkausko nuotr.)

Jūrų gelbėjimo koordinavimo centras gelbėjimo operaciją pradėjo, kai budėtojas apie 2 val. ryto išgirdo radijo ryšio pranešimą iš Vokietijos karinio laivo, adresuotą lenkų jachtai MAUS, kuri šaukėsi pagalbos.

Centro budėtojas radijo ryšiu išsiuntė užklausimą laivui FGS WEILHEIM patikslinti situaciją ir susisiekus su vokiečių laivu gavo sraigtasparnio pagalbos prašymą, nukelti keleivius nuo lenkų jachtos.

Tuo metu vėjo ir bangų suniokota lenkų jachta MAU bangų buvo blaškoma apie 40 jūrmylių (per 70 km) į pietvakarius nuo Klaipėdos uosto vartų, Rusijos Federacijos paieškos ir gelbėjimo darbų jūroje atsakomybės rajone.

Lietuvos KJP Jūrų gelbėjimo koordinavimo centro budėtojas susisiekė su Rusijos Federacijos gelbėjimo centru Kaliningrade, pranešdamas apie situaciją jūroje. Kadangi operatyviai išsiųsti pagalbos nebuvo galima, į nelaimę patekusiems žmonėms gelbėti buvo pasitelktas Lietuvos kariuomenės Karinių oro pajėgų sraigtasparnis „Dauphin“.

Sraigtasparniui artėjant prie lenkų jachtos ir vokiečių karinio laivo, apie 3.30 val. buvo gautas pranešimas, jog vokiečių karinio laivo jūrininkai jau išgelbėjo ir į laivo FGS WEILHEIM bortą priėmė visus penkis lenkų jachtos įgulos narius.

Gelbėjimo operacija buvo baigta.

Vėliau, rugpjūčio 19 d. rytą Vokietijos laivui FGS WEILHEIM atplaukus į Klaipėdą, visa informacija apie įvykį jūroje buvo patikslinta. Lenkų jachtos kapitonas Tomasz Kubacki pasakojo, kad jis ir keturi keleiviai su jachta MAUS plaukė iš Klaipėdos į Gdanską ir rugpjūčio 18 d. vakare pakilus stipriam vėjui ir bangoms pradėjus laužyti jachtą sugedo jachtos variklis, nulūžo stiebas, jachtos borte bangos padarė pramušą. Po vidurnakčio jachtos kapitonas radijo ryšiu šaukėsi pagalbos SOS, tačiau dėl nulūžusio jachtos stiebo, SOS signalas negalėjo toli sklisti. Laimei, už 7 jūrmylių pagalbos signalą išgirdo vokiečių laivas FGS WEILHEIM, kuris ir atskubėjo į pagalbą.

Kaip pasakojo Vokietijos karinio laivo FGS WEILHEIM vadas kapitonas leitenantas Martin Klaus, lenkų jachtos keleivių gelbėjimo sąlygos buvo labai sudėtingos. Bangos siekė 2,5 m., todėl vokiečių laivo jūrininkams nebuvo paprasta nedidele gumine gelbėjimo valtimi pasiekti bangų blaškomą jachtą ir iš ten iškelti į nelaimę patekusius žmones. Todėl buvo prašoma sraigtasparnio pagalbos. Tačiau sraigtasparniui dar neatskridus didelio atstumo iki įvykio vietos, vokiečių jūrininkams didelių pastangų ir ryžto dėka, visgi pavyko, su gelbėjimo valtimi atlikus du reisus, į laivo FGS WEILHEIM bortą perkelti visus penkis audrą patyrusius jachtos įgulos narius. Medicininės pagalbos išgelbėtiesiems neprireikė.

Audrą patyrusi suniokota jachta buvo palikta dreifuoti jūroje. Paliktos jachtos jūroje koordinatės perduotos Lietuvos saugios laivybos administracijai.

Išgelbėti ir į Klaipėdą su Vokietijos laivu FGS WEILHEIM atplaukę jachtos MAUS kapitonas Tomasz Kubacki ir keturi keleiviai, Lietuvos Karinėms jūrų pajėgoms organizavus, buvo nuvežti į Klaipėdos autobusų stotį, iš kur autobusu išvyko į Kauną, ir iš kur toliau kelionę tęs į Lenkiją.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Top naujienos

Vos 24 minučių skrydis virto tikru košmaru: galvas kraipo net ekspertai (26)

Bėdos prasidėjo praėjus kelioms minutėms po to, kai krovininis lėktuvas „ Boeing 737 “,...

Modesta Meškė | D+

Profesorius Eugenijus Skerstonas išaiškino vyrams, kaip reikėtų vilkėti šortus: sužinoję šias taisykles niekada nesuklysite

Šiltuoju metų laiku pasirinkus vilkėti šortus ne vienam vyrui kyla dilema – kokio silueto ir...

Migrantų šeimoms – geros žinios iš teismų: jiems bus neribojama laisvė (488)

Lietuvoje dar tik formuojasi praktika, kaip elgtis su į Lietuvą atklydusiais migrantais. Pirmosios...

„Ryanair“ lėktuve mirė keleivis (16)

Pigių skrydžių bendrovė „ Ryanair “ patvirtino faktą, kad liepos viduryje viename jų...

Kauno paradoksas: sparčiai tvarkomo miesto centrą tebedarko pastatai – „vaiduokliai“ (23)

Kauno vadovams pasišovus iš esmės sutvarkyti pagrindinius miesto kelius, Nemuno saloje pastatyti...

Nuvykus į ligoninę kauniečiui įtarė Laimo ligą, bet gydymo neskyrė: ligoninė paaiškino, kodėl taip nutiko (111)

„Delfi“ pasiekė skaitytojos Ingos pasakojimas, kuriame ji dalijasi savo brolio patirtimi. Anot...

Nuo skersinio kritęs Tvorogalas nevyniojo žodžių į vatą: noriu pamiršti tai, pailsėti nuo gimnastikos specialiai „Delfi“ iš Tokijo (107)

2019-ųjų Europos žaidynių ir 2020-ųjų Europos čempionas pratimuose ant skersinio Robertas...

Delfi TV laida „Delfi tema“ | D+

Amšiejus apie netikėtus būdus naikinti sodo kenkėjus

Algirdas Amšiejus , profesionalus sodininkas, sako, kad norint naikinti kenkėjus galima griebtis ir...

Viena šeima įsisuko į nelaimių karuselę: po senelių laidotuvių neteko ir namų (34)

Antradienio naktį Šalčininkų r. Gerviškių seniūnijai priklausančiame Gudelių kaime nutiko...

Viktorija Dačinskaitė | D+

Ant Palangos tilto sutikti žvejai buvo atviri: greitai meškeres bus galima pamiršti

Palanga yra neatsiejama nuo žuvies. Kur traukti norint pamatyti, kas kimba šiuo metu, pasakyti...