aA
Iš Vokietijos į Klaipėdą plaukusiame kelte antradienį kilo gaisras. Jis buvo greit lokalizuotas, žmonės per incidentą nenukentėjo, teigia Lietuvos karinės jūrų pajėgos. Praėjus kelioms valandos po gaisro nuspręsta, kad keltas „Regina Seaways“ parplaukti bandys vienu varikliu, lydimas jūrų vilkiko.
© KAM

„Visi žmonės sveiki, yra laive, panikos nėra, sužeistųjų nėra. Vykdoma gelbėjimo operacija“, – BNS sakė Jūrų gelbėjimo koordinavimo centro viršininkas Eugenijus Valikovas.

Pasak karininko, operacijai vadovauja Kaliningrado jūrų gelbėjimo koordinavimo centras. Lietuviai į įvykio vietą išsiuntė karinį sraigtasparnį ir laivą.

Kaip skelbia „Lietuvos radijas“, operacija nebus lengva, mat jūroje ėmė kilti audra. Operaciją vykdo keturi Karinių jūrų pajėgų laivai bei sraigtasparniai.

„DFDS Seaways“ svarstė, kaip išgelbėti kelte įstrigusius keleivius

Danijos kapitalo Klaipėdos keltų bendrovė „DFDS Seaways“, iškart po įvykio sprendė, kaip išgelbėti keleivius.

„Dabar sprendžiamas laivo buksyravimo ir keleivių klausimas. Buksyravimas užtrunka kažkiek laiko, ne 6, ne 8 valandas, bet gali būti ir parą ar daugiau. Laikyti keleivius kelte tiek laiko nėra prasmės. Bet evakuacijos klausimas irgi nėra paprastas, tam reikia tinkamo laivo, be to oro sąlygos nėra geros“, – BNS sakė „DFDS Seaways“ atstovas spaudai Vaidas Klumbys.

Anot jo, antradienį iš Vokietijoje esančio Kylio uosto į Klaipėdą plaukusio kelto „Regina Seaways“ variklių skyriuje buvo pastebėti dūmai.

„Gaisro nebuvo, buvo fiksuoti tik dūmai, atviros liepsnos nebuvo pastebėta ir varikliai automatiškai išsijungė. Variklių skyrius yra hermetizuotas, jokių temperatūros pokyčių nematome, viskas stabilu, keleiviai saugūs, niekas nenukentėjo“, – teigė V. Klumbys.

Į įvykio vietą išskrido Lietuvos kariuomenės Karinių oro pajėgų sraigtasparnis AS-365 „Dauphin“, kuris padarė laivo nuotraukas, taip pat vykdyti gelbėjimo operaciją pasiųsti ir Karinių jūrų pajėgų laivai „Šakiai”, „Skalvis”, „Jotvingis” bei „Žemaitis”.

Planuojama, kad karinių jūrų pajėgų laivai kelto vietą pasieks apie 18 val. Lietuvos laiku ir bus pasirengę, esant poreikiui, perlaipinti keleivius.

Gelbėjimo operaciją koordinuoja Kaliningrado jūrų gelbėjimo centras, nes keltas šiuo metu yra Baltijos jūroje Kaliningrado jūrų gelbėjimo centro atsakomybės zonoje. Lietuvos JGKC šioje gelbėjimo operacijoje nuolat sąveikauja su Kaliningrado gelbėjimo centru.

Incidentas įvyko apie 110 kilometrų nuo Klaipėdos uosto.

Premjeras: užsidegus keltui į gelbėjimo operaciją mestos visos pajėgos

Premjeras Saulius Skvernelis krašto apsaugos ministrui Raimundui Karobliui nurodė, kad į gelbėjimo operaciją Baltijos jūroje užsidegus Lietuvos keltui būtų įtrauktos visos reikiamos pajėgos, o visuomenei būtų teikiama informacija.

„Premjeras informuotas apie įvykį ir kalbėjosi su krašto apsaugos ministru. Premjeras nurodė, kad būtų teikiama informacija visuomenei, o į gelbėjimo operaciją būtų mestos visos reikiamos pajėgos iš visų valstybės tarnybų“, – antradienį BNS sakė premjero atstovas spaudai.

Baltijos jūroje užsiliepsnojus keleiviniam laivui su Lietuvos vėliava vyksta gelbėjimo operacija, Rusijos naujienų agentūrą „Interfax“ antradienį informavo rusų Jūrų gelbėjimo ir koordinavimo centro „Kaliningradas“ vadovas Andrejus Permiakovas.

Karinių oro pajėgų vadas pulkininkas Dainius Guzas BNS sakė, kad į įvykio vietą žvalgybai buvo išsiųstas vienas Lietuvos karinių oro pajėgų sraigtasparnis, dar keli yra paruošti.

Kelte mašinų skyriuje kilo gaisras

Antradienį 13.40 val. Karinių jūrų pajėgų Jūrų gelbėjimo koordinavimo centras gavo pranešimą, kad Rusijos išskirtinėje ekonominėje zonoje kelto „Regina Seaways“ mašinų skyriuje įvyko sprogimas, kelte kilo gaisras. Apie gelbėjimo operaciją pranešė ir Lietuva, ir Rusija.

Gaisras kilo kelto „Regina Seaways“ automobilių skyriuje. Keltu plaukia daugiau kaip 300 žmonių.

Premjeras Saulius Skvernelis krašto apsaugos ministrui Raimundui Karobliui teigia nurodęs, kad į gelbėjimo operaciją būtų įtrauktos visos reikiamos pajėgos, o visuomenei būtų teikiama informacija.

„Premjeras informuotas apie įvykį ir kalbėjosi su krašto apsaugos ministru. Premjeras nurodė, kad būtų teikiama informacija visuomenei, o į gelbėjimo operaciją būtų mestos visos reikiamos pajėgos iš visų valstybės tarnybų“, – antradienį BNS sakė premjero atstovas spaudai Tomas Beržinskas.

Kaip savo feisbuko paskyroje informuoja Karinės jūrų pajėgos, pavojus kyla 335 asmenims.

Nedelsiant buvo išsiųstas Karinių oro pajėgų sraigtasparnis ir budintis KJP laivas „Skalvis“. Buvo ruošiamas gelbėjimo laivas „Šakiai“. Skelbta, kad esant poreikiui bus išsiųsti ir kiti KJP laivai.

"Šiuo metu ruošiama gelbėjimo operacija, mašinų skyriaus įgula jau jį paliko. Ruošiamos gelbėjimo priemonės - valtys, plaustai. Apie nukentėjusius informacijos neturime.

Incidentas įvyko tarptautiniuose vandenyse, Rusijos išskirtinėje ekonominėje zonoje ir Kaliningrado Jūrų gelbėjimo ir koordinavimo centro atsakomybės zonoje.

Keltas plaukė iš Kylio Vokietijoje į Klaipėdą. Kelte yra 294 keleiviai ir 42 įgulos nariai", - DELFI sakė Lietuvos karinių jūrų pajėgų štabo civilių ir karių bendradarbiavimo skyriaus vyr specialistas vyresnysis seržantas Audrius Vitkauskas.

Sprogimo nebuvo?

Rusijos radijo stotis „Echo Moskvy“ remdamasi šaltiniais gelbėjimo tarnybose skelbia, kad „Regina Seaways“ šiuo metu dreifuoja. Savo ruožtu DFDS atstvas tvirtina, kad sprogimo nebuvo.

„Patikslinu, kad sprogimo nebuvo. Tiesiog variklio skyriuje buvo jaučiama vibracija ir pasirodė dūmai. Laivu buvo plukdomi kroviniai ir keleiviai.

Viso 335 žmonės laive, sprendžiamas buksyravimo klausimas ir ką daryti su keleiviais, galbūt juos paims kitas laivas“, – DELFI sakė „DFDS“ komunikacijos vadovas Vaidas Klumbys.

Keltą vilks į Klaipėdą

Po kelis kartus pergalvotų kelto gelbėjimo scenarijų, nuspręsta, kad „Regina Seaways“ bandys parplaukti sava eiga, lydimas jūrų vilkiko.

„Paskutiniais duomenimis, kelto varikliai yra užvesti ir jis bando judėti link Klaipėdos. Jį pasitiks kariniai laivai, gelbėjimo operacija nėra atšaukta. Ar degęs variklis suremontuotas, neturiu duomenų, tad negaliu tiksliai pasakyti kiek kelto variklių veikia. Tiesa, kyla bangavimas, prognozuojamos sudėtingos oro sąlygos, tad kiek keltas plauks, bus sprendžiama pakeliui“, – DELFI informavo Karinių jūrų pajėgų štabo vyresnysis specialistas vyr. srž. Audrius Vitkauskas.

„Dirba vienas kelto variklis. Tas, kuriame buvo gedimas, nėra užvestas. Tačiau visos kitos sistemos veikia, tad keltas turi galimybę plaukti sava eiga lydimas jūrinio vilkiko. Stebime ir oro sąlygas, pagal dabartines prognozes manome, kad galbūt iki vidurnakčio keltas pasieks Klaipėdą“, – DELFI pranešė V. Klumbys.

Kiek anksčiau jis sakė, kad oro sąlygos neatrodė palankios, dėl kylančio vėjo abejota, ar keltas bus pargabentas į Klaipėdą dar antradienį.

„Greičiausiai palankesnio oro teks laukti palei Lenkijos įlanką. Svarbiausia užtikrinti keleivių ir krovinio saugumą“, – anksčiau sakė V. Klumbys.

21.15 val. pranešta, kad kelto gelbėjimo operacija vyskta sėkmingai. Klaipėdos uosto vartus keltas „Regina Seaways“ turėtų kirsti 21.30 val.

Puslapio „Marine Traffic“ duomenimis, paskutinė kelto „Regina Seaways“ pozicija užfiksuota antradienio rytą netoli Danijai priklausančios Bornholmo salos.

DELFI primena, kad tai jau ne pirma bendrovės DFDS kelto katastrofa. Prieš 8 metus taip pat iš Kylio į Klaipėdą plaukusiame kompanijos „DFDS Lisco“ kelte „Lisco Gloria“ kilus gaisrui nesunkiai nukentėjo 28 keleiviai, tarp jų 6 lietuviai. Dauguma jų apsinuodijo smalkėmis.

Keltas "Regina Seaways"
Keltas "Regina Seaways"
© Shutterstock

Tuomet 249 kelto keleiviai bei įgulos nariai buvo evakuoti į netoliesę buvusį Vokietijos keltą „Deutschland“ ir parplukdyti atgal į Kylio uostą.

DELFI taip pat primena, kad incidentas įvyko praėjus vos kelioms dienoms po to, kai Baltijos jūroje paminėtos 24-osios kelto „Estonia“ tragedijos metinės. 1994 m. rugsėjo 29-ąją Baltijos jūroje nuskendus keltui „Estonia“ žuvo 852 žmonės.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Top naujienos

Ar tikrai emigrantai kraunasi lagaminus? Skambina ir studentai, ir pensininkai (436)

Į kurią pusę labiau krypsta lietuvių akys: į Londoną ar į Lietuvą? Grįžtančių tikrai yra,...

Dėl milijonų peržiūrėto seksualaus Tomo Bagdonavičiaus vaizdo klipo pasipylė grasinimai ir iširo šeima (129)

Londone ilgus metus dainavęs ir didesnio populiarumo sulaukęs po to kai prakalbo apie savo...

Gydytoja Cikanavičiūtė apie riebalus: papasakojo viską, kas jums nutylima (49)

Riebalai – viena pagrindinių maistinių medžiagų, pastaruoju metu kelianti daug diskusijų ir...

Orai: be skėčio neapsieisime

Šią savaitę mūsų laukia nemalonios orų permainos, atkeliaus lietūs, įsisiautės vėtros, kris...

Skandalu virtusi reforma varo į neviltį: mokiniai rado, kur gauti maisto – šluoja viską valgyklos visai ištuštėjo (636)

Netyla diskusijos ir skandalai dėl pasikeitusių reikalavimų mokyklų valgyklų patiekalams. Kol...

Po penkerių metų pertraukos F-1 lenktynes laimėjo Raikkonenas kova dėl titulo tęsiasi (4)

Ostine, JAV, sekmadienį vykusiose F-1 lenktynėse pergalę po itin ilgos pertraukos iškovojo...

Gyvenimo audrų nublokšti gyvena sąvartyne: trijų kambarių „buveinė“ saugo liūdnas paslaptis (182)

Pokalbio pradžioje 63 metų buvusi kaunietė Nijolė tikino, kad Jonavos sąvartyne gyvena nuo 2012...

„Tinginių“ uogos: miestiečių pora įsitikino, kad ne viskas paprasta, bet ūkio nemeta (13)

Užkietėjęs miestietis su sutuoktine susigundė vadinamomis „tinginių“ uogomis ir ėmė...

Kodėl prieš einant miegoti visada reikia užsidaryti miegamojo duris? (15)

Prieš miegą mes visi išsivalome dantis, nusiprausiame veidą ir apsirengiame patogią pižamą...

5 elementų teorija – kokia stichija jus valdo? (5)

Penkių asmenybės tipų arba elementų teorija paplito Kinijoje prieš 2000 metų – manyta, kad...