Didžiausias šios sistemos privalumas tas, kad ji padeda mažinti jaunų žmonių nedarbą ir darbo rinkai parengiama tiek ir tokių specialistų, kiek reikia.

Ši profesinio mokymo sistema garsėja kaip viena geriausių visame pasaulyje. Šiuo metu panašus modelis veikia Austrijoje, Šveicarijoje ir iš dalies Nyderlanduose.

„Toks rezultatas pasiekiamas tik labai glaudžiai bendradarbiaujant verslui, profesinio mokymo centrams bei valstybės institucijoms, – apie sistemą pasakojo Vokietijos amatų rūmų asociacijos profesinio mokymo vadovas dr. Hendrikas Vossas, – tokia sistema negali veikti, jei darbdaviai nėra patenkinti profesinio mokymo kokybe, mokyklos nežino, kiek ir kokių specialistų reikia parengti, o jauni žmonės nemato perspektyvų rinktis tam tikras profesijas“.

Todėl būtinas politinis sutarimas, kad tokia sistema būtų įgalinta veikti.

Vokietijoje dualinio mokymo sistema veikia taip: pasirašoma trišalė sutartis tarp jaunuolio, profesinės mokyklos ir konkrečios gamybinės įmonės dėl profesinio parengimo. Teorinis mokymasis vyksta amatų mokykloje, praktinių įgūdžių - įmonėje.

D. Nausėdienė domėjosi, kaip yra motyvuojamas verslas, su kokiais iššūkiais susiduriama ir kaip kitos šalys pritaiko šią gerąją Vokietijos patirtį.