"Vyriausybė, sakydama, kad automobilių mokesčio įvedimas yra skirtas pensijų kompensavimui, supriešina pensininkus su likusia visuomenės dalimi, nes tie, kurie šį mokestį mokės, pirmiausia keiksnos būtent pensininkus dėl to, kad mokestis buvo įvestas", - pažymi A. Kubilius.

Seimo opozicijos lyderis taip pat pabrėžia, kad automobilius turi dauguma pensininkų, todėl įvedus mokestį paaiškės, kad pensininkai patys ir susimokės už savo pensijų kompensavimą.

A. Kubiliaus nuomone, šiam tikslui galima surasti kitų finansavimo šaltinių, kurie nesupriešintų visuomenės ir būtų žymiai racionalesni. Pasak Seimo opozicijos lyderio, šis planuojamas įvesti mokestis - tai valdžios godumo ir savanaudiškumo pasekmė, kai pasididinti atlyginimus biudžete lėšų atsirado, o pensijoms kompensuoti - ne.

Kaip ELTA jau skelbė, sumažintų pensijų kompensavimo darbo grupė baigė savo darbą ir paskelbė konkrečius pasiūlymus dėl lengvųjų automobilių ir motociklų mokesčio ir akcizų didinimo.

Lengvojo automobilio mokesčio planuojama surinkti 200 mln. litų per metus. Jį reikėtų mokėti pagal deklaraciją, kurią savininkui atsiųstų mokesčių inspekcija, remdamasi "Regitros" duomenimis.

Mokestį ketinama skaičiuoti pagal variklio tūrį. Motociklai su varikliu iki 0,5 litro tūrio mokėtų 70 litų metinį mokestį, 0,501-1 litro - 130 litų, 1,001-1,5 litro - 190 litų, daugiau nei 1,5 litro - 250 litų.

Automobiliams pagal variklio tūrį šis mokestis būtų skaičiuojamas taip: 1,5 litro - 90 litų, 1,501-2 litrai - 170 litų, 2,001-2,5 - 240 litų, 2,501-3 litrai - 310 litų, 3,001-3,5 litro - 380 litų, 3,501-4 litrai - 450 litų, 4,001-5 litrai - 520 litų, daugiau nei 5 litrai - 590 litų.

Išimtys būtų taikomos elektromobiliams, specialiosios paskirties - greitosios pagalbos, policijos, ugniagesių automobiliams bei diplomatų transporto priemonėms.