Klausimas: Klientas pastoviai keliomis savaitėmis vėluoja atsiskaityti už prekes. Ko patartumėte imtis, kad, neatbaidant kliento, jis atsikratytų šio blogo “įpročio”?
Atsakymas: Delsimas atsiskaityti jau seniai yra tapęs savotiška verslo norma Lietuvoje. Todėl šiuo atveju verčiau nesiimti drastiškiausių priemonių ir nerizikuoti kliento praradimu. Savo firmos interesus galite apginti ir subtilesniais būdais. Pradžiai siūlytumėme vieną iš tokių galimų žingsnių:

Jei klientas vėluoja nedaug, pasiūlykite jam sutartyje šiek tiek prailginti atsiskaitymo terminą (aišku, jei Jums tai priimtina) ir paprašykite, kad jis jo laikytųsi. Iš principo tai turėtų būti kompromisinis variantas: jei klientas turi susimokėti per dešimt dienų, o susimoka per dvidešimt, pasiūlykite jam prailginti terminą iki penkiolikos dienų. Jei jis sutiks ir pažadės naujo termino laikytis, nustatykite delspinigius, kurie bus skaičiuojami, jam pavėlavus.

Jei klientas priešinsis delspinigių nustatymui, galite manyti, kad jis jau dabar nesiruošia to termino laikytis. Tokiu atveju paklauskite kliento, per kokį terminą jis gali atsiskaityti. Jei Jums tas terminas yra priimtinas, nustatykite kliento pageidaujamą atsiskaitymo terminą ir delspinigius (klientas tada jau nebeturėtų priešintis). Suėjus šitam terminui, pasitikrinkite ar klientas susimokėjo, o jeigu ne - tą pačią dieną būtinai paskambinkite klientui ir priminkite, ką buvo žadėjęs. Būkite griežti, bet teisingi. Juk ne Jūs nustatėte atsiskaitymo terminą, o pats klientas. Jūs neturite daugiau daryti nuolaidų, jau ir taip gerokai prailginote terminą.

Tai – ne tik efektyvus būdas sumažinti uždelsimo terminą. Taip Jus nustatysite ir savo kliento patikimumą. Jūs sudarėte klientui sąlygas pačiam įvertinti savo galimybes ir juo pasitikėjot. Taigi jei jis Jus apgavo, kodėl jis nepadarys to dar sykį? Tokiu atveju duokite klientui dar savaitę. Bet paskutinę. Daugiau nepasiduokite įtikinimams “rytoj, rytoj” ir po paskutinio termino pradėkite skolos išieškojimą.

Pateikta informacija yra bendro pobūdžio, ja neturi būti remiamasi kaip galutine teisine nuomone, oficialia konsultacija ar patarimu. Už straipsnių, komentarų, konsultacijų panaudojimą atsakingas pats paslaugos vartotojas.

Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Top naujienos

Pavilionienė: ištekėjau 2 kurse, o po pusantrų metų išprašiau tą žmogų (486)

Profesorė, žmogaus teisių gynėja, buvusi Seimo narė Marija Aušrinė Pavilionienė pratinasi...

Lietuvės darbas už 7 tūkst. eurų prabangiausioje jachtoje Europoje: ištvėrė mėnesį (530)

Nuolatinis žeminimas ir patyčios, kone alpulį kelianti konkurencija, intrigos, kerštas, nevaldomas...

Atsikvėpti neleis: šalčiausia vasario diena dar laukia (11)

Nors skaičiuojame paskutines kalendorinės žiemos dienas, džiaugtis neturėtume. Šalčiausia...

Konstatavo Latvijos banko ABLV indėlių nepakankamumą: tai reiškia likvidavimo pradžią (7)

Latvijos finansų ir kapitalo rinkos komisijos sprendimas, kuriuo konstatuojamas indėlių...

Naujausia apklausa: dvi partijos – reitingų viršūnėje, o dar viena – smuko žemiausiai nuo rinkimų (323)

Pasitikėjimas opoziciniais socialdemokratais šiuo metu yra žemiausias nuo užpernai vykusių Seimo...

Virginijus Savukynas. Su nepriklausomybės diena, Estija! (71)

Jei estų nebūtų, juos reikėtų išgalvoti. Bent jau lietuviai tą tikrai padarytų.

Vietą jaunimui užleidžiantis Kšištofas giria Echodą: užaugo fainas bičas (2)

„Palaukite, gal dar sugrįšiu“, – šypsosi Kšištofas Lavrinovičius , atsakydamas į...

Lietus išplovė cukrų (7)

Šiais metais dėl nepalankių oro sąlygų bendrovėje „Nordic Sugar Kėdainiai“ žaliavos...

Į pergalę komandą vedęs Sabonis tapo rezultatyviausiu mačo žaidėju (22)

NBA čempionate penktadienį naktį Indianos „Pacers“ (34/25) namuose 116:93 (27:22, 34:22,...

Savaitgalio rytas pagal Jamie Oliverį: paragaukite sočiųjų angliškų pusryčių (74)

Kai kuriems geriems dalykams įmantrių variacijų niekada neprireikia. Vienas iš tokių –...