Dauguma mokslininkų mano, kad renesanso genijui pozavo turtingo Florencijos šilko pirklio žmona Lisa Gherardini. O Silvanas Vincetis teigia, kad paveiksle pavaizduotas Gianas Giacomas Caprotti, dirbęs pas dailininką nuo vaikystės ir tapęs vienu iš patikimiausių jo draugų.

Meno istorikas teigia, kad G. G. Caprotti pozavo keliems paveikslams, taip pat ir garsiam kūriniui – „St John the Baptist“ („Jonas krikštytojas“).

Visuose pavaizduotas dailus jaunuolis garbanotais plaukais.
Meno istorikas įžvelgia burnos ir nosies panašumą tarp „Monos Lisos“ ir keliuose kituose paveiksluose pavaizduotų jaunuolių.

Manoma, kad G. G. Caprotti pradėjo dirbti pas L. da Vinci būdamas 10 m. apie 1490 m. Jis gavo salai, arba velniūkščio, pravardę. Vaikinas pozavo keliems erotiniams dailininko paveikslams.

„Salai buvo labai gražus ir veikiausiai buvo Leonardo meilužis. Jis apvogdavo Leonardą, pridarydavo jam daug rūpesčių, bet menininkas visada jam atleisdavo“, – teigė S. Vincetis.

Kiti istorikai skeptiškai vertina šią teoriją. Yra nuomonių, kad „Monos Lisos“ paveikslas – dailininko autoportretas ar kad jame pavaizduota dailininko motina.