aA
Kaip teigia Europos Parlamento (EP) narys iš Liuksemburgo Georgesas Bachas, priklausantis Krikščionių socialistų partijai, kuri yra prisijungusi prie Europos liaudies partijos (EPP), didžiausias vykstančių derybų su Europos Sąjungos (ES) šalimis narėmis dėl oro linijų keleivių teisių reglamentavimo iššūkis – tai išskirtinių skrydžių atidėjimo aplinkybių apibrėžimas.
© DELFI / Tomas Vinickas

- Ar manote, kad oro linijos sugebės padengti išaugusias kompensacijas keleiviams?

Mano manymu, didelio kompensacijų keleiviams augimo nebus. Šiuo metu tik 2 proc. keleivių išmokamos kompensacijos. Ateityje keleiviams bus pateikiama daugiau informacijos, todėl atsiras daugiau galimybių pateikti skundus, dėl kurių galima tikėtis skundų pateikimo atvejų daugėjimo. Kita vertus, manau, kad oro linijos dės pastangas tam, kad pasiūlytų savo klientams geresnės kokybės paslaugas. Jei bus užtikrinama geresnė paslaugų kokybė, kalbu ne tik apie punktualumą, ateityje išmokamų kompensacijų skaičius nedidės.

- Ar tikitės sulaukti neigiamos oro linijų reakcijos?

- Iš pradžių derybos su oro linijomis vyko sunkiai, pagrindinė problema tapo skrydžių atidėjimo ir atšaukimo suvienodinimas. Oro linijų atstovai griežtai priešinosi šiam atidėtų ir atšauktų skrydžių suvienodinimui.

Buvo pageidaujama, kad atšaukti skrydžiai būtų reglamentuojami atskirai. Tačiau ES Teisingumo Teismas yra priėmęs nutartį, pagal kurią skrydžio atidėjimas trejoms valandoms prilyginamas skrydžio atšaukimui. Ši nutartis ir tapo pagrindu pradėti derybas.

Derybų pradžioje aš pateikiau siūlymą dėl dviejų – trijų ir keturių valandų – skrydžio atidėjimo kategorijų. Europos Komisijos (EK) siūlymai dėl skrydžių atidėjimo netapo pakankamu pagrindu diskusijoms, todėl įvedėme trečiąją septynių valandų skrydžio atidėjimo kategoriją, kuri yra palanki oro linijoms.

- Kokie derybų su Europos Sąjungos (ES) Taryba klausimai sudėtingiausi?

- Didžiausias dėmesys diskusijų metu buvo skirtas išskirtinių aplinkybių, ypač susijusių su techninėmis problemomis, aptarimui. Tai taps dideliu iššūkiu derantis su ES Taryba. Pageidavome, kad būtų pateiktas tikslus išskirtinių aplinkybių sąrašas, tuo tarpu EK pasisakė už atvirą sąrašą.

EK pageidavo turėti galimybę pridėti prie šio sąrašo tokius atvejus, kaip, pavyzdžiui, susidūrimas su paukščiais, pasitelkus deleguotuosius aktus, tačiau EP nėra linkęs palaikyti deleguotųjų aktų idėjos, nes šie suteiktų EK daug galios, o balsuojant EP galima būtų tik pritarti arba atmesti šiuos aktus, tačiau nebūtų negalima jų koreguoti, o tai taptų nemenka problema.

Būtent todėl pageidavome uždaro sąrašo su aiškiai suformuluotomis ypatingomis aplinkybėmis.

- Ar tikite, kad šis balsavimas taps politine žinia, skirta ES šalių narių gyventojams?

- Manau, kad taip. Žinau, kad ES šalių narių piliečiai ne visada linkę manyti, kad EP dirba jų naudai. Žiniasklaida skuba informuoti žmones tik apie tam tikras EK idėjas.

Oro linijų keleivių teisių situacija panaši į tarptinklinių tarifų situaciją – abi jos siunčia ES šalių narių gyventojams žinią, jog bus priimti teisės aktai gyventojų naudai. Milijonai gyventojų kasmet keliauja lėktuvais, o tai įrodo, jog EP daro šį tą gero ES šalių narių gyventojams.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Top naujienos

Didžiulės pajėgos kovoja su gaisru Šalčininkų rajone: dega 14 pastatų papildyta (77)

Ketvirtadienį , 12.04 val., Bendrajame pagalbos centre skubios pagalbos telefono numeriu 112 gautas...

Restoranų mėgėjų rojus Ukrainoje: vietos, kur pavalgysite ne tik labai pigiai, bet ir su ypatinga programa (1)

Dėmesio, visi mėgstantys pavalgyti. Norite daug, skaniai ir pigiai puotauti? Skubiai griebkite...

Nutarė, kiek metrų iki kaimyno sklypo negalima sodinti augalų (16)

Aplinkos ministras Kęstutis Mažeika patikslino prieš 12 metų patvirtintas Medžių ir krūmų...

Vyriausybės ataskaita Seime: opozicija negali parašyti netgi paguodos kuolo (14)

Seimo valdančiųjų ir opozicijos Vyriausybės darbo vertinimas skiriasi kaip diena ir naktis....

Oro taršos grėsmė – rimti sveikatos sutrikimai: apsauginės kaukės gali pridaryti bėdos (65)

Kai kuriuose rajonuose oro tarša net keturis kartus viršija įprastą ribą, todėl specialistai...

Keiksmažodį primenantį automobilio numerį gavęs Stano jau sulaukė dėmesio: manėme, tik mes tai pastebėjome, bet akivaizdu, kad ne

Ko gero, ne kartą esate pastebėję gatvėmis riedantį automobilį su šypseną keliančiu raidžių...

Guogą užsipuolę „Ryto“ fanai pasiekė savo – jis traukiasi iš klubo prezidento pareigų (29)

Vilniaus „Ryto“ klubo prezidentas Antanas Guoga ir visa klubo vadovybė galutinai užsitraukė...

Kovą darbdaviai pažėrė įspūdingų atlyginimų: penkios įmonės viršijo 20 tūkst. eurų (11)

Lietuvoje kovo mėnesį penkiose įmonėse atlyginimų vidurkiai viršijo 20 tūkst. eurų,...

Porošenka vadina „istoriniu įvykiu“: priimtas įstatymas dėl kalbos veikiausiai supykdys Maskvą (197)

Ukrainos parlamentas ketvirtadienį priėmė įstatymą, kuriuo siekiama plėsti ukrainiečių kalbos...