aA


Europos Sąjungos (ES) šalių narių keliuose įvykstančiose automobilių avarijose žuvusių asmenų skaičius per pastarąjį dešimtmetį sumažėjo dvigubai. Tačiau manoma, kad griežtesnis ES reglamentavimas galėtų išgelbėti daug daugiau gyvybių.
Skaudžios avarijos padariniai
© „Plungės žinios“ nuotr.

Remiantis nevyriausybinės organizacijos – Europos transporto saugumo tarybos – pateikiamais duomenimis, 2012 m. ES šalių narių ir Šveicarijos keliuose žuvo daugiau nei 12 tūkst. asmenų, tuo tarpu 2001 m. šiuose keliuose buvo užfiksuota 28 tūkst. mirčių, rašo „Euractiv“.

Balandžio 29 d. paviešintoje ataskaitoje teigiama apie būtinybę taikyti griežtesnius saugumo reikalavimus tam, kad situacija ir toliau gerėtų.
Ispanijoje ir Latvijoje fiksuojami geriausi rezultatai – šiose šalyse mirčių skaičius nuo 2001 m. iki 2012 m. sumažėjo dviem trečdaliais. Vis dėlto kitos ES valstybės narės negali pasigirti gerais rezultatais.

Prasčiausia situacija fiksuojama Lenkijoje, kur milijardui nuvažiuotų kilometrų tenka 11 automobilių avarijose žuvusių asmenų, tuo tarpu Jungtinėje Karalystėje (JK), Nyderlanduose ir Šveicarijoje milijardui nuvažiuotų kilometrų tenka tik 2 mirtys.

„Paprasčiausiai neteisinga, jog dėl priežasčių, dauguma kurių yra išvengiamos, per metus žūsta 12 tūkst. asmenų“, - patikino Europos transporto saugumo tarybos vykdomasis direktorius Antonio Avenoso.
ES institucijose šiuo metu iš naujo peržiūrimi saugumo keliuose reikalavimai, dėl kurių ketinama iki šių metų gruodžio mėn. parengti ataskaitą, o oficialių teisės aktų siūlymų tikimasi sulaukti 2015 m. pradžioje.

Europos transporto saugumo taryba ragina imtis visas ES šalis nares apimsiančių veiksmų – privalomų saugos diržų priminimo sistemų diegimo bei griežtesnių kovos su apsvaigusiais nuo alkoholio vairuotojais priemonių taikymo.

Nuo 1991 m., remiantis ES teisės aktais, visi automobilių keleiviai privalo užsisegti saugos diržus, tačiau faktiškai saugos diržų naudojimas skiriasi.
Saugos diržus užsisega vidutiniškai 88 proc. ant priekinės sėdynės sėdinčių keleivių ir 74 proc. ant galinės automobilio sėdynės sėdinčių keleivių. Dėl šios priežasties siekiama, kad saugos diržų priminimo sistemos, kurios šiuo metu yra privaloma tvarka diegiamos tik vairuotojo sėdynei, būtų įdiegtos visose automobilių sėdynėse.

Europos transporto saugumo tarybos pateikiamais duomenimis, privalomos saugos diržų priminimo sistemos visoms automobilių sėdynėms galėtų išgelbėti dar 900 gyvybių per metus.

Vairavimas apsvaigus nuo alkoholio – tai dar viena mirčių automobilių avarijose priežastis, dėl kurios per metus žūsta 5 600 asmenų.

Europos transporto saugumo taryba siūlo pakartotinai apsvaigus nuo alkoholio vairavusiems vairuotojams taikyti privalomą alkoholio blokavimo sistemą, neleisiančią užvesti automobilio, jei vairuotojas sėkmingai neatliks alkoholio patikrinimo testo.

Vyriškos lyties vairuotojai, ypač jauni 20–25 m. vyrai, automobilių avarijose žūsta dažniau nei moterys. Remiantis Europos transporto saugumo tarybos duomenimis, daugiau nei du trečdaliai žuvusių automobilių avarijose asmenų – vyrai.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Top naujienos

Gyvai / DELFI Diena. Kokią grėsmę kelia Lietuvoje koncertuojantys rusų atlikėjai ir kaip apsaugoti ūkininkus nuo vilkų? (35)

Rusijos atlikėjai toliau koncertuoja Lietuvoje. Kokią grėsmę jie kelia Lietuvos saugumui? Apie tai...

Sąmyšis mokyklose nesibaigia: šįkart į kampą spaudžiami ne mokytojai, o abiturientai (24)

Mokslo metai mokyklose prasidėjo sumaišties kupinomis emocijomis. Ir nors garsiausiai buvo kalbama...

Kolegijos Kryme direktorė apie kruviną išpuolį: žudė visus iš eilės nacionalinė gvardija: tai teroro aktas (434)

Rusijos okupuotame Kryme , Kerčės politechnikos kolegijoje nugriaudėjo sprogimas.

Vienur – aukso amžius, kitur – padėtis be išeities (2)

Augant Lietuvos ekonomikai, didėjant darbo užmokesčiui ir paslaugų kainoms, regionai – vis dar...

Žuvusios manekenės Didžiūnaitytės tragedija sujaudino žinomas moteris: jų klausimai – itin nepatogūs (53)

Praėjusių metų tragiškai žuvusios manekenės Dovilės Didžiūnaitytės istorija iki šiol nėra...

MO muziejus – be balvonų (1)

Šią savaitę duris atveriančio Modernaus meno muziejaus (toliau – MO muziejus ) kieme...

Kodėl jūsų atmintis prasta: daktaras Unikauskas pateikia dvi galimas priežastis (3)

Mes „nemylime“ savo vaikų, nes įspraudžiame juos į gražiai sutvarkytas „pilis“, o vaikams...

Silicio slėnis šoka tango su despotais (19)

Silicio slėnio technologijų milžinės tradiciškai atranda išmintingų būdų, kaip kurti...

Šimašiui – netikėti kaltinimai: kilo klausimų dėl rinkimų kampanijos skaidrumo Šimašius: tai visiškas absurdas (54)

Opozicinės Lietuvos laisvės sąjungos (liberalai) frakcija Vilniaus miesto savivaldybės taryboje...

IT specialistas: prieš Lietuvą gali būti ruošiama labai rimta ataka (17)

„Internete nieko nebūna nemokamo“, – sako Ramūnas Liubertas. Jis – informacinių...