aA
Šiandien ES aviacijos saugos agentūra (EASA) atnaujino savo gaires dėl nešiojamųjų elektroninių prietaisų, įskaitant išmaniuosius telefonus, planšetinius kompiuterius ir e. skaitykles, naudojimo lėktuve. Patvirtinta, kad šiuos prietaisus skrydžio režimu (kai išjungiamos funkcijos, kurioms reikia signalų siuntimo) galima naudoti visos kelionės metu (lėktuvui riedant žeme, kylant ir leidžiantis) nesukeliant pavojaus saugai.
Vyras naudojasi kompiuteriu skrydžio metu
© AP/Scanpix

Už transportą atsakingas Europos Komisijos narys Komisijos pirmininko pavaduotojas Siimas Kallasas paprašė EASA sparčiau atlikti signalų siuntimo ir priėmimo režimu nustatytų elektroninių prietaisų naudojimo lėktuve saugos peržiūrą, o 2014 m. pradžioje turėtų būti paskelbtos naujos gairės.

„Visi norime keliaudami palaikyti ryšį, bet svarbiausia – sauga. Paprašiau atlikti peržiūrą, grindžiamą aiškiu principu: kas nesaugu, neturėtų būti leistina, o kas saugu, gali būti leidžiama laikantis taisyklių. Šiandien žengiame pirmą žingsnį siekdami saugiai daugiau naudotis elektroniniais prietaisais lėktuvuose – tiek jiems riedant, tiek kylant, tiek leidžiantis. Paskui norime išnagrinėti ryšio galimybes lėktuvuose. Peržiūrai atlikti reikės laiko ir ji turi būti grindžiama įrodymais. Naujas ES gaires dėl naudojimosi priimančiais ir siunčiančiais signalus prietaisais ES vežėjų lėktuvuose turėtume paskelbti kitais metais.“

Naujosios gairės

Šiandien paskelbtose atnaujintose gairėse minimi nešiojamieji elektroniniai prietaisai, naudojami išjungus funkcijas, kurioms reikia signalų siuntimo, t. y. nustatyti skrydžio režimu. Pagal šias gaires pirmą kartą leidžiama naudotis asmeniniais elektroniniais prietaisais skrydžio režimu visais kelionės etapais – nuo vartų iki vartų.

Iki šiol visi asmeniniai elektroniniai prietaisai lėktuvui riedant, kylant ir leidžiantis turėdavo būti visiškai išjungti.

Tolesni veiksmai – „Bluetooth“, belaidis internetas, mobilieji telefonai

Už transportą atsakingas Europos Komisijos narys Siimas Kallasas paprašė ES aviacijos saugos agentūros (EASA) sparčiau atlikti saugaus signalus siunčiančių ir priimančių prietaisų naudojimo lėktuvuose peržiūrą ir ateinančiais mėnesiais turėtų būti paskelbtos naujos gairės.

Apskritai oro transporto bendrovės šiuo metu neleidžia naudoti telefono ar belaidžio interneto ryšio nuo tada, kai uždaromos lėktuvo durys, iki tada, kai lėktuvas atvyksta prie vartų ir jo durys vėl atidaromos.

Šiuo metu prisijungti prie tinklo įmanoma tik specialiai įrengtuose lėktuvuose (tai gali būti leidžiama esant kreiseriniame aukštyje). Tokiais atvejais keleivis prisijungia ne prie antžeminio tinklo, o prie saugos sertifikatais patvirtintos sistemos lėktuve. Šiuo metu taip įrengta mažai lėktuvų, bet ateinančiais keleriais metais jų turėtų daugėti. Dėl lėktuvų, kuriuose ši paslauga teikiama, Komisija neseniai priėmė telekomunikacijų sprendimus, kad būtų teikiamas 3G ir 4G ryšys ir pagerėtų signalus siunčiančių bei priimančių prietaisų ryšys.

Tai kas gi bus kitaip, kai skrisiu lėktuvu kitą kartą?

Dabar kiekviena oro transporto bendrovė gali pati spręsti, kaip atnaujins savo veiklos taisykles. Tikimasi, kad daugelis jų tai padarys per artimiausias savaites. Bet kokiu atveju keleiviai visada privalo laikytis lėktuvo įgulos saugos taisyklių, todėl elektroniniais prietaisais galite naudotis tik jei tame lėktuve tai leidžiama. Įgula toliau reikalaus jūsų dėmesio saugos instruktažo metu ir jūsų gali paprašyti lėktuvui kylant ir leidžiantis sunkių daiktų savo sėdimoje vietoje nelaikyti.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Top naujienos

Smurtas, skolos ir antstoliai lydėjo visą gyvenimą: kartą pamatęs laišką suprato, kad teks tiesiog bėgti (160)

Po tėvų skyrybų namuose trūko šilumos, todėl jos pradėjau ieškoti gatvėje, sako Andžėjus....

Biudžetininkams kitais metais gali būti sunku: didėjančią algą praris augančios kainos (245)

Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos suformuota darbo grupė kartu su profsąjungomis sutarė,...

Skvernelis: skandalingame pasitarime buvo daug emocionalių pasisakymų, bet ne apie žiniasklaidos laisvę (149)

Emocingų pasisakymų apie žiniasklaidos laisvę posėdyje, kurio įrašą žurnalistai reikalavo...

Vasiliauskas: uždraudę viską, liktume prie suskilusios geldos (6)

Pinigų plovimo istorijos, kuriose minimi ir Baltijos šalyse veikiantys bankai, turi neigiamos...

Po netikėto sukrėtimo prie laisvo krepšinio sosto buriasi galingų užtarėjų stumiami asmenys (9)

Patrickas Baumannas ruošėsi vadovauti Tarptautinei krepšinio federacijai ( FIBA ) bent iki 2031...

Darbuotojai tai turėtų žinoti: ko galite reikalauti iš savo darbdavio? (27)

Biuruose dirbantys darbuotojai nuolat skatinami atkreipti dėmesį į tai, kiek jie praleidžia laiko...

„Dyzelgeitas“ tęsiasi: „Opel“ teks remontui susigrąžinti 100 tūkst. automobilių

Vokietijos transporto ministerija pirmadienį paskelbė įsakymą atšaukti apie 100 tūkst. „ Opel...

Gentvilas ragina Šimašių trauktis iš Liberalų sąjūdžio vicepirmininkų (44)

Liberalų sąjūdžio pirmininkas Eugenijus Gentvilas paragino Vilniaus merą Remigijų Šimašių...

Incidentas viešbutyje virto konfliktu, kokio nesitikėjo niekas: reikalai dar pablogėjo po juokelių apie kinus (24)

Šio diplomatinio konflikto nesitikėjo niekas, tačiau per pastarąsias savaites įtampa tarp Kinijos...

Pasaulio nepripažintoje Europos „šalyje“ klesti komunizmas: vietiniams negalima išvykti, o turistams – fotografuoti (446)

Yra tokia vieta Europos žemėlapyje, kurioje nesuprantamais būdais klesti komunizmas . Visos...