Parduotuvėse žmonių minios: Kalėdos, Naujieji Metai bei po švenčių surengiami sausio mėn. išpardavimai – tai karščiausias metas tiek pardavėjams, tiek ir pirkėjams. Tačiau ką daryti, jei dovana netiko arba su nuolaida įsigyta prekė pasirodė esanti brokuota? Ar europiečiai žino savo teises? Kaip minimizuoti pavojus ir leisti pinigus su malonumu?
© DELFI / Valdas Kopūstas

Kaip rašo „Euronews“, vartotojų teisių gynimo įstatymai – tai toli gražu nėra pat populiariausias dalykas skaitymui, o prekių grąžinimo ir kompensacijų taisyklės paprastai surašomos smulkiu šriftu. Tačiau ekspertai rekomenduoja neignoruoti šios informacijos, ypač tada, kai įsigyjama kas nors brangaus. Kiek gi laiko trunka grąžinti prekę ir kaip greitai sugrąžinami pinigai?

„Pradėjau įtarti, kad su įmone kažkas ne taip. Internete radau daugybę neigiamų atsiliepimų apie ją, man pasidarė baisu. Nerimauju ir nežinau, ką dabar daryti“, - pasakoja Portugalijos sostinės Lisabonos gyventoja Karla. Lapkričio mėn. pradžioje ji internetu įsigijo sulčiaspaudę, už kurią sumokėjo 120 eurų (apie 414 litų), tačiau prekė vis dar nėra pristatyta.

Pagalbos Karla kreipėsi į Portugalijos vartotojų teisių gynimo asociacijos specialistus. Portugalija šiuo metu yra viena iš šalių, suteikiančių komfortiškiausias sąlygas pirkėjams. Taigi ką ekspertai siūlo daryti tokiems nepatyrusiems pirkėjams kaip Karla? „Vertėtų pradėti nuo susipažinimo su pardavėju, ypač jei kalbama apie internetinį pirkinį. Neskubėkite, paieškokite atsiliepimų apie šį pardavėją“, - rekomenduoja ekspertas.

„Verta pastebėti, kad portugalai dabar žino daugiau apie savo teises, jie informuoti, kad tiekėjas atsakingas už prekių kokybę ir dažniau kreipiasi į juos dėl tarpininkavimo. Mums kartais būna sudėtinga, nes pardavėjai dažnai nežino apie teises, kurias turi klientai bei kurių turi būti paisoma.“

Tačiau greitu metu visoms europietiškoms parduotuvėms teks susipažinti su naująja Europos Sąjungos (ES) vartotojų teisių direktyva. Iki 2014 m. birželio mėn. ES nurodymai turės būti įdiegti visose ES šalyse narėse. Ši direktyva suteikia visiems pirkėjams 14 dienų terminą, per kurį jie gali grąžinti įsigytą prekę be jokio paaiškinimo, kodėl jie nusprendė tai padaryti. Be to, parduotuvė turės sumokėti ir už įsigytos prekės persiuntimą atgal. Ši direktyva draudžia klientui primygtinai siūlyti papildomas prekes ir paslaugas, taip pat ir iš anksto užpildytų formų talpinimą internetinėse svetainėse, kur pažymėtos papildomos paslaugos.

Taip pat praeityje liks didžiuliai telefoninių pokalbių su parduotuvėmis ir prekybinėmis įmonėmis įkainiai, kurie kartais siekia net 3 eurus (daugiau nei 10 litų) už minutę.

Ši direktyva skirta suvienodinti tarpusavio santykius tarp pardavėjų ir pirkėjų visose ES šalyse. Specialistai pripažįsta, kad tai susiję su išlaidomis, tačiau pagrindinė sėkmingo verslo taisyklė – tai patenkinti klientai.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Top naujienos

Analizė parodė žiaurią realybę: tai, kas vyksta Lietuvos ligoninėse, netelpa į jokius rėmus (10)

Apie darbo vietų ir gydymosi paslaugų išsaugojimą regionuose garsiai kalbantys politikai dėl...

Netikėtas inspektorių reidas prekybos centre: svorį ant pakuotės atitiko ne visos prekės (1)

Vasarą galima pavadinti tikru ledų karštinės sezonu. Tačiau ar tikrai nusipirkus tam tikro...

Prabilo mįslingai mirusio kario artimieji: mirties priežastis yra visiškai neaiški (317)

Savaitgalį vykusios karių linksmybės baigėsi mįslinga tragedija – netikėtai mirė 25-erių...

Užkalnis. Kodėl gyvename blogai? Nes turime per daug atostogų ir laisvų dienų (644)

Palaukit, apie ką aš čia vėl? Apie tą patį: kad turime Lietuvoje viską, ko nusipelnome, ir dar...

Ulevičius: Palangoje sustabdytas „Cadillac“ – ne Karbauskio patikslinta 00.20 (348)

Ketvirtadienio vakarą naujienų portalas lrytas.lt paskelbė, kad Palangos prieigose vykdyto...

Po dailidžių ir studentų sviesto iššūkio „Žalgirio“ treneris prabilo apie būtinas permainas (15)

5 tūkst. gyventojų neturinčio Klaksviko (Farerų salos) futbolininkai nepasimetė šimtą kartų...

Karolina Meschino prakalbo apie siaubingus kompleksus, kurie kamuoja nuo pat vaikystės: rengėsi net tėčio drabužiais (127)

Kompleksų, ko gero, turi kiekvienas žmogus – net ir žvaigždės prisipažįsta, kad vienu ar kitu...

Ginekologė įspėja neprisižaisti: įvardijo pačią nepatikimiausią priemonę nuo nėštumo (60)

Nors rinkoje apstu įvairių priemonių apsisaugoti nuo neplanuoto nėštumo, ne visi linkę jomis...

Alikantėje įstrigę lietuviai kelias valandas duso lėktuve (44)

Ketvirtadienio popietę iš Alikantės į Kauną turėjęs skristi „Ryanair“ oro linijų...

Kaip aš sužinojau, kad mano vyras vedė kitą moterį (11)

Yve Gibney, nacionalinės sveikatos tarnybos medicinos sesuo iš Mersisaido, buvo laimingai...