aA
Kaip teigia Europos Sąjungos (ES) diplomatai, ES pirmininkaujanti Lietuva, atsižvelgdama į Vokietiją ir šios šalies prabangių automobilių gamintojus, pateikė siūlymą švelninti taisyklės naujų automobilių išmetamų dujų limitui nuo 2020 m.
© DELFI / Kiril Čachovskij

Toks siūlymas kelia Briuselio pasipiktinimą, nes Vokietijos naudojamos derybinės taktikos vertinamos kaip netaktiškos.
Kompromisas leistų palaipsniui įvesti 95 g/km automobilių išskiriamo anglies dioksido limitą iki 2022 m. bei padidintų superkreditų – mechanizmo, suteikiančio įmonėms daugiau lankstumo – skaičių.

Kaip rašo „Euractiv“, superkreditai suteikia gamintojams galimybę gaminti mažai išmetamųjų dujų išskiriančias transporto priemones, pavyzdžiui, elektromobilius, bei už tai reikalauti papildomų kreditų tam, kad taip pat gamintų ir didelę taršą keliančius automobilius.

Lietuvos atstovės teigimu, pirmininkaujanti ES valstybė rengia konsultacijas dėl galimo kompromiso, kuris, kaip teigia aplinkos ministrai, turėtų suteikti „apribotą papildomą lankstumą“.

Susitikimas už uždarų durų įvyko spalio 30 d., po kurio ateinančią savaitę vyks pasitarimai Europos Parlamente (EP).
Diplomatų nuomone, galutinėje sutartyje gali būti numatytas dviejų metų pereinamasis etapas, per kurį visos ES automobilių gamintojos galėtų pasipelnyti ir be papildomų superkreditų.

Kylant susierzinimui dėl Vokietijos, kuri ne vieną mėnesį vykdė intensyvią lobistinę veiklą, tokios šalys kaip Italija ar Prancūzija nenorėtų suteikti Vokietijai konkurencinį superkreditų gavimo pranašumą.

Vokietijos automobilių gamintojai turi didelių planų, susijusių su elektromobiliais, tokiais kaip „BMW i3“ bei kuro elementais varomi automobiliai, tačiau BMW ir „Daimler“ ir toliau gamina prabangius aukštos kokybės, pelningumo bei sunaudojamo kuro automobilius.

„Suprantu Vokietijos poreikį apsaugoti savo pramonę, tačiau iš esmės tai dviejų Vokietijos įmonių interesai, tuo tarpu pasekmės gali būti ganėtinai radikalios“, - teigė anonimiškumą norėjęs išsaugoti diplomatas.

Spaudimas iš viršaus

Vokietijos kanclerė Angela Merkel išreiškė Vokietijos automobilių gamintojams palaikymą, teigdama, kad gina vokiečių darbo vietas, bei įtikino kitas ES valstybes nares pritarti sutarties dėl 2020 m. išmetamųjų dujų, kuri buvo patvirtinta šių metų birželį, suplėšymui.

Nuo tada, kai politinė sutartis įstrigo po ne vieną mėnesį trukusių derybų ES lygmeniu, neatrodo, kad ES šalys narės ieško susitarimo iš pradžių.

Tokios šalys kaip Danija, D. Britanija ir Švedija teigia, jog naujasis susitarimas turi būti priimtas greitai bei privalo išlaikyti „aplinkosauginį integralumą“.

ES diplomatai bei aktyvistų grupės teigia, kad toks siūlymas turėtų neigiamų pasekmių aplinkai bei vartotojams, kurie nori deginti mažiau kuro.

Mokslininkai iš Kembridžo ekonometrikos konsultacinės įmonės apskaičiavo, kad ES sutaupytų 70 mlrd. eurų (apie 242mlrd. litų) iš naftos eksporto per metus, jei 95 g/km tikslas būtų pasiektas visoje ES.

Kampanijas rengianti grupė „Transport and Environment“ įsitikinusi, kad naujasis siūlymas, apimantis ir superkreditus, galėtų sėkmingai atidėti ketveriems metams 2020 m. tikslą. Ši grupė paragino ES valstybes nares bei EP atmesti jį.

Šią dieną ES yra sutarusi dėl 2015 m. anglies dioksido 130 g/km vidurkio ES, šio limito paiso arba jį jau beveik pasiekė didelė automobilių gamintojų dalis.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Top naujienos

Šimonytė išdėstė savo komandos viziją ir pažėrė netikėtų pastabų kai kuriems ministrams (351)

Į antrąjį prezidento rinkimų turą patekusi Ingrida Šimonytė sakė, kad į savo komandą, jei...

Techninių apžiūrų tvarka gali keistis: pajudino dešimtmečius veikiantį monopolį (213)

Privalomąją techninę apžiūrą Lietuvoje teikia dešimt pelningai dirbančių įmonių. Visos jos...

Rusijos nešvarios naftos krizė ligi galo neišspręsta: uostus toliau pasiekia užteršta žaliava Rusija nekomentuoja (60)

Rusijos pastangos įveikti beprecedentę naftos taršos krizę buvo nesėkmingos, šaliai pakrovus dar...

Tomas Sinickis. O dabar apie „Euroviziją“ rimtai, be humoro atsakymas Gediminui Jauniui (70)

Aš norėjau patylėti. Ir jau buvau pamiršęs Euroviziją. Bet šiandien perskaičiau Gedimino...

Mirė legendinis austrų F-1 lenktynininkas Niki Lauda (34)

Austrijos sostinėje Vienoje mirė triskart F-1 lenktynių pasaulio čempionas Niki Lauda , pranešė...

Europos šalys ir JAV užblokavo Rusijos prašymą (68)

Europos šalys ir JAV pirmadienį užblokavo Rusijos prašymą surengti Jungtinių Tautų Saugumo...

Siūlo prisidėti prie žalesnio Vilniaus: subūrę draugus balsuoti gaus išskirtinę dovaną (7)

Europos Parlamento ( EP ) rinkimai lietuviams šiemet taps ne tik Europos lyderių išrinkimo...

Didelė avarija kelyje Kaunas-Klaipėda: gelbėtojai vadavo sumaitotame automobilyje prispaustą vyrą apsunkintas eismas (2)

Antradienio rytą kelyje Kaunas-Klaipėda įvyko didelė avariją. Medikų bei ugniagesių pagalbos...

Greitina medžiagų apykaitą ir lėtina senėjimą: specialus maitinimosi metodas pranoksta bet kokias dietas (8)

Vienas iš naujausių tyrimų, kurį atliekant buvo aiškinamasi, kokią įtaką žmogaus organizmui...

Lietuviai užsibrėžė tikslą išmokyti viso pasaulio žmones atsisakyti materialių dovanų (21)

„Jei Lietuvoje, gatvėje, paklausite žmonių, ar jie žino, kad galima dovanoti ne tik fizines...