aA
Šiandien priimtas mobilumo mieste dokumentų rinkinys rodo, kad Europos Komisija miestams ir miesteliams teiks didesnę paramą. Komisija aktyviau skatins keistis geriausiais praktikos pavyzdžiais, teiks kryptingą finansinę paramą ir investuos į mokslinius tyrimus ir plėtrą. Be to, Komisija skatina kurti tvaraus mobilumo mieste planus, kad miestų teritorijose būtų sparčiau pereinama prie švaresnio ir darnesnio transporto.
© DELFI / Kiril Čachovskij

Miestuose gyvena daugiau kaip 70 % ES gyventojų, juose sukuriama apie 85 % Sąjungos BVP. Miestuose prasideda ir baigiasi dauguma kelionių. Tačiau daugelyje miestų dėl didėjančio mobilumo poreikio yra susidariusi bloga padėtis: didelės grūstys, prasta oro kokybė, triukšmas ir didelis CO2 teršalų kiekis. Miestų transporto spūstys trukdo siekti ES konkurencingos ir tausiai išteklius naudojančio transporto sistemos tikslų.

Šiandien skelbiamos naujos „Eurobarometro“ apklausos rezultatai rodo, kad Europos piliečiai susirūpinę dėl neigiamo mobilumo mieste poveikio, daugelio jų nuomonė dėl mobilumo pagerinimo jų mieste perspektyvų yra pesimistinė. Dauguma rimtomis problemomis laiko spūstis (ES vidurkis - 76 % (Lietuvoje - 74 %)), oro kokybę (ES vidurkis - 81 % (Lietuvoje - 88 %)) ir avarijas (ES vidurkis - 73 % (Lietuvoje - 89 %)). Kad padėtis ateityje pagerės, tikisi mažiau nei ketvirtadalis (ES vidurkis - 24 % (Lietuvoje - 36 %)), kad padėtis nepakis ar net pablogės, mano dauguma (ES vidurkis atitinkamai 35 % ir 37 % (Lietuvoje - 37 % ir 23 %).

Už mobilumą ir transportą atsakingas Europos Komisijos pirmininko pavaduotojas Siimas Kallasas sakė: „Šiandien mobilumo mieste problemų sprendimas yra vienas svarbiausių transporto sektoriaus uždavinių. Derindami veiksmus galime susilaukti didesnės sėkmės. Vietos valdžios institucijos yra pagrindiniai sprendimus priimantys subjektai. Jos yra geriausiai pasirengusios priimti svarbius vietos lygmens sprendimus, tačiau joms turėtų būti suteikta galimybė gauti valstybės ir ES lygmens paramą.“

Mobilumo mieste dokumentų rinkiniu Komisija stiprina paramos priemones šiose srityse:

Dalijimasis patirtimi ir geriausios praktikos pavyzdžių demonstravimas. 2014 m. Komisija sukurs Europos darnaus mobilumo mieste planų platformą. Naudodamiesi šia platforma, miestų atstovai, planavimo ekspertai ir suinteresuotieji subjektai galės planuoti patogesnį ir ekologiškesnį judumą mieste.

Kryptingos finansinės paramos teikimas. Iš Europos struktūrinių ir investicinių fondų ES toliau teiks paramą miestų transporto projektams, visų pirma mažiau išsivysčiusiuose ES regionuose.

Moksliniai tyrimai ir inovacijos. Pagal programą „Horizontas 2020“ vykdoma iniciatyva „Civitas 2020“ miestams, bendrovėms, akademinės visuomenės atstovams ir kitiems partneriams suteiks galimybę kurti ir išbandyti naujus mobilumo mieste metodus. Pirmasis kvietimas teikti paraiškas paskelbtas gruodžio 11 d. (MEMO/13/1131). 2014 m. ir 2015 m. numatytas 106,5 mln. EUR biudžetas. Iniciatyvą „Civitas 2020“ papildo Europos inovacijų partnerystės programa „Pažangūs miestai ir bendruomenės“ (2014 m. ir 2015 m. numatytas 200 mln. EUR biudžetas) ir veikla pagal Europos ekologiškų transporto priemonių iniciatyvą (2014 m. ir 2015 m. numatytas 159 mln. EUR biudžetas).

Valstybių narių įtraukimas. Komisija kviečia valstybes nares sudaryti tinkamas sąlygas miestams ir miesteliams kurti ir įdiegti tvarius mobilumo mieste planus.

Darbas drauge. Komisija pateikė konkrečias rekomendacijas dėl visais valdžios lygmenimis ir tarp viešojo ir privačiojo sektorių koordinuojamų veiksmų keturiose srityse: miestų logistikos, miestų prieigų reguliavimo, pažangiųjų transporto sistemų (PTS) diegimo ir miestų kelių eismo saugos.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Top naujienos

Į ligoninę per karščius geriau nepakliūti: po operacijos gali laukti tikras sveikatos išbandymas

Lietuvai neįprasti karščiai ne tik privertė pasijusti it kokioje Turkijoje, tačiau ir...

Rusijai paskelbus ekonominį karą Gruzijai – Lietuvos raginimas: vykite ilsėtis į Sakartvelą (115)

Jau ne pirmą dieną Tbilisyje – aršūs protestai. Penktadienį vyko protesto akcija, per kurią...

Ne vienerius metus Vokietijoje dirbęs profesorius į šuns dienas išdėjo garsųjį Matijošaičio planą

Raudondvario pilyje vykusiame forume „Darni Kauno regiono plėtra: galimybės ir iššūkiai“,...

Vilniuje, prie „Akropolio“, per avariją „Toyota Prius“ užšoko ant salelės ir trenkėsi į stulpą (7)

Vilniuje, prie „Akropolio“ susidūrus dviem automobiliams, vienas jų dar užšoko ant saugumo...

Po Europos dovanos Rusijai – Lietuvos reakcija (303)

Užsienio reikalų ministerija apgailestauja dėl birželio 25 dieną ankstyvą rytą Strasbūre...

Mačiulio atsakas dėl vaiko pinigų: dabar turime sistemą, kai šie pinigai kuria paskatas nedirbti (188)

Lietuvos ekonomika yra stabili, šalis geriau nei anksčiau yra pasiruošusi iššūkiams, teigia...

Duris atvėrė pirmosios grybų ir uogų supirktuvės: kiek šią vasarą pavyks užsidirbti? (3)

Po Joninių atidaręs grybų supirktuvę leipalingietis Dainius Šidlauskas jau sulaukė ne tik...

Mirė JAV gyvenęs džiazo muzikantas Vladas Slavinskas-Slyva (9)

Lietuviškasis muzikos pasaulis gedi talentingo muzikanto Vlado Slavinsko, kuris taip pat buvo...

Žiauriai sumuštos jurbarkietės advokatas: mergina vis dar negali kalbėti, nerimą kelia jos psichologinė būklė (152)

17-etė jurbarkietė, kuri gegužės pabaigoje kaimo turizmo sodyboje buvo žiauriai sumušta, tęsia...

Po balsavimo dėl Gražulio – apžvalgininkų kritika: Seimas įsikalė dar vieną kuolą į savo lavono įvaizdį (56)

Seimo sprendimas nepanaikinti kaltinimų iš Generalinės prokuratūros susilaukusio Petro Gražulio...