aA
Iki 2020 metų atsisakyti transporto priemonių, varomų įprastiniais vidaus degimo varikliais – drąsus ir gal net kiek svetimas iššūkis. Bet jei paklausytumėte bendrovės „Better Place“ įkūrėjo Shai Agassio, kuris neabejoja, kad mažiau nei per dešimtmetį europiečiai įprastines transporto priemones pakeis elektromobiliais, galbūt ir patys tuo patikėsite, rašo portalas „EurActive“.
© Gamintojo nuotr.

Pasak S.Agassio didžiausia kliūtis elektromobilių plėtotei yra skeptiškas automobilių pramonininkų požiūris.

„Norime paneigti iš anksto susidarytas klaidingas nuomones. Didžiausia iš jų yra ta, kad pokyčiai nevyksta. Ir staiga, kažkas ateina ir sako - mes galime pakeisti automobilių gamybą, jų valdymą ir kainas. O pramonininkai tvirtina, kad niekas nepasikeis“, - sako S.Agassis.

Tačiau jis taipogi pripažino, kad yra rinka taip pat nusiteikusi skeptiškai: „Nupirkome 100 tūkst. „Renault" automobilių, tačiau dauguma automobilių gamintojų teigia, kad nerasime 100 tūkst. žmonių, kurie juos ryžtųsi nusipirkti“.

Įsitikinti, kad elektriniai automobiliai puikiai veikia, galima Tokijuje. „Jau 180 dienų kasdien Tokijaus gatvėmis keleivius vežioja elektriniai taksi automobiliai. Žinant taksi vairuotojų darbo pobūdį ir vairavimo įpročius, galima teigti, kad jeigu elektrinis taksi automobilis veikia, veikti gali bet kas“.

Daugiausiai abejonių sukelianti dalis – tai, kad bendra visos infrastruktūros kaina bus mažesnė nei toje šalyje per savaitę suvartojamo benzino kaina
S.Agassi

„Better Place“ vardas į antraštes pateko tuomet, kai 2008 m. vasarį jie sujungė jėgas su prancūzų automobilių gamintoju „Renault“ ir pradėjo kurti pirmuosius Izraelyje elektromobilius. „Better Place“ visoje šalyje įrenginėja baterijų įkrovimo stotelių tinklą ir tikisi, kad 2011 m. bus paruoštos visos sėkmingai elektromobilių eksploatacijos pradžiai reikalingos sąlygos.

Tiesa, S. Agassi sako, „mes nesuteikiame „Renault“ išskirtinių teisių. Pirmuosius keletą metų pasikliausime vienas kitu, tačiau, jei viskas pavyks, tai pavyks su bet kokiu bet kurio gamintojo automobiliu, kuris galės atitiks modelį. Tam tinka bet kokio tipo automobilis.“

S. Agassi tvirtina, kad elektromobiliai galės nuvažiuoti pakankamai ilgą atstumą, o "potencialiems klientams jie bus patrauklūs", - sako jis.S. Agassi yra įsitikinęs, kad būtent taip ir bus šalyse, kur bus įrengtas „Better Place“ tinklas. Pavyzdžiui, Izraelis, kaip teigia jis, per dieną sunaudoja benzino už 25 mln. JAV dolerių. Visas elektros stotelių tinklas šalyje kainuos 150 mln., t.y., tiek pat, kiek per 6 dienas sunaudojamas benzinas. Toks tinklas Olandijoje įkainotas 60 mln. eurų, tai lygu per vieną dieną suvartoto benzino kainai.

Per trejus metus bendrovė „Better Place Danijoje, Izraelyje ir Australijoje pastatė autocentrų tinklus, kurie aptarnauja keičiant elektromobilių baterijas. Tinklams įrengti buvo skirta 700 mln. dolerių.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Top naujienos

Ūkininkai bijo – šių metų derlius bus per pigus kokios lietuviškos uogos pelningiausios (57)

Šis pavasaris sodininkus ir uogininkus iš vienos pusės džiugina, nes nebuvo iššalimų, sodai ir...

Siaubingo Paryžiaus katedros gaisro tyrime – pirmosios išvados (91)

Prancūzijos tyrėjai nustatė tikslią vietą, kur kilo Paryžiaus Dievo Motinos katedrą praėjusį...

Buvęs Vokietijos žvalgybos vadas „pikantiškame interviu“ suvedė sąskaitas su Angela Merkel (68)

Buvęs Vokietijos vidaus žvalgybos vadovas Hansas-Georgas Maassenas, praėjusią savaitę duodamas...

Nausėda viešai sureagavo į naujausius reitingus (350)

Šeštadienį paaiškėjo, kad Konservatorių kandidatė prezidento rinkimuose Ingrida Šimonytė...

Lietuvos gamtos perlai. Labanoro girios burtai (17)

DELFI Miestai kanale startuoja naujas straipsnių ciklas „Lietuvos gamtos perlai“. Kiekvieną...

Pavojingiausi pasaulyje darbai, kuriuos kažkam tenka dirbti (1)

Kaip dažnai nuobodžiaujate, dirbdami savo kasdienį darbą? Ieškote naujų karjeros iššūkių ir...

Skandinaviškas interjero dizainas: kur slypi jo populiarumo paslaptis (1)

Skandinaviškas interjero dizainas yra vienas iš saugiausių variantų, nes tinka bet kokiems namams....

Mitybos specialistė – apie geresnę alternatyvą majonezui: nauda sveikatai akivaizdi, bet valgyti gali ne visi (24)

Velykų stalas, nukrautas įvairiais patiekalais, dažnai būna tikras iššūkis skrandžiui. Kaip...

Religijos psichologė: religingas žmogus savaime nėra geresnis už netikintį (54)

Kas dedasi žmogaus galvoje, kai jis ieško gyvenimo prasmės? O kai susiduria su sunkumais, kai...