aA
ES gali sukaupti lėšų pati neišleisdama obligacijų, tokią nuomonę pareiškė Europos investicijų banko prezidentas Philippe'as Maystadtas leidinio „European Voice“ nuomonių skiltyje.
Philippe’as Maystadtas
© Reuters/Scanpix

Koks skirtumas tarp „euroobligacijos“ ir „ES projektų obligacijos“? Šis klausimas tapo aktualus, kai José Manuelis Barroso, Europos Komisijos pirmininkas, savo kalboje apie Sąjungos padėtį iškėlė „ES projektų obligacijų“ idėją.

Kaip tikslingas atsakas į konkretų iššūkį, su kuriuo susidūrė Europos ekonomika, tokia idėja nusipelno būti išsamiai išnagrinėta. Tačiau vietoje to ši mintis sulaukė kai kurių sluoksnių priešiškumo.

O iššūkis toks: per artimiausią dešimtmetį Europai teks investuoti milžiniškas sumas į infrastruktūrą, pradedant „išmaniaisiais“ elektros tinklais, baigiant miesto transporto sistemomis. Vien transeuropiniams transporto tinklams reikės apie 450 mlrd. eurų. Tačiau dėl ekonominės krizės beveik visų Europos šalių biudžetai sumažėję.

Anksčiau prie infrastruktūros projektų finansavimo gerokai prisidėdavo privatus sektorius. Bankai teikdavo paskolas. Ilgalaikiai investuotojai (pavyzdžiui, pensijų fondai ir draudimo kompanijos) investuodavo į projektuose dalyvaujančių kompanijų obligacijas. Faktiškai visos obligacijos buvo garantuojamos draudikų (vadinamųjų „monoline“), tad obligacijų turėtojų rizika buvo nedidelė.

Tačiau dabar dauguma tokių projektų vos juda. Ilgalaikį finansavimą rasti tapo kur kas sunkiau negu prieš krizę. Paskolų teikėjų sindikatų šaltiniai išseko. „Monoline“ obligacijų draudimas praktiškai nebeegzistuoja.

Tarptautinės finansų institucijos galėtų padėti užglaistyti skyles. Iš tiesų, akcininkams – 27 ES valstybėms narėms – pareikalavus, Europos investicijų bankas (EIB), finansinė ES institucija, praėjusiais metais suteikė beveik 40% daugiau paskolų, iš viso net už 79 mlrd. eurų, iš kurių 26 mlrd. buvo skirti stambiems energijos ir transporto projektams.

Tačiau net tokio masto veikla, palyginus su visu Europos infrastruktūros finansavimo poreikiu, yra labai kukli. Todėl Europai būtinai reikia rasti, kaip paskatinti ilgalaikius investuotojus – pensijų fondus ar nepriklausomus fondus – padėti nešti šią naštą.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
(0 žmonių įvertino)
0
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Top naujienos

Prakalbus apie staigų atlyginimų kilimą – Maurico pastaba: deja, yra vienas magiškas žodis (50)

Finansų ministerija blogina ekonomikos augimo prognozes : kaip situacija keičiasi lietuvių...

Netrukus vėl suksime laikrodžius – miegosime trumpiau (34)

Paskutinį kovo sekmadienį vėl teks pasukti laikrodžių rodykles – šį kartą jas suksime pirmyn...

Jasikevičius Eurolygos autsaiderių nenuvertina, bet nori atiduoti duoklę „Žalgirio“ sirgaliams (18)

Trys pergalės iš eilės ir keturios per pastarąsias penkerias rungtynes. Tokią statistiką...

Skvernelio ir Grybauskaitės konfliktas atsidūrė prokremlinės žiniasklaidos taikinyje: dalį žodžių prigalvojo, dalį nutylėjo (318)

Į prezidentus kandidatuojančio premjero Sauliaus Skvernelio ir dabartinės šalies vadovės Dalios...

Ekspertė paaiškino, kaip galima investuoti į NT: kada pinigai grįš su kaupu? (19)

Apie tai, kur geriausia investuoti, reikia ilgai sukti galvą, gerai viską apskaičiuoti ir apgalvoti...

ES lyderiai spaudžia ir perspėja britus: viskas bus daug sunkiau papildyta 19.26 (52)

Europos Sąjungos lyderiai ketvirtadienį didino spaudimą Didžiosios Britanijos parlamentui paremti...

Kaunietė metė sotų darbą mieste ir išvažiavo į atokų kaimą kurti verslo (5)

Iškeitusi Kauną į kaimą Kazlų Rūdos savivaldybėje Gina Gelažnikienė ryžosi pradėti...

Naujo „Toyota RAV4“ testas: ką reiškia – daugiau jokių nuobodžių automobilių? (4)

Tai, kas pastaruoju metu nutiko su „Toyota“, matyt, verta atskiros kalbos. Vienas iš daugiausiai...

Darbuotoja dėl 300 eurų pakilo į kovą su viena didžiausių Lietuvos įmonių (130)

Kovo 13 dieną AB „ Lietuvos geležinkeliai “ (LG) pralaimėjo darbo ginčo bylą dėl jubiliejaus...