aA
Jei Europos Komisijos planai taps realybe, keliautojai galės lengvai planuoti savo keliones, vietoje ilgų ir sudėtingų bilietų įsigijimo procedūrų naudodamiesi „vieno langelio“ principu grįsta sistema ir pirkdami vienintelį bilietą važiavimui įvairiomis transporto rūšimis, skelbia „EurActiv.com“.
„O kodėl aš dar negaliu susiplanuoti ar užsisakyti kelionės po Europą – su persėdimais iš lėktuvo į traukinį ar į laivą, arba į miesto ar kelių transportą – vienu veiksmu, naudodamasis internetu?“, - grupės Išmaniųjų transporto sistemų (ITS) ekspertų, susirinkusių į kasmetinę ITS konferenciją Briuselyje, klausė ES Transporto komisaras Siimas Kallas.
© A.Didžgalvio nuotr.

Šiuo metu ES keliautojai gali beveik visą kelionę užsisakyti internetu, bet tam reikia įvykdyti krūvą operacijų, derinant skirtingus vežėjus.
Įsigiję lėktuvo bilietus, keliautojai dar turi pirkti atskirus bilietus nuvykimui iki oro uosto, iš kurio išskrenda, tuomet kitus bilietus kelionei iš oro uosto, kuriame nusileis, į galutinį kelionės tikslą. Paprastai tam naudojamos kitos transporto priemonės: traukiniai, autobusai, keltai, taksi ar asmeniniai automobiliai.
Galutinė kelionės vieta nebūtinai yra tiesiogiai pasiekiama iš oro uosto. Todėl reikia nepamiršti, kad gali tekti įsigyti papildomus bilietus ir naudotis keliomis skirtingomis transporto priemonėmis. Tai apsunkina bilietų pirkimo procedūrą, o keliautojas neturi jokios garantijos, kad vienos transporto priemonės vėlavimas nepaveiks kitų sudėtinės kelionės atkarpų.

Kombinuoto transporto planavimas

Tokie išmėginimai dažnai atgraso turistus nuo kelionių į vietoves, kuriose prastesnis aptarnavimas, tačiau tai galėtų būti greitai užmiršta, jei Europos Komisijos planai galiausiai bus įgyvendinti.
„Tokios internetinės rezervavimo sistemos kaip „Opodo“ ar „eDreams“ jau dabar plačiai paplitusios (nors jose galima rezervuoti tik lėktuvų bilietus). Taip pat egzistuoja maršruto planavimo įrankiai – „Google Maps“ ar „Via Michelin“ (tačiau tik automobilių maršrutams). Tai kodėl jų nesujungus?“, - „EurActiv“ sakė vienas iš aukščiausių komisaro S. Kallas kabineto pareigūnų.

„Tikrai žinome, kad patys nenorime kurti Komisijos informacinės sistemos, bet norime paremti privačias kompanijas ar universitetus, kurie imtųsi ją vystyti. Iš savo pusės mes stengtumėmės užtikrinti, kad tarp kompanijų galėtų būti dalijamasi informacija, kad būtų naudojami bendri standartai ir kad būtų sprendžiami politiniai prieštaravimai“, - pridėjo pareigūnas.

Jau dabar egzistuoja kombinuoto transporto planavimo įrankiai. „Air France“ aviakompanija keleiviams, vykstantiems iš Šarlio de Golio oro uosto, leidžia sujungti traukinio ir lėktuvo bilietą. Austrijos kelionių planavimo svetainėje „anachb.at“ vartotojai gali susiplanuoti kelių dalių kelionę Vienos regione, naudojantis viešuoju transportu ir dviračiais. Dar daugiau, logistikos kompanijos, pavyzdžiui, „DHL“ ar „TNT“, jau naudoja tarprūšinį transporto planavimą savo krovinių pervežimams.
Norima tokį planavimą padaryti plačiau prieinamą ir į bendrą sistemą įtraukti šimtus kompanijų. Siekiant šio tikslo kitoje ITS konferencijoje, įvyksiančioje 2011 m. pavasarį-vasarą, bus demostruojami geriausi šios srities projektai.

„Vieno langelio“ principu paremta sistema turėtų ne tik palengvinti privačių asmenų keliones, bet taip pat būtų naudinga kompanijoms, gabenančioms savo prekes į kitų šalių rinkas.

„Sklandžiai veikianti dalijimosi transporto duomenimis sistema leistų įmonėms labiau pasitikėti krovininiu laivų transportu ir atsisakyti sausumos vilkikų, o tai savo ruožtu turėtų teigiamą efektą, kalbant apie CO2 emisijų mažinimą ir kamščius keliuose“, - aiškino pareigūnas.

Faktai
Išmaniosiose transporto sistemose (ITS) tiek keleiviniam, tiek krovininiam visų tipų transportui (geležinkelio, kelių, oro ir vandens) kontroliuoti pritaikomos informacinės ir komunikacinės technologijos, pavyzdžiui, kompiuteriai, elektronika, palydovai ir sensoriai.
Tokių sistemų pavyzdžiai – palydovinės navigacijos sistemos, eismo reguliavimo sistemos ir greitkeliuose per automobilio radiją skelbiama kelionės trukmė, taip pat informavimas stotyse apie autobusų atvykimą realiu laiku.
Europos Komisija 2008 m. inicijavo ITS išdėstymo visoje Europoje veiksmų planą. Pirmasis teisinis žingsnis į šio plano įgyvendinimą – ITS direktyvos priėmimas praėjusią liepą. Pagrindinis šio dokumento tikslas yra kamščių ES keliuose sumažinimas.
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Top naujienos

Sukrečianti turtingiausio kada nors gyvenusio žmogaus istorija: švaistydamasis pinigais sugriovė kitos šalies ekonomiką kelionėje lydėjo 60 tūkst. žmonių  (51)

Remiantis 2019 metų „ Forbes “ reitingu, pats turtingiausias pasaulio žmogus yra bendrovės „...

Alkoholį vartojanti moteris visuomet rizikuoja: jei vaisius pažeidžiamas pirmomis dienomis – padariniai negrįžtami (19)

Medikai ir toliau kovoja dėl girtos, Klaipėdoje gimusios, naujagimės ateities. Kas laukia mažylės...

Padraugavo su estais ir užteks: Kremliaus ruporas rusus ragina ruoštis karui su JAV Baltijos šalyse (1254)

Objektyviai turime savų interesų, susijusių su Baltijos jūros regionu. Tai susitikime su Estijos...

Orai: ruoškitės, kasdien bus vis šilčiau (4)

Šiandien ir artimiausiomis dienomis mūsų šalies orus lems anticiklonas.

Politologas sumaišė visas kortas: dabartiniai prezidento rinkimai – beprasmiški (747)

Sprendimas prezidentą Lietuvoje rinkti visuotiniuose rinkimuose – beprasmiškas ir tuščiai...

Mokslininkus nustebino keistas radinys auglyje: vėžys keičiasi (24)

Mokslininkai iš auglių paimtuose pavyzdžiuose aptiko tarp plaučių vėžio ląstelių...

Gatvės mada: drąsiausi šiltus rūbus jau nukišo į tolimiausią spintos kampą (85)

Antrąją Velykų dieną prie stalų vilniečiai užsibūti nepanoro – pagrindinėmis sostinės...

Skirtingais periodais vaikų susilaukusi Renata Kovtun paneigė dažną mitą: buvo neramu, kad kažkuris gali pasijusti mažiau mylimas (12)

Grožio salono savininkė, lengvojo kultūrizmo čempionė Renata Kovtun juokiasi, kad apie vaikus...

Danų milijardierius Šri Lankoje neteko trijų iš keturių savo vaikų (185)

Danų milijardierius verslininkas, kuris yra pagrindinis internetinio mados verslo milžino ASOS...

Rimvydas Valatka. Blogas Gaidys, labai blogas (334)

Kokia didžiausia tragedija įvyko Didžiąją savaitę? Ne, tai ne Notre-Dame de Paris gaisras,...