aA
Europos Parlamento Transporto ir turizmo komitete buvo balsuojama dėl reglamento dėl konkurencingo krovinių pervežimo geležinkeliais Europos Sąjungos teritorijoje. Dokumento reikšmė Lietuvai labai didelė. Jame politiškai įtvirtinamas mūsų siekis prisijungti prie Europos geležinkelių sistemos.
© A.Solomino nuotr.

Dėl dokumento įsigaliojimo bus balsuojama dar šią vasarą, tačiau jau dabar aišku, kad didesnių kliūčių jam įsigalioti nekils. Didžiausias mūsų pasiekimas yra, kad skirtingai nuo anksčiau priimtų dokumentų, šis Lietuvą ir Lenkiją sujungiantis koridorius įtrauktas tarp devynių kitų Europos Sąjungoje, kurie bus įgyvendinti pirmiausia.

Reglamente numatyta, kad jame išvardinti tarptautiniai geležinkelių koridoriai turi pradėti veikti per 2 metus nuo reglamento įsigaliojimo. Deja, Lietuvai šis terminas yra per trumpas, todėl laukia papildomos derybos susitarti dėl 5 metų laikotarpio, nes mums reikia fiziškai nutiesti europinę vėžę.

Taigi, mūsų ilgus metus „stumiamas“ „Rail Baltica“ dabar įgyja dar vieną europinį variklį, o tai, tikėtina, palengvins ir finansavimo klausimą. Reikia paminėti ir pozityvų mūsų vyriausybės sprendimą pripažinti „Rail Baltica“ svarbiu valstybei objektu, kas turėjo reikšmės ir europiniame lygmenyje.

Vykstant diskusijai Transporto ir turizmo komitete buvo iškelta idėja koridorių eisiantį per Kauną pratęsti iki Talino, kas praktiškai reikštų „Rail Baltica“ įgyvendinimą, tačiau Latvija ir Estija, gana atsainiai žvelgia į šios atkarpos įtraukimą į reglamentą, todėl šiuo klausimui dar vyks derybos.

Nepriklausomai nuo to, kaip baigsis derybos su Latvija ir Estija, Lietuvai reglamento įsigaliojimas reiškia, ne tik jos integracijos į Europos geležinkelio sistemos, bet ir į Europos rinkos pradžią.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Top naujienos

Britai pradėjo didžiausią savo istorijoje tarptautinę viliojimo kampaniją: prognozuoja grėsmę Lietuvai (153)

Viešųjų ryšių agentūros informuoja, kad Didžiosios Britanijos nacionalinė sveikatos tarnyba (...

Neatsilaikė rusaitės kerams: „nuodų spintoje“ laikytas įrašas paviešintas Europai lemtingu metu (13)

Nelyginant perkūnas iš giedro dangaus į Austrijos vyriausybę trenkė kompromituojantis vaizdo...

Lietuvių Europarlamente laukia nelengva užduotis: ar pavyks perlaužti nedžiuginančias tendencijas

Į mūsų studiją atvyko buvusi Europos Parlamento narė Radvilė Morkūnaitė Mikulėnienė bei...

Konfliktas įmonėje: vietoj atlyginimų gavo nurodymą imti pinigus iš kasos (20)

Socialiniame tinkle „Facebook“ kilo nepasitenkinimo banga dėl kosmetikos kompanijos „Make Up...

Pratrūko dėl stovėjimo aikštelėse nubraižomų automobilių: kodėl policija nesiima veiksmų (63)

Dėl nubraižytų automobilių nirštantys klaipėdiečiai norėtų, kad policijos pareigūnai...

Pasitikrinkite: testas, kurios partijos ar komiteto pažiūros jums artimiausios (45)

Vilniaus Universiteto Tarptautinių santykių ir politikos mokslų instituto ( VU TSPMI ) mokslininkai...

Paaiškėjo, kodėl Vilniuje kyla spūstys: ekspertai turi patarimų, kaip ilgam neužstrigti (23)

Skaičiuojama, kad spūstyse vilnietis praleidžia net 136 valandas per metus. Tam, kad spūsčių...

Gimus vaikui, sugriuvo visi nusistatymai: sakiau, kad miegos tik savo lovoje, o žindysiu tik iki, kol pradėsiu primaitinti (13)

Renata ir Arnoldas Raugai – dar viena praėjusios savaitės DELFI ir „ Kidy Tour “ metų šeimos...

Apie derybas su Rusija paklaustas Zelenskis atsakė vienu žodžiu (191)

Ukrainos prezidentas Volodymyras Zelenskis atmetė derybų su Rusija galimybę.

Neramios žinios iš muitinės: į Lietuvą bandyta įvežti raketų paleidimo sistemas iš Baltarusijos (160)

Lietuvos muitinės pareigūnai šią savaitę nepraleido į šalį bandytos įvežti raketų...