aA
Paaiškėjo, kad automobilių gamintojų atliekami tyrimų metodai jau atgyveno. Tarptautinės švaraus transporto tarybos (TŠTT) išplatintame pranešime rašoma, jog Europos automobilių gamintojų pateikiami skaičiai apie degalų ekonomiškumą vis mažiau ir mažiau atitinka realybę.
© Shutterstock nuotr.

Kaip rašoma TŠTT pranešime, automobilių gamintojai tikrina degalų naudingumo koeficientą pasenusiais metodais, kurie nebeatspindi realių vairavimo sąlygų, be to, gamintojai siekdami sau naudos iškreipia testavimo sistemą.

Skirtumas tarp oficialiai pateikiamų degalų ekonomiškumo duomenų ir realių duomenų yra 25 proc., o tai reiškia, kad vairuotojai per metus išleidžia degalams 300 eurų (1 036 Lt) daugiau nei skelbia tyrėjai. Prieš 10 metų minėtas duomenų skirtumas buvo 10 proc.

Europos Sąjungos įstatymų leidėjai svarsto naują automobilių išmetamų CO2 normą 2020-iesiems metams. Tyrimui naudojami praėjusio amžiaus devinto dešimtmečio duomenys, kurie nebuvo skirti degalų naudojimo tyrimams. Pasigirdo kritikos, kad automobilių gamintojams paprasta atlikti tyrimus sau parankiu būdu, kuris realiame gyvenime netaikomas.

Balandį Europos parlamentas įterpė į automobilių išmetamų CO2 normos 2020-iems m. pasiūlymą pataisą, kuri įpareigoja automobilių gamintojus iki 2017 m. pradėti atlikinėti naują testavimo procedūrą. Teigiama, jog procedūra „Worldwide Harmonised Light Vehicles Test Procedure“ yra tikslesnė, o jos rezultatus sunkiau suklastoti.

Tačiau Italija, Prancūzija, Ispanija, Jungtinė Karalystė ir dar kelios ES valstybės narės nori atidėti naujos testavimo procedūros taikymą bent iki 2020 m.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Top naujienos

Gyvai / Generalinis prokuroras: be Algirdo Paleckio, yra ir daugiau sulaikytųjų nuolat pildoma (213)

Trečiadienio rytą viešumą pasiekė žinia, jog tiriant šnipinėjimo bylą suimtas buvęs...

Įkalintas vilnietis prabilo apie protu sunkiai suvokiamą patirtį: buvau verčiamas miegoti su pareigūnėmis (276)

Ar gali būti, kad kalėjimų sistemos pareigūnai, siekdami sukompromituoti įkalinimo įstaigose...

DELFI tyrimas. Rusijos dujotiekį „Nord Stream 2“ peikianti Lietuva pati atveria duris jo rėmėjams (64)

Svarbius energetikos projektus Lietuvoje vykdanti Suomijos „ Fortum “, netiesiogiai prisideda prie...

Gyvai / Tiesiogiai iš Generalinės prokuratūros: konferencija dėl Algirdo Paleckio suėmimo (11)

Galimo šnipinėjimo bylą tirianti teisėsauga suėmė buvusį Socialistinio liaudies fronto...

Naujausios Lietuvos banko prognozės: kas laukia 2019 metais (27)

Įvertinęs pasaulines ir šalies ekonomikos tendencijas Lietuvos bankas mažina šių metų ūkio...

„Žalgirį“ gerai pažįstantis latvis jaučia – tai proga nutraukti „Daruššafaka“ nesėkmių ruožą specialiai DELFI iš Stambulo (5)

Žanis Peineris – bene geriausiai Lietuvos krepšinio gerbėjams pažįstamas Stambulo „...

Panevėžietis rūdžių kalnus verčia išpuoselėtais BMW ir „Mercedes-Benz“, darbų sąraše – ir „Porsche“ (14)

Panevėžietį Dana Sergejevą gimtame mieste, matyt, žino kiekvienas. Tie, kurie apie vyrą nėra...

Rado būdą, kaip privilioti geriausius srities darbuotojus (2)

Tradicinius įmonių biurus vis dažniau keičia bendradarbystės erdvės, kurių Lietuvoje daugiau...

Pokyčiai pasaulyje grasina suvalgyti kone visus norvegų sukauptus pinigus Gerovės fonde (72)

Jei pasaulis imtųsi entuziastingiau kovoti su iškastiniu kuru, Norvegijai tai kainuotų daugiau nei...

Ūkininkai piktinasi, kad juos verčia arti žemę (7)

Seimo kaimo reikalų komitete svarstyta, ar galima atsisakyti kai kurių techninių ir formalių...