aA
Paaiškėjo, kad automobilių gamintojų atliekami tyrimų metodai jau atgyveno. Tarptautinės švaraus transporto tarybos (TŠTT) išplatintame pranešime rašoma, jog Europos automobilių gamintojų pateikiami skaičiai apie degalų ekonomiškumą vis mažiau ir mažiau atitinka realybę.
Automobilių gamintojai klaidina vairuotojus apie degalų sąnaudas
© Shutterstock nuotr.

Kaip rašoma TŠTT pranešime, automobilių gamintojai tikrina degalų naudingumo koeficientą pasenusiais metodais, kurie nebeatspindi realių vairavimo sąlygų, be to, gamintojai siekdami sau naudos iškreipia testavimo sistemą.

Skirtumas tarp oficialiai pateikiamų degalų ekonomiškumo duomenų ir realių duomenų yra 25 proc., o tai reiškia, kad vairuotojai per metus išleidžia degalams 300 eurų (1 036 Lt) daugiau nei skelbia tyrėjai. Prieš 10 metų minėtas duomenų skirtumas buvo 10 proc.

Europos Sąjungos įstatymų leidėjai svarsto naują automobilių išmetamų CO2 normą 2020-iesiems metams. Tyrimui naudojami praėjusio amžiaus devinto dešimtmečio duomenys, kurie nebuvo skirti degalų naudojimo tyrimams. Pasigirdo kritikos, kad automobilių gamintojams paprasta atlikti tyrimus sau parankiu būdu, kuris realiame gyvenime netaikomas.

Balandį Europos parlamentas įterpė į automobilių išmetamų CO2 normos 2020-iems m. pasiūlymą pataisą, kuri įpareigoja automobilių gamintojus iki 2017 m. pradėti atlikinėti naują testavimo procedūrą. Teigiama, jog procedūra „Worldwide Harmonised Light Vehicles Test Procedure“ yra tikslesnė, o jos rezultatus sunkiau suklastoti.

Tačiau Italija, Prancūzija, Ispanija, Jungtinė Karalystė ir dar kelios ES valstybės narės nori atidėti naujos testavimo procedūros taikymą bent iki 2020 m.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Top naujienos

Medicininės kaukės Lietuvoje baigiasi: likusias parduoda 10 kartų brangiau, perpardavinėtojai užrašinėja į eiles (125)

Dėl koronaviruso sukelto nerimo Lietuvos vaistinėse nebeliko medicininių kaukių, nors...

Koronavirusas plinta Europoje: pirmieji atvejai – Austrijoje ir Kroatijoje situacija Rusijoje – nežinoma (437)

Austrijos žiniasklaida, cituodama vyriausybės atstovus, praneša, kad šalyje patvirtinti pirmieji...

Įsilaužę į elektroninį dienyną mokiniai pasigerino pažymius: teko įsikišti ir policijai (63)

Į elektroninį dienyną įsilaužę vienos Panevėžio mokyklos gimnazistai nusprendė pakoreguoti...

Kelyje Marijampolė-Suvalkai susidūrė 5 vilkikai: eismas Lenkijos link atnaujintas papildyta (28)

Policijos departamentas informavo, kad antradienį, apie 15 val. 25 min., Kalvarijos sav., Trakėnų...

Skandalas – ne tik dėl stumbrės: dėl subrakonieriautos briedės aiškinasi „valstiečio“ sūnus (157)

Skandalas, kai Panevėžio rajone vykusios medžioklės metu Utenos rajono savivaldybės tarybos...

Aistė Simėnaitė. Būk dama, sako jie, bet pakalbėkime apie vyrus (31)

Stulbinančiu greičiu feisbuko burbule paplito įrašas, kuriame primenamos visuomenės moterims...

James Palmer

Užkrėstųjų daugėja. Štai viskas, ko iki šiol nežinome apie koronavirusą (6)

Mirusiųjų skaičius išaugo iki 2600, tačiau klausimų vis dar daugiau negu atsakymų.

Vežėjai susitiko su finansų ministru: prašo kompensacijų (1)

Smulkieji ir vidutiniai verslininkai bei vežėjų asociacija „Linava“ antradienį susitiko su...

|Maža didelių žinių kaina