G. Boguslausko sėkmės istorija stebisi daugelis, tačiau ne visi žino, kad ji prasidėjo gana keistai – vyrui nusprendus keliauti laimės ieškoti į Jungtinę Karalystę. Tik čia padirbęs įvairius darbus Gediminas suprato, kad vieta statybose ar prie puodų – ne jam.

Tad Londone įgavęs gyvenimiškos patirties, vyras grįžo į Vilnių ir netrukus įkūrė verslo stiprinimo internete agentūrą, kuri dabar pristatoma kaip neeilinė sėkmės istorija.

Su Gediminu pasikalbėjome apie pradžių pradžią. Lietuvis „Tiesai“ papasakojo apie imigrantų gyvenimą Londone prieš daugiau nei dešimtmetį ir apie savo sėkmę padedant kitiems verslams tapti sėkmingais.

– Gediminai, papasakokite, kodėl dar 2000-aisiais, kai Lietuva nebuvo Europos Sąjungos (ES) narė, nusprendėte leistis į tokią avantiūrą ir emigruoti į Jungtinę Karalystę (JK)?

– Penkeri metai iki 2000-ųjų vasaros Lietuvos ekonomikai buvo ne itin sėkmingi, kitaip tariant – tikras košmaras. Tuo metu ėjau į mokyklą, tačiau jau tada su nerimu stebėjau „Sekundės banko“ griūtį, finansines krizes draugų šeimose, o 1998-aisiais finansinė krizė prasidėjo ir Rusijoje. Tuo metu pinigų tema Lietuvoje tikrai buvo nesaldi, ir aš su nerimu galvojau, kaip baigus mokslus reikės susikurti ateitį.

Didžioji dalis klasės ir paauglystės draugų jau buvo emigravę. Baigęs pirmąjį kursą universitete ir aš su draugais išsiruošiau į Londoną laimės ieškoti – gyventi ir dirbti.

Tuo metu daug kas manė, jog likti Lietuvoje, ypač esant tuometinei ekonominei situacijai, tiesiog nebūtų protinga mintis.

– Lietuva ES nare tapo tik 2004 metais. Kaip jums pavyko patekti į JK? Spėju, teko griebtis ne pačių lengviausių sprendimų…

– Savo kelionę į JK planavome išties kruopščiai. Sklandė įvairūs mitai ir net kurioziški patarimai, kaip elgtis, kad patektum į šalį nesukeldamas įtarimų.

Dar vidurinėje nemažai klasės draugų sakydavo, jog į mokyklą eina tik dėl to, kad būtų lengviau emigruoti. Jų teigimu, jeigu politinio prieglobsčio prašai turėdamas vidurinį išsilavinimą, į JK patekti daug lengviau. Istorijų pasitaikė visokių.

Mes į Angliją keliavome lėtai ir ilgai. Iki Helsinkio, iš kur skridome į Londoną, važiavome autobusu, užsilaikėme Rygoje, Taline ir rinkome pasieniečių štampus. Taip buvome suplanavę ir taip argumentavome pasieniečiams, kad esame paprasčiausi keliauninkai.

Turėjome nusipirkę ir atgalinius bilietus, galvodami, jog taip lengviau pavyks patekti į šalį, nes pasieniečiai neįtars, kad norim emigruoti, o alaikys mus paprasčiausiais keliaujančiais studentais. Pavyko.

Viskas pasisuko taip, kad jau po šešių mėnesių vienas grįžau į Lietuvą.

– Kaip sekėsi įsikurti Jungtinėje Karalystėje?

– Kad galėčiau dirbti, teko įsigyti asmens pažymėjimą, ant kurio buvo parašyta, jog esu iš Suomijos. Su juo į darbą priimdavo be jokių problemų.

O tada pradėjau nuo to, ką mokėjau. Dirbau restorane Hampstead Heath‘o rajone. Darbas virtuvėje po 12–14 val. per parą nesužavėjo. Dirbau Camden Towno rajone – padavėjų arbatpinigiai pasirodė mažoki. Tuomet nusprendžiau išbandyti jėgas statybose. Man pasisekė, kad statybos vyko viename įspūdingiausių muziejų visame pasaulyje – „British museum“.

Tačiau darbas statybose nepraėjo be iššūkių. Vis susidurdavau su užduotimi, kaip pernešti medienos plokštes, kurių aš niekaip negalėjau apkabinti nei per plotį, nei per ilgį. Turbūt dėl nepakankamai konkurencingo mano ūgio tos plokštės tada man atrodė neįveikiama užduotis.

Todėl gana greitai, jau po šešių mėnesių tokio darbų maratono, pradėjau galvoti, kad taip dirbti nebenoriu, o ir pinigų susikaupė pakankamai. Šiek tiek pridėjus senų santaupų Vilniuje pavyko įsigyti butą. Aišku, tada dar buvo labai pigu, spėjau įšokti į nuvažiuojantį traukinį.

– Visgi kaip tavo gyvenime atsirado „Amplify Dep.“? Jūsų veikla daugeliui atrodo labai paslaptinga. Gal gali papasakoti plačiau, kuo užsiima tavo įkurta reklamos agentūra?

– Nors verslo idėja atsirado dirbant statybose, ją brandinau dar kelerius metus. Grįžęs į Vilnių baigiau studijas ir padirbėjau reklamos agentūrose.

„Amplify Dep.“ – trumpai apibūdinant, tai verslo stiprintuvas internete.

Užsiimame interneto svetainių optimizavimu įvairiose paieškos sistemose, internetine reklama mobiliuosiuose telefonuose, lietuviškose svetainėse ir užsienyje. Kuriame ir administruojame „Facebook“ reklamines kampanijas, užsiimame reklamos analitika, darome lankytojų analizę ir išvadas, skatinančias įmonių pardavimus.

Trumpai tariant, stipriai padidindami lankytojų srautą padedame efektyviai auginti klientų verslus.

Smagu, kad pirmieji Lietuvoje vedėme „Verslios Lietuvos“ reklamos internete mokymus. Tų pirmų kartų buvo ne vienas. Taip pat pirmieji Lietuvoje laimėjome net dvi pirmas vietas pirmajame „Google AdWords“ sertifikavimo konkurse. Tai kol kas niekieno nepakartotas rezultatas (šypsosi, – aut. past.). Dar smagiau, kad ir mūsų klientams sekasi puikiai. Pirmoji „Google AdWords“ Baltijos šalyse sėkmės istorija yra mūsų kliento istorija, o praėjusiais metais visos keturios pirmos „AdWords“ Lietuvoje sėkmės istorijos buvo mūsų klientų istorijos.

– Gediminai, jūs daug keliaujate. Dažnai apsilankote ir Jungtinėje Karalystėje. Ar Anglija labai pasikeitė nuo tada, kai pirmą kartą bandėte čia įsikurti?

– Man atrodo, kad labiausiai per pastaruosius 16 metų pasikeičiau aš pats. Galbūt tada dar matydavau paskutinius britų konservatyvumo, ritualizmo lašus, pvz., autobuso stotelėse į atvažiavusį autobusą pirmiausia sulipdavo tie, kas pirmi atėjo, ar vyresni žmonės. Dabar dažnai gali pamatyti, kaip paskutinis atėjęs į stotelę bando įlipti pirmas.

Galiu tikrai patvirtinti, kad per pastaruosius metus stipriai sumažėjo vadinamųjų fish&chips restoranų.

– O kaip pats požiūris į kitataučius? Koks buvo požiūris į imigrantus prieš 16 metų?

– Galbūt dabar, sprendžiant „Brexit“ problemą, ir atrodo keista, tačiau tada mus visi priėmė labai draugiškai. Visi sutikti britai buvo labai draugiški. Kartu su anglais teko dirbti daug, ir visi kolegos britai buvo be galo malonūs ir paslaugūs. Tada net stebėdavausi, kaip jie šauniai dirba su žmogumi, kad ir iš kur jis būtų.

– Gediminai, o ar buvo tokių akimirkų, kad vis dėlto gailėjotės, jog tada nepasilikote Jungtinėje Karalystėje?

– Atvirai pasakius, yra buvę visaip. Kadaise gailėjausi, dabar tikrai nesigailiu. Vienu metu labai norėjau su visa šeima ir vėl kraustytis į Londoną arba Ispaniją, tačiau dabar esame radę aukso vidurį, kurio ir tikimės laikytis ateityje: Lietuvoje gyventi nuo gegužės iki spalio, o šaltuoju ir niūriuoju metų laiku keliauti kur nors, kur šilčiau ar įdomiau. Man labai pasisekė, kad mano užsiėmimas tai leidžia.

Nuotraukos:

G. Boguslauskas su žmona Sniegena Londone.

G. Boguslauskas pirmasis Lietuvoje vedė „Verslios Lietuvos“ reklamos internete mokymus.

Kartu su šeima G. Boguslauskas mėgsta daug keliauti, o Lietuvoje dažniausiai būna nuo gegužės iki spalio.

Jau po šešių mėnesių darbų maratono Londone Gediminas pradėjo galvoti, kad nori įkurti savo verslą.

G. Boguslausko agentūra „Amplify Dep.“ užsiima verslo stiprinimu interneto erdvėje.