Tai J. Petrauskienė kalbėjo trečiadienį Seime kartu su premjeru Sauliumi Skverneliu ir paskirtaisiais ministrų kabineto nariais viešėdama Liberalų sąjūdžio frakcijoje.

„Išties ir mokyklų, ir švietimo kokybės netolygumas yra labai didelis, šiandien vieni reitingai pristatyti, vakar buvo kiti, atotrūkis tarp regionų ir miesto didėja, todėl vienas siekių – mažinti netolygumus didinant kokybę“, – sakė J. Petrauskienė. Ministrė omenyje turėjo antradienį paskelbtus tarptautinius PISA tyrimo rezultatus ir trečiadienį žurnalo „Reitingai“ pristatytus naujausius universitetų, kolegijų ir gimnazijų reitingus.

Jos aiškinimu, vieno atsakymo, kaip tą daryti, nėra. Viena krypčių – finansavimo pertvarka, kad mokytojų atlyginimas nepriklausytų vien nuo vaikų skaičiaus. „Krepšelio mechanizmas nėra yda pati savaime, klausimas, ar šiandien jis sprendžia visas problemas. Taip pat dabar testuojamas klasės krepšelio mechanizmas, jame yra ir teigiamų, ir probleminių aspektų. Mokykla turi turėti visus įrankius kokybiškam švietimui užtikrinti ir mokytojo alga neturėtų būti mažesnė dėl to, kad jis moko 8 ar 24 vaikus. Jis turi turėti visas reikiamas pramones“, – dėstė J. Petrauskienė.

Kalbėdama apie kokybinį disbalansą tarp mokyklų, J. Petrauskienė taip pat užsiminė apie jungtinių mokyklų modelio kūrimą. Jos aiškinimu, principas tas, kad maži vaikai, ikimokykliniame ir pradiniame ugdyme, tikrai turėtų likti ten, kur gyvena, arčiausiai savo šeimų. „Tai reikalauja vieno, kelių pedagogų ir manau, kad tai labai svarbu. Tačiau kada prasideda dalykinė sistema, kada atsiranda poreikis daugiau mokytojų, čia klausimas, ar vaiką vežti į mokyklą, ar mokykla gali atvažiuoti pas vaiką“, – sakė J. Petrauskienė.

Paskirtosios ministrės teigimu, tokius tinklus reikia kurti įvertinus jautrią kiekvienos savivaldybės situaciją. Ministrė taip pat primena, kad čia galima dirbti su kultūros, taip pat socialinės apsaugos sritimis. „Kada mažuose miesteliuose, kaimiškose vietovėse yra ir mokykla, ir seniūnija, ir daugiafunkcinis kultūros centras, ir dar kitų pastatų, reikia ieškoti resursų, kaip telkti turimą infrastruktūrą ir potencialą šioms problemoms spręsti“, – sakė J. Petrauskienė.

Pasak J. Petrauskienės, ir žiniasklaida dažnai rašo apie tai, kad vaikai po pamokų neturi ką veikti, neorganizuojamas jų laisvalaikis. Ministrės teigimu, reikia didinti vaikų užimtumą. Tai, sako ji, susiję su mokytojų atlyginimų peržiūra ir visa finansavimo sistema.

Mokytojai, klausiame Jūsų – koks, jūsų manymu, atlyginimas turėtų būti mokamas už darbą mokykloje, kiek gaunate dabar? Ar jaučiatės tinkamai įvertinti? Kokios yra sunkiausios ir maloniausios jūsų darbo pusės? Pasidalykite mintimis el. paštu pilieciai@delfi.lt su prierašu „Mokytojas“!