Kaip rašoma pranešime spaudai, festivalyje vyks ne tik diskusijos ir pranešimų skaitymai, renginio dalyviai bus laukiami kūrybinėse ir technologinėse dirbtuvėse, į kurias kvies „Robotikos mokykla“, „Renkuosi mokyti“, „City alumni“ iniciatyva ir daugybė kitų.

Tik praėjusiais metais susikūrusi VšĮ „Gumulas“ kvies įsijausti į verslininko rolę ir pristatys dirbtuves, kuriose – verslo kūrimo simuliacijos, viktorinos ir žaidimai verslumo tematika. Greta dirbtuvių, rašoma pranešime, bus organizuojamas žaidimas „Mystery Box“, kurio metu komandos ištrauks daiktą iš dėžės, turės jam sukurti prekės ženklą ir „parduoti“ jį komisijai.

Pristatymo formatą – piešti, šokti, rašyti ar dar kitaip kurti, rinksis patys žaidimo dalyviai. „City alumni“ iniciatyva atvažiuoja į festivalį bei su savimi pasiima pokyčių dirbtuves. Skirtinguose miestuose paprastai vykstančių dirbtuvių metu miestų alumnai, vietiniai jaunimo lyderiai bei patyrę bendruomenės atstovai drauge kuria aktualiausias miestui iniciatyvas ir idėjas, padedančias vietos bendruomenėms augti ir keistis. PLJS vyksiančiose pokyčių dirbtuvėse dėmesys bus skirtas regionų iššūkiams spręsti.

„Rinkis Klaipėdą“ arba, kaip patys save pristato, #chooseklaipeda – dar viena naujai startavusi iniciatyva, skirta Klaipėdos siekiui tapti Europos jaunimo sostine. PLJS #chooseklaipeda surengs jūros ir laisvės, mazgų ir ryšių mezgimo įkvėptas dirbtuves. Festivalio dalyviai galės prisiliesti prie universalios, tarptautinės kalbos – gestų, mimikos ir galės išmokti jos pradmenų. Kaip ir pats miestas prie jūros, #chooseklaipeda logotipe – simbolinis jūrinis mazgas: iniciatyva nori sujungti jaunimą, nesvarbu, kur jis mokosi, gyvena ar dirba, o festivalio metu bus galima tapti iniciatyvos ambasadoriais ir prisidėti skleidžianti žinią apie Klaipėdą. Galimybė pasigaminti savo apyrankę su jūriniu mazgu – dar viena simbolinė ir festivalį priminsianti jungtis.

R. Šeškaičio nuotr.

Jau ne pirmą kartą festivalyje dalyvausianti „Robotikos akademija“ festivalyje įrengs robotų konstravimo dirbtuves, jose kiekvienas norintis galės pramokti programavimo pagrindų pats, bei surengti robotų lenktynes.

„Mokslo sriuba“ – neįprasta ir keista, tačiau įdomi, nuotaikinga interneto TV laida, kurios tikslas yra kiekvieną mūsų supažindinti su mokslo ir technologijų praeitimi, dabartimi ir ateitimi, sudėtingus dalykus pateikiant paprasta ir kiekvienam suprantama kalba. Laidos autoriai festivalyje dalyvius privers patirti neįprastus mokslinius eksperimentus tokius kaip ugninės rankos. Į dalykus pažvelgti pro mikroskopą ar pasisverti svarstyklėmis, kurios rodo svorį skirtingose planetose – dar vienos „Mokslo sriubos“ į festivalį atsivežamų veiklų.

„Renkuosi mokyti!“ renginio svečius kvies prisidėti prie teigiamų pokyčių mokyklose ir 2 metus padirbėti mokytojais. Programa, ieškanti lyderių, įkvėpsiančių Lietuvos vaikus, atnešiančių naujos energijos ir idėjų į mokyklas – juk šalies ateitis prasideda klasėje.

R. Šeškaičio nuotr.

Mokyklą, t.y. darbo vietą, suranda programos organizatoriai, o apie tai, kaip galima pakeisti mokyklą pačiam, festivalyje pasakos programos dalyviai. Edukacinės veiklos vaikams – dar viena nišų, kurią festivalyje užpildys programos mokytojai.

Tarsi atsvara tradiciniam mokymuisi festivalyje bus „BitDegree“. Organizacija kuria nemokamų virtualių mokymų platformą, o nuotolinio mokymosi galimybę pristatysiantys platformos kūrėjai renginyje viliasi visus užkrėsti profesinio tobulėjimo virusu, kad ir kur bebūtume, juk viskas, ko tam reikia – kompiuteris ar kitas elektroninis įrenginys bei internetas.