„Buvau susitikusi su premjeru, išsakiau jam savo viziją, pagrindines nuostatas, aptarėme galimą Vyriausybės programą, numatomus pokyčius. Jei premjerui tai paliko gerą įspūdį, jis mano pavardę teiks. Manau, kad pokalbis buvo geras“, – susitikimo tikslą aiškino ji, pridurdama, kad reikia dar derinti, rengti bendrą planą ir žiūrėti, kaip reikalingus pokyčius realizuoti.

„Manau, taip“, – paklausta, ar sutiktų tapti ministre, sakė ji, tačiau aiškino rankomis dėl šios pozicijos su premjeru nesukirtusi.

Vis dėlto po maždaug valandos S. Skvernelis ištarė jos pavardę įvardydamas J. Petrauskienę kaip kandidatę į švietimo ir mokslo ministrės postą.

Požiūris į universitetų išsaugojimą, panašu, skirtingas

MOSTA atstovai ne kartą pasisakė apie dramatišką aukštojo mokslo situaciją Lietuvoje, išreiškė rekomendacijas, kad Lietuvai užtektų 3-5 universitetų. Savo ruožtu būsimos Vyriausybės programos projekte tokios nuostatos nėra.

„Tinklas veikia neefektyviai, tai kelia iššūkius aukštojo mokslo kokybei ir, manau, tai vienas uždavinių, kuris turėtų būti sprendžiamas“, – lakoniškai į šią skirtį sureagavo J. Petrauskienė.

Paprašyta įvardyti kitas problemas, kurias aukštojo mokslo srityje reikėtų spręsti pirmiausiai, kandidatė į švietimo ir mokslo ministres aiškino, kad apie tai kalbėti dar kiek per anksti.

„Manau, kad dar bus sudėliota, patikslinta Vyriausybės programa, parengtas planas, kaip tuos visus numatomus pokyčius būtų geriausia realizuoti“, – sakė ji.

Sritis, kur gali stigti kompetencijos

Paklausta, ar jaučia pasitikėjimą iš švietimo bendruomenės, J. Petrauskienė pripažino nemažai metų dirbanti šioje srityje, tačiau pridūrė, kad tai – didelė bendruomenė, kuriai priklauso įvairūs žmonės, turintys skirtingas nuomones.

„Manau, tai didelis iššūkis. Reikėtų svarstyti, dėlioti bendrus darbus, žiūrėti“, – ministro darbą įvertino ji.

Tiesa, J. Petrauskienė pripažino turinti daugiau patirties aukštojo mokslo srityje, yra plačiau susipažinusi su gimnazijų veikla, tačiau ir darbo su mokyklomis tikina nesibaiminanti.

„Bet kokiu atveju, bus formuojama komanda. Manau, principai visur yra panašūs“, – tikino pašnekovė.

J. Petrauskienė baigė anglų kalbos pedagogikos ir verslo administravimo studijas.