Jeigu etatinio darbo užmokesčio įvedimą nukeltume dar kažkuriam laikotarpiui, kaip kad siūloma, per tą laiką vėl atsiras įvairiausių nuomonių, sumaišties, galbūt kas nors dar pasikeis, nes visada galima padaryti geriau ir dar geriau. Tačiau taip niekada ir neprieisime prie etatinio mokytojų darbo apmokėjimo modelio. Juk kai kurias detales galima išsiaiškinti ar patobulinti net tada, kai ši sistema pradės veikti.

Apmokėjimas žmonėms bus teisingesnis

Vadovauju nemažai mokyklai, kurioje mokytojų krūviai gana dideli. Netgi mokinio krepšelio metodika, kuri laikoma ydinga, mums buvo pakankamai gera. Labai nemažai papildomų darbų apmokėdavau direktoriaus įsakymu. Tik intervalas buvo mažas – nuo 0,5 val. iki 3,5 val. Tai tikrai neatspindi viso to, ką mokytojai dirba mokykloje. Etatinio mokytojų darbo apmokėjimo modelio pristatymuose – iš viso buvau keturiuose ir vis ką nors naudingo sužinodavau – buvo pabrėžta, kad dėl darbų turi būti susitarta mokyklose, atsisakyta neesminių darbų ir pan. Tai leidžia manyti, kad apmokėjimas žmonėms bus teisingesnis. Ir dėl ko visi sutinka jau dabar – bus teisingesnis požiūris į jauną mokytoją.

Mūsų mokykloje mokytojų amžiaus vidurkis yra 53 metai. Tokių mokytojų yra daugiau nei 50 proc. Vadinasi, netolimoje ateityje, kai šie rodikliai didės, jaunų mokytojų poreikis bus ypač didelis. Šiemet nuo rugsėjo kviesime 2 naujus mokytojus, žinoma, gali ateiti ir vyresni, bet vis dėlto norisi palaipsniui atjauninti kolektyvą. Per dešimtmetį pas mus atėjo tik vienas jaunas mokytojas.

„Šaltinio“ progimnazijoje esame susitarę, kad išėjus mokytojui, jo krūvį išsidaliname. Todėl mokytojai patenkinti, turi didelius krūvius. Atlyginimas jiems nesikeis, bet darbai pasiskirstys kitaip. Manau, kad mokytojo darbo našta bus lengvesnė.

Mokytojai yra ramūs

Mūsų kolektyve tikrai ramu. Vieni kitais tikime ir pasitikime. Vykdydami reformas, siekdami pokyčio, esame įpratę tartis. Tarsimės ir įgyvendindami naują mokytojų darbo apmokėjimo sistemą. Žmogiškuosius išteklius progimnazijoje optimizavome jau seniai ir nuosekliai, atsižvelgdami į mokinių skaičiaus pokyčius. Todėl didelė dalis mokytojų ir dabar turi 36 (ar net daugiau valandų). Žinoma, yra ir su mažesniais krūviais. Kolektyvas jau žino, kad nuo rugsėjo prasidės etapas, kurio tikslas ne padidinti darbo užmokestį, bet subalansuoti krūvius. Kyla klausimas dėl turimų mokytojų kvalifikacijų ir naujų pareigybių aprašų atitikimo.

Kaip ir visur turi būti pereinamieji metai. Ir bus! Tik po metinio pokalbio galėsime kalbėtis, atitinka ar ne mokytojas turimą kvalifikacinę kategoriją, ką daryti, jei nevykdo veiklų, numatytų pareigybių aprašymuose.

Ir vis tik į startą nuo 2018 m. rugsėjo 1 d. žiūriu optimistiškai. Svarbu, kad dokumentai kuo greičiau mus pasiektų, o kalbėtis ir susikalbėti su mokytojais yra kiekvieno vadovo pareiga. Žinoma, ir atsakomybė!