Per televizijas transliuojamame ir svetainėje youtube.com pasiekiamame vaizdo klipe Darbo partijai priklausanti A. Pitrėnienė pasakoja jauno žmogaus, norėjusio tapti kulinaru-konditeriu, istoriją. Šeimoje įvyko tragedija – mama buvo pasimetusi, bandė daryti spaudimą. Galiausiai atskleidžiama, kad ta mama, anuomet neparėmusi sūnaus pasirinkimo – pati ministrė.

„Siek svajonės – rinkis profesinį mokymą“, – skelbiama vaizdo klipe. Jis neprasprūdo pro liberalų akis.

„ES lėšų „įsisavinimas“: švietimo ir mokslo ministrė pasakoja sūnaus kulinaro istoriją. Viskas lyg ir būtų gerai, bet kyla minčių, kad švaistyti Europos Sąjungos pinigus asmeninei politinei reklamai nėra leidžiama. Ypač kai reklama jau sukasi per TV“, – feisbuke pareiškė liberalų lyderis Egidijus Masiulis.

E. Masiulis žada klipą būtinai nusiųsti Europos Komisijos vadovui Jean-Claude Junckeriui – tegul šis įvertina „kūrybiškumą“. Taip pat ketinama kreiptis įvertinimo į Vyriausiąją tarnybinės etikos komisiją.

Ne žygdarbis, bet kilnu

Idėjos sumanytojas – Kvalifikacijų ir profesinio mokymo plėtros centras. Minėta įstaiga savo svetainėje internete informuoja apie rugpjūtį Lietuvos nacionalinėse ir regioninėse televizijose pradėtus transliuoti vaizdo klipus, skirtus profesiniam mokymui populiarinti. Iš viso sukurti aštuoni klipai. Juose pristatomos tokios profesijos kaip fotografas, medžio drožėjas, ugniagesys-gelbėtojas, kirpėjas, laivų mechanikas, siuvėjas, virėjas.

Vaizdo klipai už europinius pinigus sukurti įgyvendinant projektą „Profesinio mokymo kokybės išorinis vertinimas“.

Trumpuose filmukuose savo pasirinktas specialybes ir patirtis pristato profesinio mokymo įstaigų absolventai. Viename jų asmeninę istoriją apie profesinį mokymą papasakojo A. Pitrėnienė.

Centro direktorius Tadas Tamošiūnas pasakoja, kad motyvą per autentiškas patirtis – žmones, kurie patys mokėsi profesinėse mokyklose ir žymius žmones – reklamuoti profesinį mokymą pasiūlė konkursą laimėjusi įstaiga.

„Žymių žmonių motyvas reklamuojant vieną ar kitą socialinį reiškinį labai populiarus Europoje, suprantu, kad susirūpinimą kelia politinės reklamos motyvas. Mes labai preciziškai žiūrėjome į šitą reikalą, mus tikrina ir Europos socialinis fondas, ir Viešųjų pirkimų tarnyba, galų gale, yra mūsų organizacijos etika – jokios politinės reklamos čia su žiburiu negalima įžvelgti“, – DELFI aiškino T. Tamošiūnas.

Jo teigimu, vaizdo klipe nekalbama apie Darbo partijos darbus ir panašiai – ministrė tik kalba apie savo autentišką patirtį. „Turint omenyje, kaip profesinis mokymas stereotipizuotas, dažnai iki šiol vengta pasigirti arba kalbėti apie profesinį mokymą, nemanau, kad čia žygdarbis, bet iš tiesų kilnu taip prisipažinti“, – ministrės sutikimą filmuotis gyrė pašnekovas.

Panaši socialinė reklama įvairiais būdais vykdoma jau keletą metų. Galbūt dėl to, sako T. Tamošiūnas, šalyje mažėjant mokinių skaičiui, profesiniame sektoriuje mokinių daugėja. Analogiškoje socialinėje reklamoje yra filmavęsis eksministras Dainius Pavalkis – jis populiarino PIAAC tyrimą.

Klipai transliuojami rugpjūčio 26 – rugsėjo 24 dienomis nacionalinėje (LNK ir BTV) ir regioninėje (Pūkas TV, S plius TV, Marijampolės TV) televizijoje.