Atskubėję ugniagesiai užgesino automobilį ir patraukė jį nuo kelio, tačiau ugnis išdegino variklio skyrių, smarkiai nuniokojo ir saloną. Vėliau specialistai tirdami įvykio priežastis nustatė, kad gaisrą sukėlė sugedusi mašinos dujų įrangos sistema, praneša Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamentas.

Šiemet dėl šios priežasties jau kilo 19 gaisrų. Nors palyginti su praėjusiųjų metų tuo pačiu laikotarpiu, šių gaisrų skaičius sumažėjo, jie tebekelia didelį pavojų šalies automobilininkams.

Lietuvoje dar yra automobilių, naudojančių nesertifikuotą Rytų kaimynų pagamintą ar iš Vakarų Europos laužynų atgabentą padėvėtą dujinę įrangą, kuri buvo parduodama pigiai, montuojama garažuose ir kurios kokybės niekas negarantavo. Jose esantys defektai ar susidėvėjusios detalės gali sukelti įvairių incidentų. Ypač dažnas yra dujų nutekėjimas.

Jei dujų sistema nesandari, dujos gali patekti į automobilio vidų. Jei tuo metu mašinos salone būtų žmonės, jie irgi gali nukentėti.

Didžiausias pavojus nutekėjus dujoms kyla užvedant automobilio variklį arba kai vairuotojas jungia elektrinius prietaisus – radiją, ventiliatorių, kondicionierių, šildymo krosnelę ir kt. Jų jungimo ar išjungimo metu atsiradusi kibirkštis gali uždegti susikaupusį dujų ir oro mišinį bei sukelti gaisrą arba sprogimą.

Todėl vienas pagrindinių saugos reikalavimų, kad visose Lietuvos degalinėse operatoriui prieš pradedant pilti dujas į automobilį, vairuotojas privalo išlaipinti iš jo keleivius ir pats išlipti lauk, užgesinti variklį, atidaryti transporto priemonės bagažinės ir variklio gaubtus. Šių reikalavimų privaloma laikytis dėl pačių vairuotojų, keleivių, degalinių klientų ir darbuotojų saugumo, nes pro atidarytus gaubtus galima greičiau pastebėti nutekančias dujas ir laiku užkirsti kelią nelaimėms. Be to, nutekėjusios dujos lengviau išsisklaido ir todėl nelaimių tikimybė irgi sumažėja.

Netvarkinga, neprižiūrima kuro tiekimo sistema visada kelia didelį pavojų, nežiūrint kokį kurą – benziną, dyzeliną ar dujas naudoja automobilis. Šiemet dėl netvarkingos ir sugedusios kuro sistemos mašinos užsiliepsnojo 93 kartus. Todėl šis automobilio įrenginys turi būti nuolat prižiūrimas. Ypač tai aktualu senesniems automobiliams, nes variklio skyriuje kaupiasi dulkės, tepalų likučiai. Visa tai sudaro labai degų sluoksnį ir, jeigu ant jo dar užtiška kuras, užtenka nedidelės kibirkštėlės, kad automobilį apimtų liepsnos. Beje, gaisrai dažniausiai ir kyla, būtent, variklio skyriuje, tad šį skyrių reikia nuolat prižiūrėti ir valyti.

Taip pat mašinos gaisro priežastimi gali tapti ir netvarkinga bei susidėvėjusi elektros įranga. Šiemet dėl šios priežasties kilo 343 lengvųjų automobilių gaisrai.

O dar 119 kartų mašinos buvo padegtos tyčia. Iš viso šiais metais įregistruoti 717 lengvųjų automobilių gaisrų, kuriuose vienas žmogus žuvo ir 13 buvo traumuota. Ugnis juose sunaikino 171 automobilį, o 587 – sugadino.