Tiriantys avarijos aplinkybes ekspertai trečiadienį įvykusiame komisijos posėdyje pažymėjo, jog pavyko nustatyti, kad prieš pat katastrofą sugedus pagrindinio rotoriaus hidrogreitintuvui smarkiai pasikeitė menčių sukimosi kampas, ir sraigtasparnis prarado stabilumą. Tai galėjo būti pagrindinė sraigtasparnio nukritimo priežastis.

Komisijos sraigtasparnio nukritimo priežastims ištirti vadovo pavaduotojas Tonu Aderis trečiadienį sakė agentūrai BNS, jog dabar turimais duomenimis, vienam hidrogreitintuvui persitempus, sraigtasparnis staiga pateko į neordinarinę padėtį

"Paprasčiau sakant, sraigtasparnis valdomas hidrogreitintuvais keičiant menčių kampą, ir vienu metu mentės sukimosi kampas staiga pasikeitė. Tai galima palyginti su tuo, tarsi automobiliui važiuojant visu greičiu vairuotojas tik pajudina vairą, kuris staiga dėl kažkokių priežasčių visas išvirsta iš savo vietos", - paaiškino T.Aderis.

Pasak jo, dėl gedimo sraigtasparnis staiga ėmė kilti aukštyn, o lakūnas mėgino jį suvaldyti.

"Sraigtasparniui tokia situacija itin sudėtinga, ir, turimais duomenimis, galima teigti, kad lakūnai padarė viską, kas nuo jų priklauso, kad jį stabilizuotų, bet tai nepavyko", - sakė T.Aderis.

A.Aderis pažymėjo, jog komisija paskelbs ataskaitą iš karto, kai bus išaiškinta avarijos priežastis. Katastrofos priežasčių tyrimas turi būti užbaigtas iki kitų metų rugpjūčio 10 dienos.

Atlikdamas reguliarų keleivinį skrydį maršrutu Talinas-Helsinkis bendrovės "Copterlin" sraigtasparnis "Sikorsky S-76C+" sugedo ir nukrito į Talino įlanką rugpjūčio 10 dieną, praėjus vos kelioms minutėms nuo pakilimo. Žuvo visi 12 juo skridusių keleivių ir du įgulos nariai.