aA
2010 metais Lietuvoje užregistruoti 3 625 eismo įvykiai, kuriuose nukentėjo žmonės. Žuvo 300 žmonių (47 iš jų dėl sužeidimų mirė ne eismo įvykio vietoje), 4328 sužeisti. Žuvo 290 vyrų ir 10 moterų. Dėl neblaivių vairuotojų kaltės įvyko 243 eismo įvykiai. Tai mažiausias žuvusių žmonių skaičius Lietuvoje nuo 1961 metų (žuvo 353 žmonės), praneša Policijos departamentas.
Per dešimtmetį žuvusiųjų keliuose sumažėjo beveik 60 procentų
© ŠTV

Vienam milijonui gyventojų tenka 92 eismo įvykiuose žuvę žmonės (2009 metais - 111; 2008 metais - 149; 2007 metais - 221; 2000 metais - 184; 1991 metais - 316).

Europos Bendrijos komunikate „Dvigubas aukų skaičiaus sumažinimas Europos Sąjungos kelių eismo įvykiuose - bendra pareiga" (2003 m. birželio 2 d., COM (2003) 311, galutinis) buvo suformuluota veiklos strategija, padėsianti įgyvendinti Europos Sąjungos užsibrėžtą tikslą - iki 2010 metų per pusę sumažinti žuvusiųjų skaičių eismo įvykiuose.

2001 metai - Lietuvoje žuvo 706 žmonės;
2004 metai - žuvo 752 žmonės;
2007 metai - žuvo 740 žmonių;
2008 metai - žuvo 499 žmonės (29,3 proc. mažiau negu 2001 metais);
2009 metai - žuvo 370 žmonių (47,6 proc. mažiau negu 2001 metais);
2010 metai - žuvo 300 žmonių (57,5 proc. mažiau negu 2001 metais).

2010 metais, palyginti su 2009-aisiais, eismo įvykių skaičius sumažėjo 4,7 proc. (arba užregistruota 180 įvykių mažiau), žuvo žmonių 18,9 proc. mažiau (arba 70 mažiau), sužeista 2,2 proc. mažiau (arba 98 mažiau). Įvykių dėl neblaivių vairuotojų kaltės - 69 įvykiais arba 22,1 proc. mažiau.

2009 metų eismo įvykių statistika: 3 805 eismo įvykiai, žuvo 370 žmonių, 4 426 sužeisti. Dėl neblaivių vairuotojų kaltės - 312 eismo įvykių.
2010 metais daugiausia eismo įvykių užregistruota rugsėjo - 375, liepos - 358, spalio - 355 ir lapkričio - 354 mėnesiais.

Daugiausia žmonių žuvo liepą - 38, rugsėjį - 37, lapkritį - 30. Mažiausiai žmonių žuvo vasarį - 11.

Dėl neblaivių vairuotojų kaltės daugiausia eismo įvykių užregistruota rugsėjo mėn. - 33 (žuvo 3 žmonės), gegužės mėn. - 31 (žuvo 6), birželio mėn. - 29 (žuvo 1).

Daugiausia įvyko transporto priemonių susidūrimų - 1 571 (2,8 proc., arba 45 atvejais, mažiau negu 2009-aisiais) ir užvažiavimų ant pėsčiųjų - 1 272 (4,9 proc., arba 66 įvykiais, mažiau).

Eismo įvykiuose žuvo 106 pėstieji (12,4 proc., arba 15 mažiau, nei 2009 metais), tai sudaro 35,3 proc. visų eismo įvykiuose žuvusių žmonių. Daugiau nei pusė pėsčiųjų - 61,3 proc. žuvo tamsiuoju paros metu. Daugiausia pėsčiųjų žuvo lapkričio mėnesį - 17 (14 iš jų - tamsiuoju paros metu).

Taip pat žuvo:
- 95 vairuotojai (21,5 proc. arba 26 mažiau negu 2009 metais), tai sudaro 31,7 proc. visų žuvusiųjų;
- 67 keleiviai (23 proc. arba 20 mažiau), tai sudaro 22,3 proc. visų žuvusių;
- 24 dviračių vairuotojai (20 proc. arba 6 mažiau), tai sudaro 8 proc. visų žuvusių žmonių.

Tarp sužeistųjų eismo įvykiuose: keleivių - 1 334 (2,3 proc. mažiau nei 2009 metais), vairuotojų - 1 269 (3,6 proc. mažiau), pėsčiųjų - 1 246 (6 proc. arba 80 mažiau).

Dėl transporto priemonių vairuotojų kaltės užregistruota 2 352 eismo įvykiai (tai sudaro 64,9 proc. visų eismo įvykių), arba 16,7 proc. mažiau nei 2009 metais. Šiuose įvykiuose žuvo 172 žmonės (82, arba 32,3 proc., mažiau) ir sužeista 3 100 (412, arba 11,7 proc., mažiau).

Dėl neblaivių vairuotojų kaltės užregistruoti 243 eismo įvykiai, t. y. 22,1 proc., arba 69 įvykiais, mažiau nei 2009 metais. Tai sudaro 6,7 proc. visų 2010 metais užregistruotų eismo įvykių, kuriuose nukentėjo žmonės. Šiuose įvykiuose žuvo 27 žmonės (30,8 proc. mažiau), 329 sužeisti (22,8 proc. mažiau).

Palyginti su 2009 metais, 13,7 proc. sumažėjo eismo įvykių, kurių kaltininkai asmenys, neturintys teisės vairuoti transporto priemones (2010 metais užregistruoti 202 įvykiai, 2009 metais - 234). Šiuose įvykiuose žuvo 25 žmonės (43,2 proc. mažiau) ir sužeisti 298 (5,4 proc. mažiau).

Dėl neturinčių teisės vairuoti ir neblaivių asmenų kaltės - 81 įvykis (7 įvykiais mažiau). Juose žuvo 7 žmonės (7 mažiau), 119 sužeista (13 mažiau).

2010 metais, palyginti su 2009-aisiais, užregistruota 9 proc. mažiau eismo įvykių, kuriuose nukentėjo nepilnamečiai - 780 (2009 metais - 857). Eismo įvykių skaičius dėl nepilnamečių neatsargumo sumažėjo 23,4 proc. Iš viso eismo įvykiuose žuvo 17 nepilnamečių, t. y. 52,8 proc. mažiau (2009 m. - 36; 2008 m. - 33; 2007 m. - 70), 4 vaikai (7 mažiau) žuvo dėl savo neatsargaus elgesio kelyje - tarp jų 3 pėstieji.

Daugiausia eismo įvykių užregistruota Kauno apskrityje - 891 (13,8 proc., arba 142 įvykiais, mažiau nei 2009 metais), Vilniaus - 752 (2,6 proc., arba 19 įvykių, daugiau), Klaipėdos - 443 (7,3 proc., arba 35 įvykiais, mažiau), Panevėžio - 369 (19,4 proc., arba 60 įvykių, daugiau), Šiaulių - 359 (10,5 proc., arba 42 įvykiais, mažiau).

Mažiausiai eismo įvykių (108) įvyko Tauragės apskrityje (12,2 proc. mažiau).

Daugiausia žmonių eismo įvykiuose žuvo Vilniaus - 72 (3 daugiau), Kauno - 43 (34, arba 44,2 proc., mažiau), Panevėžio - 38 (1 daugiau), Marijampolės - 34 (9, arba 36 proc., daugiau), Šiaulių - 29 (4 mažiau) ir Klaipėdos - 26 (22, arba 45,8 proc., mažiau) apskrityse.

Vilniuje žuvo 22 žmonės (2009 metais - 30), Marijampolės savivaldybėje - 13 (2009 metais - 4), Vilkaviškio r. savivaldybėje - 13 (toks pat skaičius), Vilniaus r. savivaldybėje - 12 (toks pat skaičius), Pasvalio r. savivaldybėje - 12 (2009 metais - 6), Šalčininkų r. ir Ukmergės r. savivaldybėse - po 11 (2009 metais atitinkamai - 2 ir 9).
Mažiausiai žmonių (12) žuvo Alytaus apskrityje (2009 metais šioje apskrityje žuvo 27 žmonės).

2010 metais nė vienas žmogus eismo įvykiuose nežuvo Neringos ir Visagino savivaldybėse.

Dėl neblaivių vairuotojų kaltės daugiausia eismo įvykių užregistruota Vilniaus - 50 (16,7 proc. mažiau), Kauno - 33 (40 proc. mažiau), Marijampolės - 28 (toks pat skaičius), Šiaulių - 26 (27,8 proc. mažiau) ir Panevėžio - 25 (25 proc. mažiau) apskrityse.

Viename eismo įvykyje daugiausia žmonių žuvo - 4, dar 4 buvo sužeisti (2010 m. sausio 10 d. 17.30 val. Marijampolės sav., kelyje A5 Kaunas-Marijampolė-Suvalkai).

Viename eismo įvykyje daugiausia žmonių sužeista - 14 ir 1 žuvo (2010 m. gruodžio 4 d. 8.10 val. Ukmergės r., Dukstynos k., automagistralės A-2 Vilnius-Panevėžys viaduko nuvažiavime link sankryžos su keliu A6 Kaunas-Ukmergė-Zarasai).

Kelių eismo taisyklių (KET) pažeidimai:

Pirminiais duomenimis (š. m. sausio 10 d.), 2010 metais policijos pareigūnai išaiškino 407017 KET pažeidimų, iš jų 9591 pažeidimą padarė užsieniečiai.

Išaiškinta:
13690 neblaivių vairuotojų (2009 metais - 14883; 2008 metais - 24452; 2007 metais - 31812);
79 342 greičio viršijimo atvejai (2009 metais - 91285; 2008 metais - 95601; 2007 metais - 94017);
26868 pėsčiųjų, dviratininkų pažeidimai, tarp jų išaiškinta 5862 neblaivus dviratininkas (2009 metais - 23428; 2008 metais - 21692).
37121 saugos diržų nenaudojimo atvejis, tarp jų 33835 vairuotojų ir 3286 keleivių padaryti pažeidimai (2009 metais - 46421 saugos diržų nenaudojimo atvejis, tarp jų 43792 vairuotojų padaryti pažeidimai; 2008 metais - 52632 saugos diržų nenaudojimo atvejai).

Už KET pažeidimus policija asmenims paskyrė 47133020 Lt baudų (2009 metais - 42769676 Lt; 2008 metais - 49658123 Lt baudų).

Lietuvos Respublikos teismai išnagrinėjo 28314 administracinių teisės pažeidimų bylas dėl padarytų KET pažeidimų (2009 m. - 31011; 2008 m. - 41880): 27261 atvejais vairuotojams paskirtos baudos, 12186 vairuotojui paskirta nuobauda - teisės vairuoti transporto priemones atėmimas, 2590 asmenims buvo taikytas administracinis areštas (2009 m. - 1703; 2008 m. - 2099).

Teismų sprendimu konfiskuota 670 transporto priemonių (2009 metais - 841; 2008 metais - 692).

Prevencinės priemonės:

2010 metais policijos pareigūnai organizavo 24 respublikines prevencines priemones, skirtas eismo dalyvių kontrolei keliuose (2009 metais - 19, 2008 metais - 21, 2007 metais - 17). Tarp šių priemonių - 9, inicijuotos Europos kelių policijos tinklo (TISPOL).

Daugiausia organizuota transporto priemonių vairuotojų blaivumo patikrinimų - 15.

2011 m. policijos veiklos prioritetai eismo saugumo srityje:

1. Pėsčiųjų (vadeliotojų) daromų KET pažeidimų prevencija ir jų išaiškinimas, atsižvelgiant į metų ir paros laiką (atšvaitų, kitų šviesą atspindinčių elementų naudojimo, kitų šių eismo dalyvių pareigų kontrolė).

2. Transporto priemonių vairuotojų blaivumo (apsvaigimo nuo narkotikų, kitų psichiką veikiančių medžiagų) kontrolė.

3. Transporto priemonių vairuotojų pavojingo ir chuliganiško vairavimo, keliančio pavojų eismo saugumui arba savo ar kitų žmonių saugumui, išaiškinimas.

4. Neakivaizdus KET pažeidimų fiksavimas, naudojant specialiąsias technines priemones.

5. Dviračių, mopedų, motociklų vairuotojų kontrolė (amžius, teisės vairuoti ir eksploatuoti transporto priemones turėjimas, važiavimo greitis, manevravimo taisyklių laikymasis, saugos šalmai, kitos saugos priemonės).

6. Tęstinis antikorupcinių priemonių įgyvendinimas.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Top naujienos

D+ Lauryna Vireliūnaitė

Konservatorių ir Nausėdos karas dėl svarbaus posto: situacija dar labiau komplikuojasi (6)

Įtampas tarp valdančiųjų ir prezidento Gitano Nausėdos kurstantis nuolatinio Lietuvos atstovybės...

Padidėjusios sąskaitos tuština ne tik lietuvių kišenes: ko dėl energetinės krizės ėmėsi kitos šalys įvestų priemonių gali nepakakti (2)

Europą kausto viena giliausių energetikos krizių per visą istoriją, verčianti politikus...

Aplankė Latvijos pasienį su Baltarusija: tai yra šalis, kuriai dabar yra sunkiausia

Tuo metu, kai Lietuvos ir Baltarusijos pasienyje galima sakyti šiuo metu yra tam tikras štilis...

Lietuvos bankas apskaičiavo, kiek gali prarasti Lietuva dėl pašlijusių santykių su Kinija (132)

Prezidentūroje trečiadienį aptariant šalies ekonominį atsparumą Kinijos veiksmams, savo...

Rusija amerikiečiams turi naują pasiūlymą dėl Ukrainos papildyta (183)

Rusija pasirengusi svarstyti alternatyvą NATO atsisakymui priimti į bloką Ukrainą – tai...

Policijos automobilyje mirus vyrui aiškėja tragedijos priežastis: sirgo koronavirusu (188)

Sausio 9-ąją į pareigūnų rankas patekęs vyras mirė – jo gyvybė užgeso vedant žmogų į...

Koronaviruso skaičiai gali būti gerokai didesni nei skelbiama: testavimo punktai nebespėja visų registruoti (25)

Pastarąją parą Lietuvoje registruotas rekordiškai aukštas užsikrėtusiųjų COVID-19 liga...

Iš žiemos miego ėmė busti varlės: specialistas sako, kad jau gali būti ir angių

Sunku patikėti, tačiau žiemos sąstingyje buvę gyvūnai ėmė busti sausio viduryje. Šiaulių...

Prieš audringą rytojų tarnybos jau ruošia pajėgas: sunkiausios bus ateinančios dvi paros (28)

„Po audringo pirmadienio ramių dienų periodas labai greitai ir vėl baigsis“, – įspėja...

Moldova nebeišgali susimokėti Rusijai už dujas (25)

Moldovai gresia energijos krizė : Rusijos koncernas „Gazprom“ nesutinka atidėti dujų...