aA
Į Lietuvą lėktuvu sekmadienio pavakare grįžo antroji dalis užsidegusio kompanijos „DFDS Lisco“ kelto „Lisco Gloria“ keleivių. Sekmadienį ryte reisu Hamburgas-Palanga-Vilnius parskrido 70 keltu keliavusių žmonių, vakarop į Lietuvą parvyko dar 11 asmenų. Kiti keleiviai keliauja keltu, vienas vairuotojas liks gydytis Kylio ligoninėje.
Gaisras kelte „Lisco Gloria“
© Scanpix

Kaip DELFI informavo bendrovės „DFDS Lisco“ Komunikacijos ir reklamos skyriaus vadovas Vaidas Klumbys, antrąją keleivių grupę, kurią sudaro 11 asmenų, pargabenęs lėktuvas nutūpė Palangos oro uoste.

Sekmadienį ryte reisu Hamburgas-Palana-Vilnius skridęs orlaivis pargabeno 70 žmonių, iš jų 60 išlipo Palangoje, likę 10 tęsė kelionę iki Vilniaus. Kiti lietuviai atgal plaukia keltu „Lisco Maxima“, o vienas žmogus liks gydytis Kylio ligoninėje.

„Iš lietuvių liko tik vienas žmogus, kuris yra ligoninėje, jis vairuotojas. Tačiau jo buvimas ligoninėje nėra tiesigiai susijęs su avarija, jis turėjo kažkokią lėtinę kažkokią ligą, kuri paūmėjo", - DELFI pasakojo V. Klumbys.

Kaip praneša Lietuvos radijas, į Lietuvą sugrįžę kalbinti kelto keleviai teigia, kad gelbėjimo operacija vyko pakankamai sklandžiai, didelės panikos esą nebuvo. Į gelbėjimo valtis pirmiausia, pasak jų, stengtasi sodinti vaikus ir moteris.

Miegoti besiruošę keleiviai sako iš kajučių išbėgę kaip stovi - liepsnose sudegė jų automobiliai, asmeniniai daiktai, dokumentai, tačiau kai kurie prisiminimui parsivežė gelbėjimo liemenes, kurias vilkėjo tą naktį.

Bendrovė keleiviams žada kompensuoti patirtus nuostolius.

Lietuvos užsienio reikalų ministerijos (URM) duomenimis, į keltą, išplaukusį į Lietuvą šeštadienį vakare, užsiregistravo 112 žmonių.

URM Informacijos ir viešųjų ryšių departamento direktorė Aušra Semaškienė Lietuvos radijui teigė, kad dokumentus praradusių žmonių tapatybę vokiečių policija nustatė bendradarbiaudama su Lietuvos pareigūnais ir lygindami oficialius bei pačių nukentėjusiųjų pateiktus duokmenis.

„Mano žiniomis, laikinus dokumentus išdavė Vokietijos pareigūnai, su kuriais konsultavosi mūsų konsulas. Šiuo konkrečiu atveju Vokietijos policija kreipėsi į Lietuvos policiją ir lygindami duomenis, pateiktus asmens, ir duomenis, esančius gyventojų registre, buvo nustatoma tapatybė", - pasakojo ministerijos attsovė.

Nesunkiai nukentėjo 6 lietuviai

Primenama, kad šeštadienį netrukus po vidurnakčio iš Kylio į Klaipėdą plaukusiame kompanijos „DFDS Lisco“ kelte „Lisco Gloria“ kilus gaisrui nesunkiai nukentėjo 28 keleiviai, tarp jų 6 lietuviai. Dauguma jų apsinuodijo smalkėmis.

249 kelto keleiviai bei įgulos nariai buvo evakuoti į netoliesę buvusį Vokietijos keltą „Deutschland“ ir parplukdyti atgal į Kylio uostą.

Vokietijos policijai apklausus ir suregistravus iš degančio kelto išgelbėtus žmones, šeštadienio vakare paaiškėjo, kad sėkmingai evakuota ne 236 žmonės, kaip manyta iš pradžių, o 249 - tai yra, 13 daugiau nei buvo plaukusiųjų sąraše.

Bendrovę „DFDS Lisco", kuriai priklausė keltas, valdančios Danijos bendrovės „DFDS" komunikacijos vadovas Gertas Jakobsenas BNS šeštadienio vakarą aiškino, kad kompanija mano, jog Vokietijos policijos pateikiami išgelbėtųjų skaičiai yra teisingi.

Bendrovė anksčiau buvo pranešusi, kad pagal keleivių sąrašą kelte turėjo būti 204 keleiviai ir 32 įgulos nariai.

Kelte iš viso buvo 178 lietuviai, 6 iš jų nesunkiai sužeisti. Juo taip pat plaukė Latvijos, Danijos, Lenkijos, Rusijos ir Argentinos piliečiai.

Trys sužeistieji į krantą buvo išgabenti Vokietijos ir Danijos gelbėtojų sraigtasparniais. Nukentėjusiems Kylyje buvo suteikta medicininė pagalba.

Į Kylį atvyko Lietuvos ambasados Vokietijoje konsulinis pareigūnas. Jis visų pirma aiškinosi, kaip padėti asmens dokumentus per nelaimę praradusiems lietuviams grįžti namo.

Tarp kelto keleivių buvo 25 moksleivių grupė ir du jų mokytojai iš Šilutės.

Gaisras kilo dėl techninio gedimo

Gaisras kelte „Lisco Gloria“ šeštadienį po vidurnakčio kilo dėl techninio vieno iš plukdytų krovininių automobilių gedimo, pareiške Vokietijo Šlezvigo Holšteino žemės vidaus reikalų ministerijos atstovas Joachimas Guttas.

Gelbėtojams pavyko sustabdyti be įgulos likusį keltą. Spėjama, kad gesinimo darbai tęsis dar vieną arba dvi dienas. Ugniagesiai stengiasi atvėsinti degantį keltą, kad jis neskiltų į dalis. Gelbėtojų teigimu, laivo triume temperatūra siekia 800 laipsnių Celsijaus.

Keltui „Lisco Gloria" paskelbus nelaimės signalą, prie jo atskubėjo netoliese buvę laivai.

„Nėra jokių užuominų, jog tai galėjo būti teroro aktas, - sakė Vokietijos jūrų gelbėjimo tarnybos centrinės vadavietės atstovas. - Žinoma, policija tai tirs, bet atrodo, jog tai nelaimingas atsitikimas".

„Žmonėms pasisekė, kad visa tai įvyko svarbiame laivybos kelyje, todėl kiti laivai greitai priplaukė ir gelbėjo žmones", - sakė agentūrai „Associated Press" Vokietijos jūrų gelbėjimo tarnybos centrinės vadavietės Kukshafene atstovė Ulrike Windhoevel.

Pasak jos, sraigtasparniu į degantį keltą nuleido keturių asmenų grupė, ši sugebėjo išmesti kelto inkarus, kad jis nedreifuotų.

Danija pasiuntė specialų laivą kovai su naftos tarša. Kelte gali būti apie 170 tonų degalų. Kol kas apie išsiliejusius teršalus duomenų nėra.

Keleiviai buvo evakuoti gelbėjimosi valtimis, iš kurių buvo perkelti į keltą „Deutschland”. Gelbėjimo operacijoje dalyvavo dešimt laivų.

Naujienų agentūra „Reuters“ praneša, kad prie degančio kelto greitai atskubėjo vokiečių keltas "Deutschland" ir policijos laivas, kurie puolė gelbėti keleivius, plaukiančius vandenyje arba įsikibusius į gelbėjimo plaustus.

Keleivių evakavimo operacija vykdė Vokietijos Brėmeno Jūrų gelbėjimo koordinacinis centras, ją koordinuoti padėjo Lietuvos karinių jūrų pajėgų Jūrų gelbėjimo koordinacinis centras, palaikęs ryšį su Brėmeno centru ir Lietuvos institucijomis.

Keltas pagal tvarkaraštį išplaukė iš Kylio uosto penktadienį 23 valandą. Informacija apie gaisrą buvo gauta 01.20 val. Gaisras kilo 26 jūrmylės nuo kylio uosto, kai „Lisco Gloria“ buvo į šiaurę nuo Šlezvigo - Holšteino žemės Fehmarno salos.

Cuxhaveno miesto pareigūnų duomenimis, gaisras kilo viename iš viršutinių laivo denių. Kai kurios Vokietijos žiniasklaidos priemonės skelbia apie įvykusį sprogimą.

Vienas iš kelto gesinimo darbuose dalyvavusių gelbėtojų specialiame forume paskelbė kelias gaisro nuotraukas.

Informacija keleivių artimiesiems

Vokietijos policija taip pat įsteigė karštąją liniją, kuria teikiama informacija apie nukentėjusiuosius. Jos numeris 0049 43 11606666.

Užsienio reikalų ministerijos Konsulinė informacija ministerijos darbo laiku teikiama tel. Nr. 2362400, ne darbo valandomis – tel. Nr. 2362444.

Žmonės, kurie nori sužinoti daugiau apie savo giminaičių ar artimųjų situaciją, gali skambinti bendrovės „DFDS Lisco“ telefonu 8-46-32 32 32 arba rašyti elektroniniu paštu glorialisco@gmail.com.

Tuo tarpu šeštadienio rytą į DELFI redakciją paskambinę kelių kelto keleivių artimieji piktinosi, kad keleiviais nėra tinkamai pasirūpinta ir jiems nesuteikiama informacija. Pasak vienos skambinusios skaitytojos, apie vienuoliktą valandą kai kurie žmonės buvo vis dar šlapiais drabužiais, negavę apklotų, nebuvo kur prigulti. Žmonėms buvo išdalinta po vieną sumuštinį.

Tuo metu Vokietijos policija dar bandė identifikuoti visus kelto keleivius, nes nemažai jų laivą paliko neturėdami asmens dokumentų.

Keltas plaukiojo nuo 2003 metų

„Lisco Gloria“ (DFDS Seaways nuotr.)
„Lisco Gloria“ (DFDS Seaways nuotr.)

Laivas „Lisco Gloria“ priklauso Lietuvos laivybos kompanijai ”DFDS Lisco” ir plaukioja po Lietuvos vėliava. AB ”DFDS Lisco” yra valdoma Danijos bendrovės DFDS.

Pasak bendrovės „DFDS Seaways“ tinklalapio, „Lisco Gloria“ aptarnauja keltų liniją Klaipėda — Kylis 3 kartus per savaitę iš kiekvieno uosto.

Šis laivas pastatytas 2002 metais ir iš Lietuvos plaukiojo nuo 2003 metų. Jo greitis 22 mazgų. Keleiviams įrengtos 302 vietos kajutėse bei 28 vietos sėdimų vietų salone.

Bendrovės atstovas DELFI sakė, kad keltas buvo apdraustas. Jis taip pat teigė, kad kol kas anksti pasakyti, ar keltas nenuskęs ir ar jis dar galės būti remontuojamas.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
(0 žmonių įvertino)
0
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Top naujienos

Korupcija įtariamų teisėjų bylose – kyšiai, už kuriuos parduotas teisingumas (452)

Ikiteisminį tyrimą dėl neregėto masto korupcijos teismų sistemoje atliekantys pareigūnai kol kas...

Stadiono statybas pirmiausia pajus gyventojai: kamščiai didės, o apie „Akropolį“ suksime ratus (92)

Vilniaus miesto taryba trečiadienio posėdyje patvirtino daugiafunkcio komplekso Šeškinėje...

Valinskas prabilo apie rinkimų intrigą: nenoriu būti pranašas, bet mes išgirsime labai įdomių dalykų (257)

Kaip Seimo narių skaičiaus mažinimas, padidins jų darbo kokybę ir kodėl konservatoriams...

Iškart po Putino kalbos Rusija pademonstravo naują savo ginklą iš Šoigu – netikėtas pareiškimas (195)

Rusijos kariškiai trečiadienį paskelbė vaizdo įrašą, kuriame matomas šalies naujosios...

Skirmantas Malinauskas. Kas kitas po teisėjų? (124)

Šiandien Generalinė prokuratūra ir Specialiųjų tyrimų tarnyba ( STT ) sulaikė 8 teisėjus,...

Korupcijos byloje sulaikytas ir buvęs Kurlianskio advokatas (125)

Tyrime dėl korupcijos teismuose pareigūnai sulaikė penkis teisininkų bendruomenėje žinomus...

DELFI komercijos vadovu tapo Jonas Gilys (7)

Bendrovės DELFI komercijos vadovu tapo Jonas Gilys, iki šiol ėjęs pardavimų vadovo pareigas. Ši...

Erica Jennings ir Jurgis Didžiulis metė iššūkį: nusifilmavo nuogi duše ir kreipėsi į gerbėjus (41)

Artėjant nacionalinės „ Eurovizijos “ finalui jo dalyviai žiūrovų dėmesį bando atkreipti ne...

Prieš Lietuvos rinktinę vėl stosiantis Gentile iškeikė Italijos krepšinį (2)

Alessandro Gentile ateinantį pirmadienį Klaipėdoje ves į kovą Italijos krepšinio rinktinę,...

Lietuvoje gimsta visiškai naujas jūros gėrybių verslas: nutarta auginti tikrą delikatesą (48)

Baltijos jūra daugeliui lietuvių asocijuojasi su vasaros atostogomis lietuviškame paplūdimyje....