Policijos departamentas ir Generalinė prokuratūra pranešė, kad 2010 metais Lietuvos kriminalinės policijos biuro Nusikaltimų tyrimo1-osios valdybos pareigūnai, analizuodami nusikaltėlių, vykdančių prabangių automobilių vagystes tarptautiniu mastu, veikimo metodus bei būdus ir pasitelkę į pagalbą VSAT Vilniaus rinktinės pareigūnus, nustatė, kad prabangūs automobiliai su Italijos Respublikos valstybinės registracijos numeriais iš Lietuvos išvyksta į Baltarusiją, o maždaug po mėnesio paskelbiama šių automobilių paieška.

Atliekamo tyrimo metu pareigūnams pavyko išaiškinti nusikaltėlių veikimo mechanizmą. Italijoje būdavo surandami finansinių problemų turintys asmenys ir jiems pasiūloma už ketvirtadalį tikrosios kainos nupirkti jų automobilius. Po kiek laiko jiems būdavo sugrąžinami originalūs automobilio raktai ir dokumentai, kad jie galėtų melagingai pranešti apie automobilio vagystę.

Gavę automobilį, nusikaltėlių bendrininkai, dažniausiai Italijos piliečiai, vykdavo į Lietuvą, o iš Lietuvos, per pasienio kontrolės punktą, kaip turistai, atvažiuodavo iki taip vadinamos ,,neutralios zonos“, esančios tarp Lietuvos ir Baltarusijos sienos. Neutralioje zonoje jų laukdavo bendrininkai iš Baltarusijos, kurie jau turėdavo suklastotus automobilio registracijos dokumentus (naudojo Italijoje pagrobtus tuščius registracijos blankus), suklastotas pardavimo-pirkimo sutartis ir raktus.

Automobiliai su šiais dokumentais, Baltarusijos Respublikoje atlikus muitinės procedūras, būdavo parduodami per kelis asmenis. Italijos nusikaltėliai su originaliais dokumentais ir raktais grįždavo į Lietuvą, o iš Lietuvos parskrisdavo į Italiją, grąžindavo automobilio savininkui dokumentus ir raktus.

Atsižvelgiant į nusikaltėlių veikimo mechanizmą tapo aišku, kad Lietuvos teritorijoje užkardyti šiuos nusikaltimus bus sudėtinga, nes iš Lietuvos automobilis išvykdavo su tvarkingais registracijos dokumentais, nebūdavo paskelbta jo paieška.

Nepaisant to, 2011 metais Valstybės sienos apsaugos tarnybos prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos pareigūnai, bendradarbiaudami su Lietuvos kriminalinės policijos biuro pareigūnais, sulaikė keletą tokių automobilių, Lietuvoje buvo suimti bei nuteisti du Italijos piliečiai – Emilio Anselmi ir Luigo Ricci, vykdę tokią nusikalstamą veiklą.

Visa surinkta ir išanalizuota informacija buvo pateikta Italijos pareigūnams. Bendradarbiaujant su Lietuvos Respublikos Generaline prokuratūra bei Eurojust (Europos teisinio bendradarbiavimo institucijos) atstovais, buvo organizuoti Lietuvos – Italijos ir Baltarusijos pareigūnų susitikimai, kurių metu buvo numatyta, kaip toliau kovoti su tokiais nusikaltimais.

Surinkus bei užfiksavus pakankamai duomenų apie šiuo nusikaltimus vykdančius asmenis bei jų veikimą, sausio 31 d. buvo atlikta Italijos-Lietuvos-Baltarusijos policijos pareigūnų operacija ,,BELITA-SWINDLE“. Jos metu Italijoje buvo suimta 12 Italijos ir vienas Baltarusijos pilietis, atlikta 16 kratų, konfiskuota 11 „Mercedes“, „Audi“, „BMW“, „Porsche“ markės automobilių, (trys iš jų – Lietuvoje) už 440 000 eurų.

Iš viso pareigūnai užfiksavo 53 nelegalius automobilių išvežimo atvejus, o padarytas nuostolis siekia daugiau kaip 2,6 milijonus eurų.

Manoma, kad šioms machinacijoms vadovavo Baltarusijoje gimęs, o vėliau į Italiją išvykęs ir čia net politinį prieglobstį dėl Baltarusijos prezidento Aleksandro Lukašenkos režimo tariamo persekiojimo gavęs vyras, vardu Pavelas. Jis Minske turėjo daug pažįstamų, todėl lengvai susitardavo dėl automobilių pardavimo – pirkėjai iš anksto nurodydavo, kokią transporto priemonę nori įsigyti.