„Ji atsiprašė ir gailisi“, – sakė žuvusiosios motina.

Vilniaus miesto apylinkės teismo teisėjas Arūnas Budrys antradienį atvertė baudžiamąją bylą, kurioje I. Kazlaitei pateikti kaltinimai dėl tragiškos avarijos nesaugia pripažintoje pėsčiųjų perėjoje.

Nors į teismo posėdį buvo kviečiama tik kaltinamoji, nukentėjusioji, advokatai ir prokuroras, posėdžių salė buvo beveik pilnutėlė – palaikyti kaltinamosios ir nukentėjusiųjų atvyko draugai ir giminaičiai.

„Tai – didžiulė tragedija abiem šeimoms“, – sakė viena į teismą atvykusi moteris.

I. Kazlaitė su žurnalistais nebendravo – išgirdusi klausimus jauna mergina apsiverkė. Viešumo vengė ir perėjoje mirtinai sužalotos devyniolikmetės motina, kuri kol kas yra vienintelė nukentėjusioji baudžiamojoje byloje.

Tačiau – neilgam: žuvusiosios sesuo ir tėvas taip pat teismo paprašė juos pripažinti nukentėjusiaisiais. Be to, jie pateikė civilinį ieškinį – iš kaltinamosios prašo priteisti po 20 tūkst. eurų neturtinės žalos atlyginimą.

Pasak jiems atstovaujančio advokato, draudimo kompanija, kurioje I. Kazlaitė buvo apsidraudusi savo automobilį, nukentėjusiesiems jau atlygino turtinę žalą, artimiausiu metu žadėjo sumokėti dalį ir neturtinės žalos – 5 tūkst. eurų. Tai maksimali suma, kurią draudikai yra įsipareigoję sumokėti pagal pasirašytą sutartį.

Baudžiamojoje byloje valstybinį kaltinimą palaikantis prokuroras Rimas Juodis žurnalistams teigė, kad kaltinamoji pripažįsta jai pateiktus kaltinimus, gailisi, todėl greičiausiai byla bus išnagrinėta supaprastinta tvarka – savo poziciją išsakys tik kaltinamoji, liudytojai nebus apklausiami. Nagrinėjant bylą supaprastinta tvarka teismas privalės kaltinamajai, jeigu ją pripažins kalta, trečdaliu sumažinti bausmės dydį.

Pasak prokuroro, I. Kazlaitė yra kaltinama pažeidusi KET taisykles. „Ji nesustojo prieš pėsčiųjų perėjoje, kai pirmojoje juostoje buvo sustojęs automobilis praleisti per pėsčiųjų perėją einančią pėsčiąją“, – teigė R. Juodis.

Jo teigimu, pagal kaltinimus, kurie pateikti I. Kazlaitei, baudžiamasis įstatymas numato laisvės atėmimo iki 8 metų bausmę. Vairuotoja eismo įvykio metu buvo blaivi.

„Jau seniai yra priimtas sprendimas, kad perėja, kurioje nutiko nelaimė, neatitinka saugumo reikalavimų, – sakė valstybinis kaltintojas. – Buvo priimtas sprendimas vienaip ar kitaip ją rekonstruoti, o kada ji bus rekonstruojama, nėra aišku. Šiuo metu yra padaryti pakeitimai – papildomas žymėjimas ar apšvietimas, daugiau dėl to reikėtų kreiptis į savivaldybę.“

Anot prokuroro, nors perėja ir nebuvo saugi, tačiau tai nė kiek nesumažina I. Kazlaitės atsakomybės.

„Prieš pėsčiųjų perėją kiekvienas vairuotojas turi būti ypatingai atsargus, turi įsitikinti, kad saugu važiuoti, ypač kai pirmoje juostoje sustoja automobilis“, – pabrėžė prokuroras R. Juodis.

Antradienį teismas baudžiamosios bylos taip ir negalėjo pradėti nagrinėti – I. Kazlaitės advokatas teismo paprašė posėdį atidėti, nes nėra susipažinęs su vos 100 puslapių baudžiamosios bylos medžiaga. Advokatas sakė, kad į jį kaltinamoji kreipėsi tik teismo posėdžio išvakarėse, apie 21 val., todėl jis neturėjo jokios galimybės susipažinti su bylos duomenimis.

Teisėjas A. Budrys šį prašymą patenkino, nes kitaip būtų pažeistos kaltinamosios teisės į gynybą. Toliau teismas bylą žada nagrinėti vasario pradžioje.

Nelaimė sostinės T. Narbuto g. įvyko praėjusių metų spalio 14-ąją, apie 15.50 val. Per pėsčiųjų perėją ėjusią 19-metę parbloškė dideliu greičiu lėkęs „Opel Tigra“, kurį vairavo I. Kazlaitė.

Partrenkta pėsčioji žuvo vietoje. Smūgis buvo toks stiprus, kad nublokšta mergina atsidūrė už keliolikos metrų nuo perėjos. „Opel Tigra“ automobilis sustojo dar už keliolikos metrų.