Austrijos laikraštis "Kronenzeitung" vakar pranešė, jog iškelta teorija, kad traukinyje kilusio gaisro priežastis galėjo būti ekologiškų tepalų vartojimas. Teigiama, kad jie buvo vartojami hidraulikai, nes geležinkelio tunelis esąs vandens telkinių apsaugos zonoje.

"Ekologiški tepalai užsidega žymiai greičiau", sakė Vienos Technikos universiteto profesorius Frankas Kubelis. Tepalai iš pradžių sutirštėja, dėl trinties staiga pakyla temperatūra ir priemonė nebeatlieka savo paskirties. Nuo didelio karščio variklyje ir galėjęs kilti gaisras.

Zalcburgo laikraštis "Salzburger Nachrichten" taip pat pažymėjo, kad hidraulinė traukinio stabdžių sistema buvo esminė gaisro priežastis. Stabdžių žarnose likę apie 50 litrų tepalų, kuriems buvo daromas nepaprastai didelis spaudimas. Jei tokia žarna plyšta - įvyksta sprogimas, kaip įpurškimo variklyje. Tai ir galėjo būti į sproginėjimą panašūs garsai, apie kuriuos kalbėjo 12 išsigelbėjusiųjų.

Laikraščio "Salzburger Nachrichten" duomenimis, paskutinį kartą 26 metų senumo tunelio techninė įrengimų apžiūra buvo atlikta 1997 metais. Tačiau, kaip teigia laikraštis "Kronenzeitung", prie nelaimės prisidėjo ne tik hidraulinė stabdžių sistema ir pasenusi technika.

Netiesiogine katastrofos priežastimi leidinys pavadino ir Kapruno kalnų geležinkelio eksploatuotojų "mirtinas nuodėmes" - neįrengtas evakuacijos patalpas bei paralelinius tunelius, kaip yra nurodyta, pavyzdžiui, Šveicarijos kalnų geležinkeliams, taip pat nuleidžiamųjų vartų prie tunelio angų nebuvimą.

BNS
Naujienų agentūros BNS informaciją skelbti, cituoti ar kitaip atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "BNS" sutikimo neleidžiama.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Top naujienos

Pranašauja pieno krizę: kaip keisis kainos (287)

Pieno žaliavos kainoms drastiškai pajudėjus žemyn, pradėta nuogąstauti, kad tai gali būti...

Planas, kaip sustabdyti emigraciją: kai atmetė, išvyko dar pusė milijono (308)

Nors turėjome realią galimybę sustabdyti emigraciją prieš išsiplečiant jos mastams, ją...

Naujausi reitingai: „valstiečiai“ susigrąžino lyderio pozicijas (275)

Valdančioji Lietuvos valstiečių ir žaliųjų sąjunga pagal populiarumą nežymiai aplenkė...

Vėl neišmiegojote? Jums padės vienas labai paprastas psichologinis triukas (24)

Kad ir kaip keistai tai skambėtų, žmonės šiais laikais yra vis labiau pavargę, bet vis sunkiau...

Tillersonas įspėja dėl karinių veiksmų prieš Šiaurės Korėją (21)

Jungtinės Valstijos įspėjo Šiaurės Korėją, kad atsisakymas vesti derybas galėtų iššaukti...

Orai: sausas ir šaltas periodas baigsis – vyraus krituliai (30)

Artimiausiomis dienomis temperatūra jau kils aukščiau. Dangų niaukstys debesys, kasdien...

Vanagas: rizikavome važiuoti iki pabaigos (4)

Dešimtasis greičio ruožas Dakaro ralyje įrodė du dalykus: pirmasis – sunkumai dar tikrai...

Dešimtasis Dakaro etapas: Vanagas finišą pasiekė vos su 3 ratais ir dar viena valanda baudos atnaujinta 06.53 val. (232)

Po neplanuotos pertraukos, kai dėl prasto oro buvo atšauktas devintasis etapas, jubiliejiniame...

Sveikos mitybos raciono karalius – kiaušinis: kuo jis mums naudingas (3)

Mitybos specialistai teigia, kad joks kitas produktas neturi tokio organizmui reikalingų medžiagų...

Imigrantus Airijoje anglų kalbos mokanti Egidija: patys nepakančiausi – lietuviai (1)

Egidija Vaitkienė jau 13 metų gyvena Airijoje . Monachano grafystėje suaugusiųjų kursuose ji...