8 geriausi baltymų šaltiniai, jei norite sulieknėti

 (19)
Jeigu stengiatės sulieknėti, veikiausiai jums nereikia priminti, kad valgydami daug baltymų, greičiau pasieksite šį tikslą. Baltymai, net gauti iš augalinio maisto, virškinami lėčiau ir stabiliau, todėl jūs ilgiau būnate sotūs ir lengviau galite atsispirti nevertingo maisto priepuoliams. Ne mažiau svarbu palaikyti ir didinti liesų raumenų masę, kad padėtumėt savo organizmui deginti kalorijas. Taigi valgyti baltymus tikrai verta.
© Shutterstock

Tačiau ar vieni baltyminiai produktai padeda lieknėti geriau už kitus? Taip. Kai kurie produktai turi daugiau baltymų ir mažiau kalorijų, o dar keletas pasižymi ypatinga nauda lieknėjant, todėl juos valgydami dar greičiau įsisprausite į savo aptemptus džinsus. Svetainė prevention.com pristato geriausius baltymų variantus ir paaiškina, kodėl reguliariai turėtumėt juos valgyti.

Kiaušiniai

Tai gali būti geriausias būdas pradėti dieną. Už 140 kcal du dideli kiaušiniai suteiks jums 14 g baltymų. Tai, kartu su trynių riebalais, užtikrins, kad jūsų cukraus kiekis kraujyje bus geras ir stabilus, o tai, savo ruožtu, apsaugos jus nuo kenksmingo noro kuo greičiau ko nors prisšlamšti. Tyrimai rodo, kad pusryčiams valgomi kiaušiniai taip pat stabdo alkio hormono grielino gamybą ir padeda per artimiausias 36 valandas suvalgyti mažiau maisto. Neįtikėtina, ar ne?

Laukinė lašiša

Vos už 155 kcal iš 3 uncijų lašišos gausite net 22 g baltymų. Be to, lašiša turi daug omega 3 riebiųjų rūgščių, kurios paspartina riebalų deginimą ir padeda kontroliuoti apetitą, rodo viena apžvalga, paskelbta žurnale „Nutrients“. Kodėl reikėtų rinktis laukinę lašišą? Palyginus su žuvies ūkiuose auginta lašiša, laukinė žuvis turi 32 proc. mažiau kalorijų, o vienoje porcijoje laukinės lašišos yra beveik 1 g daugiau omega 3 riebiųjų rūgščių.

Liesa varškė

Žinoma, ji nėra tokia populiari, kaip graikiškas jogurtas. Tačiau puodelis liesos varškės suteiks jums daugiau baltymų (28 g prieš 24 g) vos už 163 kcal. Tai dar ne vienintelė priežastis, kodėl reikėtų rinktis varškę, jei norite sulieknėti. (Pamėginkite naudoti ją tirštiems kokteiliams.) Antsvorio turėjusios moterys, kurios valgė daugiau baltyminių pieno produktų, pavyzdžiu, liesos varškės, atsikratė daugiau riebalų ir labiau padidino raumenų masę, negu tos, kurios šio produkto vengė, parodė vienas Kanados tyrimas. Papildomas privalumas? Liesa varškė yra palyginus nebrangi ir kainuoja mažiau už graikišką jogurtą, taigi galite jos prisipirkti daugiau.

Vištienos krūtinėlė be kaulų ir odos

Nėra daug maisto produktų, kurie vos už 128 kcal suteiktų 26 g baltymų. Štai kodėl vištienos krūtinėlė be kaulų ir odos yra stebuklingas produktas lieknėjant. Tačiau yra ir dar viena priežastis. Švelnus vištienos krūtinėlės skonis reiškia, kad ji yra labai universali ir gali būti ruošiama daugybe būdų. Tai labai svarbu, nes nuobodulys yra viena iš priežasčių, kodėl dietos besilaikantys žmonės dažnai iššoka iš sveikos mitybos traukinio.

Lęšiai

Puodelis virtų lęšių ne tik suteiks beveik 18 g baltymų. Jie taip pat aprūpins jūsų organizmą 15 g skaidulų, kurios sulėtina virškinimą ir stabilizuoja cukraus kiekį kraujyje. Taigi jūs ilgiau jausitės sotūs. Per vieną Kanados apžvalgą neseniai paaiškėjo, kad žmonės, kurie kiekvieną dieną suvalgydavo vos vieną porciją lęšių, per šešias savaites numetė po 200 g svorio – ir tai padarė daugiau nieko nekeitę savo mityboje. Dabar tiesiog įsivaizduokite, ką galėtų padaryti lęšiai, jei įtrauksite juos į savo sveikos mitybos ir sporto planą.

Kiaulienos nugarinė

Vos už 30 papildomų kilokalorijų 100 g šios liesos mėsos suteiks jums tiek pat baltymų, kiek ir vištienos krūtinėlė (maždaug 26 g). Taigi, kai panorėsite kažko kita, o ne įprastos vištienos, galite drąsiai rinktis kiaulienos nugarinę. Moksliniai tyrimai taip pat rodo, kad kiauliena gali padėti pasiekti lieknėjimo tikslus, neprarandant kalorijas deginančios raumenų masės. Antsvorio turėjusios moterys, kurios kasdien valgydavo po 200 g liesos kiaulienos, išsaugojo dvigubai daugiau liesųjų raumenų masės, negu tos dalyvės, kurios valgė mažiau, parodė viena „Obesity“ studija.

Konservuotas tunas

Kaip ir laukinė lašiša, tai dar vienas geras riebalus deginančių omega 3 riebiųjų rūgščių šaltinis. 100 g konservuoto tuno turi 16 g baltymų. Tačiau priešingai negu rožinė žuvis, konservuotas tunas yra pigus. Be to, nuolat turint jį po ranka, visuomet galėsite pasiruošti sveiką ir sotų patiekalą. Taigi galite laikytis savo lieknėjimo plano ir pasiekti savo užsibrėžtų tikslų, kad ir kas beįvyktų. Jei būgštaujate dėl gyvsidabrio, rinkitės mažiau gyvsidabrio turintį šviesųjį, o ne ilgapelekį, tuną.

www.DELFI.lt

Laimės receptas

Kaip jautiesi?

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją