Vėžio dienoraštis

Nerimas, pyktis ir neužtikrintumas

Galimai jo laukia gulimasis į skyrių ar lankymasis dienos stacionare. O tai išties gali būti iššūkis pasimetusiam žmogui – užpildyti dokumentus, rasti skyrių. Pasimetęs jausmuose, besiblaškantis koridoriuose, keliauja pacientas ieškoti tyrimo ar gydytojo kabineto. Jam net sunku pasakyti, ko tiksliai ieško ir kur eina, nes ne visus medikų terminus lengva ištarti ir suprasti. Sąmyšis dar padidėja, kai tokią situaciją ir tai, ką suprato ir kiek girdėjo pas gydytoją, pacientas perduoda savo artimiesiems. Tuomet jau išsigandę ir artimieji.

Kyla daug klausimų – kokie gi tie gydymo planai, kiek tai tęsis. Pacientas nežino, ką pasakyti. Atsiranda pyktis, neužtikrintumas, be galo daug nerimo. O tada galimai skambučiai gydytojui. Kadangi gydytojas turi daugybę pacientų, atsiliepęs telefonu ne visad gali prisiminti Jūsų ligos situaciją ir po ranka turėti Jūsų ligos istoriją, atsako į Jūsų klausimus ne taip išsamiai, kaip Jūs tikėjotės.

Vėžiu serganti pacientė

Tada apima dar didesnis susierzinimas, pyktis. Nereikia pykti ir to tikrai galima išvengti. Tiesiog, jei šalia sergančiojo vizito pas gydytoją metu būtų artimasis, lydintysis, visiems taptų paprasčiau. Gydytojas, greičiausiai, pacientui pasakojo apie gydymo galimybes, apie būdus, palengvinančius šalutinius poveikius, suteikė informaciją, kur kreiptis, jei kiltų kokių neaiškumų, komplikacijų. Bet užvaldytas baimės, nežinios, nuostatų, žmogus to neužfiksavo.

Pataria lydėti, net jei artimasis pajėgus nuvykti vienas

Galimai, ties gydytojo sakiniu apie stacionarizavimą, žmogus galvoje jau konstravo planus, kas rūpinsis jo vaikais, kai jis gulės ligininėje, kaip reikės paskambinti viršininkui ir t.t. Kol jis mintyse dėliojo savo rūpesčius, nes liga išties keičia įprastinę situaciją, dalies informacijos ir neišgirdo, o kadangi gydytojas labai ribotas laike, negalėjo visko pakartoti. Vizitas pas gydytoją tapo vos ne košmaru. Ir ne dėl pačios ligos ar blogos ligos prognozės, o dėl streso, kuris neleido pilnai sutelkti dėmesio į svarbius dalykus.

Net jei Jūsų artimas žmogus yra pajėgus nuvykti pas gydytoją vienas ir nenorės Jūsų varginti, būkite su juo. Tai reali Jūsų pagalba. Tai situacija, kai Jūs galite išgirsti ir priminti tą informacijos dalį, kurią pacientas pametė. Dėl užfiksuotų tik neigiamų žinių, jis gali būti įsitikinės, kad nieko perspektyvaus gydytojas ir nepasakė. Būdamas šalia ir sužinojęs situaciją iš gydytojo, Jūs jausitės tikresnis ir įnešite stabilumo sergančiajam. Tad yra situacijų, kai reikia ne tik artimojo peties, bet ir „ausų". Taip bus daugiau išlikusios aiškios informacijos. Daugiau informacijos ir mažiau nerimo. Mažiau nerimo – geresnis sveikimo procesas. Viskas yra susiję.

Šaltinis
Specialusis projektas „Vėžio dienoraštis“
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (1)