Artėjančiam renginiui kojas jau miklina ir praėjusių metų CRAMO Sport vyrų grupėje nugalėjęs Eimantas Gudiškis. Vyras juokiasi – tikram dviratininkui atidaryti sezoną tas pats, kas vaikui Kalėdų rytą išpakuoti dovanas. Tačiau prieš išriedant į gatves, būtina ne tik transporto priemonę tinkamai paruošti, bet ir savimi pasirūpinti.

„Važiuojant dviračiu svarbios ne tik kelių eismo, bet ir sveiko proto taisyklės“, – sako Eimantas ir ragina saulėtais orais su dviračiais vis dažniau išriedančius lietuvius kelyje visuomet pagalvoti ne tik apie savo, bet ir aplinkinių saugumą.

Planuojantiems ilgesnes keliones ar norintiems išbandyti savo jėgas artėjančiame „IKI Velomaratone“, patyręs dviratininkas pataria tinkamai pasirengti, tačiau nepersistengti. Juk visų pirma važiavimas turi teikti malonumą, tad sudegintų kalorijų skaičiavimas ar įveiktų kilometrų matavimas neturėtų būti pagrindiniu motyvu.

„Neužsibrėžkite nerealistiškų tikslų, antraip visas entuziazmas kaipmat išgaruos. Pradžiai tikrai pakaks ramiai pasivažinėti po miestą ar aplink jį, netgi nebūtinai kiekvieną dieną. Leiskite kūnui pailsėti ir priprasti prie ritmo, palaipsniui didinant krūvį. Juk kur kas smagiau važiuoti dviračiu savo malonumui, o laikui bėgant ir fizinei formai gerėjant, distancija didės natūraliai ir noras mėgautis kelionėmis dviračiu niekur nedings“, – sako E. Gudiškis.

Nereikėtų pamiršti ir teisingo važiavimo dviračiu pagrindų. Sėdynė turi būti pakelta tokiame aukštyje, kad pilnai ant jos atsisėdus, kojų pirštais siektume žemę. Pėdas ant pedalų reikėtų laikyti ne per vidurį, bet daugiau priekine jos dalimi, panašiai kaip lipant laiptais. Rankas ant vairo reikėtų laikyti taip, kad riešai būti ištiesti. Tokiu būdu patogiai ir greitai galima bus pasiekti stabdžius. Taip pat rankas derėtų šiek tiek sulenkti per alkūnes, o galvą laikyti tiesiai ir žiūrėti į priekį, taip sumažinant krūvį viršutinei nugaros daliai ir kaklui.

Dviračių entuziasto pasiteiravus, kaip rasti optimalų ir sau tinkantį važiavimo tempą, sportininkas juokiasi – visiškai paprastas ir jokių išmanių technologijų nereikalaujantis būdas tikrai egzistuoja. Tereikia į kompaniją pasiimti draugą.

„Sekti savo fizinę kondiciją visada galima išmaniais laikrodžiais ar telefonais. Tačiau tai taip pat galima padaryti važiuojant su draugu. Optimalus tempas – kai mini, bet vis dar gali nepadusdamas kvėpuoti ir tuo pačiu šnekėtis su kitu dviratininku“, – aiškina praėjusių metų Velomaratono nugalėtojas.

Rugpjūčio 21 d. Vilniuje vykstančiame „IKI Velomaratone“, kuriame kartu bus paminėtas ir 30-asis prekybos tinklo gimtadienis, laukiami ne tik profesionalūs dviratininkai, bet ir mėgėjai ar pradedantieji, mat renginio organizatoriai parengė skirtingo ilgio trasas.

„Kiekvienam dviratininkui ar mėgėjui tiesiog būtina sudalyvauti šiame renginyje. Tai vienintelė diena metuose, kai yra uždaromos praktiškai visos pagrindinės Vilniaus gatvės ir visa erdvė yra skiriama tik dviračių mylėtojams. O kur dar neišdildomi įspūdžiai ir naujos pažintys. Kiek dalyvių, tiek skirtingų istorijų ir nuotykių“, – sako E. Gudiškis.